Германия с най-висока избирателна активност на евроизбори от 1999 г. насам

Убит и 9 ранени след стрелба на празненство във Вирджиния

Вижте как продължава гласуването на евровота броени часове преди края на изборния ден

Прокуратурата назначава експертизи за авиокатастрофата край Ихтиман

МВнР: Денонощен щаб следи за безпроблемната организация на вота зад граница 

Българският край на едно лудо първенство

Мощни лампи и жива охрана пазят Централния плаж в Слънчев бряг

Пияна членка на секционна комисия отстранена с полиция в дупнишко село

„Галъп“: 20,4% е избирателната активност в страната към 15 часа

София дава 160 млн. лв. за осветление Столичната община търси изпълнители

Македонски гражданин е бил задържан по искане на България

Разбилият се самолет край Ихтиман бил регистриран в Италия

Хванаха „указатели” за гласуване, залепени на плочки пред избирателна секция Агитационните материали, с отбелязания номер на партия, били с големината на кибритена кутийка

Катастрофа предизвика задръстване на Аспаруховия мост

Вижте как се развива гласуването на евровота

ЕК: България да въведе европейските правила за безопасност на жп транспорта

Снимка: Архив

Европейската комисия поиска от България да съгласува всички свои национални разпоредби в съответствие с правото на ЕС относно безопасността на железопътния транспорт (Директива 2004/49/ЕО). Тази директива изисква от държавите членки да създадат независим орган по безопасността и независим разследващ орган на произшествия и инциденти.

Тя също така изисква разпределяне на задачите и отговорностите за безопасността между различните заинтересовани страни от железопътния транспорт с цел да се гарантира, че те не се припокриват и не си противоречат помежду си. До момента обаче България не е успяла да осигури независимостта на разследващия орган и да му предостави достатъчно ресурси.

Разполагаме с два месеца, за да коригираме ситуацията, съобщиха от представителството на ЕК в България. В противен случай Комисията може да реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу нея.

В областта на устойчивия транспорт Комисията поиска от България да транспонира изцяло правилата на ЕС относно разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива (Директива 2014/94/ЕС). Основната цел на директивата е да установи обща рамка за широкомащабно разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива в Европа.

Това е от съществено значение, за да се намали зависимостта на транспорта от петрола, да се смекчи въздействието му върху околната среда и по този начин да се укрепи водещата роля на Европа в борбата срещу изменението на климата. Директивата определя минимални изисквания за изграждането на инфраструктура за алтернативните горива, включващи зарядни точки за електрически превозни средства и точки за зареждане с природен газ и водород.

Решението трябваше да бъде приложено до 18 ноември 2016 г. най-късно. Въпреки това България само частично е уведомила Комисията за мерки за транспониране на директивата в националното право. В срок от два месеца България трябва да уведоми Комисията за тези мерки.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.