На 26 април 2019 да почерпят

Пиенето на алкохол подобрява паметта

Във Върховния административен съд е постъпила жалба срещу решението на ЦИК за избор на доставчик на машините за гласуване

Китайска база на Марс отворена за посетители Съоръжението се намира в пустинята Гоби

Местят финала за Купата през уикенда

„Медицински надзор“ започна проверка по случая с мъжа, който почина вчера пред Пета градска болница

Путин: КНДР се нуждае от гаранции за сигурност Първата среща на върха Москва-Пхенян продължи над 5 часа (обзор)

Полицията в Шри Ланка е арестувала трима души и е открила гранати в Коломбо

Милиони губи хазната от сивия сектор в строителството Не можем да вдигнем заплатите при търгове с критерий най-ниска цена, категорични са от бранша

Йозджан Дениз и Аслъ Енвер пяха в Израел

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Армията „окупира” София за 6 май Близо 1000 души набиват крак на жълтите павета на Гергьовденския парад

Данъчните провериха 1800 заможни българи Получиха информация за 51 купени автомобила в чужбина

Двама души са загинали при стрелба в Москва

Мехмед изоставен заради липса на пари (обзор) Намереното бебе в Пловдив без малко да загине на паркинг

ЕК глоби „Скания” с 880 млн. евро заради картелно споразумение

Снимка: Архив

Европейската комисия глоби шведския производител на камиони „Скания” с 880 млн. евро заради картелно споразумение, в което са участвали още пет големи компании от бранша.

Другите пет – МАН, „Даймлер”, „Волво”, „Ивеко” и ДАФ, бяха глобени с общо 2,9 млрд. евро през 2016 г., но тогава „Скандия” беше изключена от разследването, на което отказа да сътрудничи.

Според ЕК картелът е действал 14 години. Шестте компании произвеждат 90% от средноголемите и тежките камиони, продавани в Европа.

Две от компаниите – МАН и „Скания” са собственост на „Фолксваген груп”, която беше разтърсена от друг огромен скандал преди години – свързан с фалшиви показания на дизеловите автомобили при проверка на емисиите изгорели газове. Т.нар. „Дизелгейт” костваше на „Фолксваген” милиарди долари и сериозен удар по реномето на марката.

От шестте компании, уличени в картел сега, само МАН се отървава без глоба, тъй като разследването започна по негов сигнал, а останалите компании получиха по 10% намаление на санкциите си, тъй като са сътрудничили на разследването.

Глобата на „Скания” е втората по големина, след тази на „Даймлер”, който беше глобен с 1,01 млрд. евро.

„Скания” обаче отрича да е направила нещо нередно и тъй като не се съгласи да уреди случая като останалите, ще може да го обжалва в съда.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Пропусната е информацията, че картелът се е съгласувал през дъщерните компании на фирмите в обора германия.
    9 метрова стена около този обор!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.