Категории: Автомобили

Елегантност и практичност

След красивата лимузина Peugeot 508 на пазара ще излезе нейната комби версия 508 SW. Определението комби звучи твърде грубо, недодялано и дори неподходящо за този автомобил. Той наистина КОМБИнира качествата на лекия и лекотоварния автомобил, но същевременно издига на ново ниво естетиката на моделите с по-голям товарен капацитет.

На първо място Peugeot 508 SW предлага това, което потребителите очакват от едно комби – голям багажник. Той побира 530 л, а вместимостта се увеличава до 1780 л при сгъване на задните седалки. В зависимост от модификацията капацитетът на превозвания товар достига половин тон. За по-удобна употреба се предлага електрическа врата на товарния отсек, а на неговия под – система от релси за закрепване на багажа. Товарният ръб е покрит с алуминий (красиво и практично) и се намира сравнително ниско – на 64 см от земята.

Със своите солидни транспортни възможности и просторната пътническа кабина Peugeot 508 SW се очертава като атрактивна алтернатива на компактните SUV-ове. Предимствата на комбито проличават на пътя, където по-леката каросерия и по-ниския център на тежестта осигуряват много динамично поведение и приятно шофиране. Новият модел е висок 1,42 м, което го прави с 6 см по-нисък в сравнение с предходния.

И тъй като в името на елегантността покривът е със снижаваща се назад линия, седалките на втория ред са разположени с няколко сантиметра по-ниско. Прозорците на вратите са без рамки – красиво, но все по-рядко срещано решение, присъстващо най-вече в спортните коли. Тук обаче липсата на рамка компенсира намалената височина, за да могат пасажерите да се радват на хубав обзор през прозорците.

За французите комфортът в автомобила винаги е бил приоритет. Пътниците в Peugeot 508 SW ще попаднат в луксозна и спокойна обстановка сред първокачествени материали с прецизна изработка. Водачът държи малък волан, над който вижда дигиталното инструментално табло. Това оформление е специфично новите модели на най-старата френска автомобилна марка. Разположеният над волана дисплей позволява на шофьора да следи показанията, без да сваля поглед от пътя. Графиката на изображението на данните може да се конфигурира по различни начини.

Встрани от волана на централната конзола се намира още един цветен дисплей с бутони, които приличат на клавиши на пиано. Те осигуряват директен достъп до менютата на радиото, климачната инсталация, телефона, навигацията, настройките на автомобила и др. Забележителен е и дизайнът на лоста на автоматичната трансмисия, с който се борави много лесно с едно докосване. Оформлението на интериора е едновременно футуристично, авангардно и в същото време практично. Това важи и за седалките, които предлагат комфортно настаняване за дълги пътувания с възможността за масажиране на предните места.

При моделите с електронно окачване водачът може да променя пътното поведение на автомобила, чрез избор на режим на движение – комфортен, стандартен, спортен и икономичен. В зависимост от зададения режим се променя цялостния характер на комбито, а не само возенето. Олекотената платформа спомага за динамиката и лесното управление по траекторията, която се определя от волана с електрическо сервоусилване. Новата 8-степенна автоматична трансмисия работи бързо и плавно, като сменя неусетно предавките в зависимост от скоростта и необходимостта от въртящ момент.

Система за нощно виждане

За първи път в сегмента Peugeot 508 SW лансира система за нощно виждане. Автомобилът е оборудван с инфрачервена камера, която разпознава живи същества на тъмно или при влошена видимост. Обхватът на засичане е диапазона 200-250 м извън обсега на фаровете. Когато инфрачервената камера улови обект, той моментално се изобразява на дисплея на таблото. Така водачът има предварителна информация и повече време за реакция, за да избегне евентуален сблъсък.

Моделът е разполага и с други системи за наблюдение на зоната около автомобила. Функцията за 360-градусова видимост е свързана с асистента за паркиране, който автоматично паркира и отпаркира колата. Системата за разпознаване на пътните знаци предупреждава за ограниченията на скоростта. Peugeot 508 SW е оборудван и със системи за движение в лентата, за автоматична смяна между къси и дълги светлини, за движение в лентата и за автоматично спиране. В комбинация с автоматичната трансмисия се предлага адаптивен автопилот.

Икономични и пъргави мотори

Бъдещите собственици на Peugeot 508 SW имат избор между пет възможности за задвижване – три дизелови и две бензинови. За почитатели на бензиновите мотори се предлагат два варианта на четирицилиндров 1,6-литров турбо двигател от поколението PureTech – със 180 и 225 конски сили, свързани с 8-степенен автоматик. Тези версии ускоряват съответно за 8,0 и 7,4 секунди от 0 до 100 км/ч и развиват максимална скорост 225 и 245 км/ч.

Базовото дизелово изпълнение с 1,5-литров мотор с мощност 130 к.с. единствено е съчетано с 6-степенна механична трансмисия. Благодарение на високия си въртящ момент от 300 Нм, този по-скромен като работен обем двигател не среща проблеми със задвижването на автомобила, като ускорява за по-малко от 10 секунди до 100 км/ч и постига максимална скорост 210 км/ч.

По-големият 2,0-литров дизел се предлага в две нива на мощност – 160 и 180 к.с. винаги с автоматична предавателна кутия. Това се очаква да бъдат най-търсените мотори заради баланса между мощност, бързина и икономичност. 180-те коня в по-мощния мотор се нуждаят само от 4,7 л гориво (според новия, по-реалистичен цикъл на измерване WLTP) за изминаване на 100 км и спринтират за 8 секунди от 0 до 100 км/ч. Шампион по икономичност обаче е по-малкият 1,5-литров дизел със 130 коня, които поглъщат едва 3,8 л гориво от резервоара на 100 км.

Предлаганите към пазарния старт моторизации са с предно предаване. Предстои въвеждането на хибриден вариант със зареждане на батерията от контакта, който ще изминава до 50 км в изцяло електрически режим.

Статията е редактирана на: 13.01.2019 16:27

Share
Публикувано от
Ангел Виденов

Recent Posts

  • Мнения

Политиката убива оскарите

Телевизия АВС е в паника За първи път от 30 години оскарите няма да имат водещ. Това е и едва…

22.02.2019 22:34
  • Мнения

Какофонията на фейсбук заглушава малкото разумни идеи

Във фейсбук: 1. Човек е анонимен - и това сваля задръжките, както знаем от поредица социални експерименти. Дори със собствения…

22.02.2019 22:01
  • Новини
  • Политика

Корнелия Нинова: Имаше див пазарлък по стаите за Изборния кодекс

Подходът на БСП е принципен, не силов – предсрочните избори не могат да бъдат цел, а средство за смяна на…

22.02.2019 21:54
  • Новини
  • Политика

Цветан Цветанов за преференциите: В политиката не можеш да правиш законодателство на инат

В политиката не можеш да правиш законодателство на инат. Това заяви председателят на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов в предаването…

22.02.2019 21:48
  • Новини
  • Свят

Венецуела затвори границата с Бразилия

Русия предупреди за готвена за утре “мащабна провокация” Венецуелският президент Николас Мадуро нареди затваряне на границата на страната с Бразилия…

22.02.2019 21:42
  • Новини
  • Свят

Хиляди цивилни още в капана на халифата (ИНФОГРАФИКА)

Падане на Багуз няма да намали риска Подкрепяните от западната коалиция Сирийски демократични сили (СДС) започнаха в петък мащабна евакуация…

22.02.2019 21:23

Този уебсайт използва "бисквитки"