Електрическа стрела

80% от капацитета на батериите се зарежда за по-малко от 5 минути

Ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, максимална скорост 250 км/ч и 500 км пробег със заредени батерии – поредната нова електрическа спортна кола Mark Zero впечатлява не само с техническите си характеристики, но и с името на своя създател. Този автомобил е първият от младата марка Piech Automotive със седалище в Швейцария, основана от Антон Пиех. Негов прадядо е Фердинанд Порше, основоположникът на Porsche, а баща му Фердинанд Пиех дълги години беше начело на Volkswagen, като превърна германския концерн в автопроизводител №1 в Европа и лансира стратегически модели като VW Polo, Audi Quattro, Porsche 911 и Bugatti Veyron.

45-годишният предприемач Антон Пиех възнамерява най-късно до 2022 г. да пусне в серийно производство прототипа Mark Zero, който бе показан за първи път миналия месец на изложението в Женева. Моделът използва модулна платформа, която ще послужи и за други автомобили с електрическо задвижване на младата марка. Дизайнът на Mark Zero е спортен и изчистен, като създава усещане за прилика с Aston Martin. Двуместната пътническа клетка е изтеглена назад, а пред нея се е ширнал дълъг капак на двигателя, извит надолу към асфалта в предната си част.

„Модерна класика“ е определението, което Антон Пиех дава на своя автомобил. Потомъкът на фамилията Порше твърди, че е създал електрическа спортна кола, която всеки би искал да си купи и да шофира. Затова и цената не е толкова стряскаща – между 125 и 143 хиляди евро.

Купето е дълго 4,43 м и има силует на типичен модел Gran Turismo. Задвижващата система се състои от три електрически двигателя, всеки с мощност 204 к.с. Общият им ресурс е достатъчен да катапултира автомобила за 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч и се налага максималната скорост да бъде ограничена до 250 км/ч по електронен път.

Батерии от ново поколение гарантират 500 км пробег с едно зареждане. Иновативна технология позволява на батериите да се заредят на 80% от капацитета си за по-малко от 5 минути. Реално това е времето, което се губи и при пълнене на резервоара на конвенционален автомобил на бензиностанция. Батериите не се нагряват при натоварване, затова не е необходимо да бъдат охлаждани с течна система и по този начин се спестяват средства и около 200 кг килограма. При необходимост или желание на собственика батериите и други компоненти могат да се подменят с нови. Това е философията за модулно превозно средство, което може да се обновява при поява на по-усъвършенствани технологии.

Теглото на електромобила е 1800 кг със сравнително равномерно разпределение между двете оси. Един от електромоторите е инсталиран на предния мост, а другите два – на задния. Задвижването е на 4 колела, като водачът може да активира и автономен режим на движение, ако има желание.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили