Йордан Радичков давал зайци като автограф на цялата дружина

„Левски“ измъкна трудна, но важна победа на „Герена“

Треньор обезвреди въоръжен ученик с… прегръдка (ВИДЕО)

Тео Ушев с нова номинация за „Оскар”

Рафаел Надал се ожени

Италианец, воювал с кюрдите срещу ИДИЛ: Турската офанзива ще възроди Ислямска държава Турците унищожават бойците, които изстрадаха толкова много за света, казва Клаудио Локатели

Един милион протестираха срещу Брекзит в Лондон

Внезапна сърдечна смърт покосила 15-годишната ученичка от Димитровград

Апатит наш насущний Съдържа се в костите и зъбите

Първанов: Отстъпили сме прекалено много на Македония

Испанският премиер отхвърли призива на лидера на Каталуния за диалог

Дмитрий Медведев: Газопроводът „Турски поток“ е изгоден за цяла Европа

Полицаи обискираха дома на кмета на Несебър Цял ден в града се провежда специализираната акция

Пламна известен ресторант в София

Патриарх Неофит стана Почетен гражданин на Перник

Електромобил „скъса“ Veyron на спринт

На стартовата линия – светлата страна на електричеството на Concept One срещу тъмната страна на бензиновото чудовище Bugatti Veyron.
Както са паркирани, така финишираха на спринта от четвърт миля - хърватският електромобил Concept One е с метри пред Bugatti Veyron.
Както са паркирани, така финишираха на спринта от четвърт миля – хърватският електромобил Concept One е с метри пред Bugatti Veyron.
Два феноменални автомобила с коренно различно задвижване - електрическият Concept One и бензиновият Veyron, се припичат на брега на Адриатическо море.
Два феноменални автомобила с коренно различно задвижване – електрическият Concept One и бензиновият Veyron, се припичат на брега на Адриатическо море.
Bugatti Veyron се оказа по-бавен на спринта от електрическия автомобил.
Bugatti Veyron се оказа по-бавен на спринта от електрическия автомобил.
Английският лорд Пемброук (вляво), собственик на Bugatti Veyron, се повози при хърватския пилот Мирослав Зрънчевич в електромобила Concept One.
Английският лорд Пемброук (вляво), собственик на Bugatti Veyron, се повози при хърватския пилот Мирослав Зрънчевич в електромобила Concept One.

Над 1000 конски сили мощност, над 400 км/ч максимална скорост, гигантски 8-литров двигател W16, четири турбокомпресора – никой не може да се сравнява с Bugatti Veyron освен неговият наследник Bugatti Chiron с 1500 конски сили. Въпреки че ускорява за по-малко от 2,5 секунди от 0 до 100 км/ч, светкавично бързият Veyron обаче си намери майстора в лицето на концептуалния хърватски електромобил Concept One. Неговият създател Мате Римац твърди, че това е най-бързата електрическа кола в света. За да докаже думите си, конструкторът покани Veyron на серия от гонки за изясняване на въпроса кой е по-по-най.

В няколко зрелищни надбягвания електрическият Concept One демонстрира уникалните си спринтьорски качества в директен дуел с именития си съперник. Видео от първото състезание вече кръжи в интернет и показва как Veyron губи на традиционната дистанция от четвърт миля (402 м). На писта в Хърватия при температура минус 5 градуса електрическият концепт с 1088 конски сили буквално „къса“ на старта фамозното Bugatti с 1001 конски сили. На хартия само за 14,2 секунди Concept One достига 300 км/ч, а Veyron е с половин секунда по-бавен. На практика електромобилът дърпа с две-три дължини веднага след старта, а Bugatti съкращава изоставането чак към края на 400-метровата отсечка. Бруталният въртящ момент от 1600 Nm на Concept One идва с докосването на педала на газта, докато за постигането на не по-малко впечатляващите 1250 Nm на Veyron е нужно развъртането на двигателя и четирите турбини. Победата на електрическия концепт потвърждава превъзходството на моторите на ток пред тези с вътрешно горене в спринтовите дисциплини.

Вижте видео от гонката на писта:

www.youtube.com/channel/UCNxx1hqJCGaw-kJG2p2w5eg

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.