Президентът на Чили въведе извънредно положение в още три града

Възможен ли е свят без глупаци? Сборникът „Психология на глупостта” прави аутопсия на глобалната напаст

Нов епос по „Война на световете”

Стево Пендаровски: Имаме държавен консенсус, че искаме да продължим по европейския път

Села в Невестинско са заплашени от воден режим

Възстановено е движението на пътя София – Варна край Омуртаг

Фандъкова печели в два тура с 10 пункта Данните са от представително проучване за цяла София на агенция „Сова Харис“, направено по поръчка на „Труд“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 октомври 2019

Шестима ранени при катастрофа на бензиностанция край Елин Пелин

Тома Белев се изгаври с еврейския народ „Екологът“ погазва и международни норми

Повишиха очен лекар, уличен в източване на НЗОК и фалшифициране на документи, в национален консултант

Тръмп: Прекратяването на огъня в Северна Сирия върви много добре

Промяна в системата на ТЕЛК след Нова година

545 милиона лева взеха банките от такси Ниските лихви помагат за увеличението на печалбата на трезорите

Премиерът Борисов показа кадри от първите 11 изградени км от проекта “Балкански поток” у нас (ВИДЕО)

„Епъл“ вдигна тихомълком цените във Великобритания

Само преди седмица, 2499 британски лири бяха достатъчни, за да се закупи Brit – нова компютърна машина на Apple Mac Pro. Но след миналия четвъртък, Apple тихомълком повиши цената за своите клиенти до 2999 паунда, което представлява огромен ръст от 20% на продукт, чиято цена не беше актуализирана от години.

Увеличението на цените идва като отговор на рязката обезценка на британската валута с почти 20% спрямо щатския долар, която е факт след вота в края на юни, на който британците гласува за напсукане на ЕС.

Американският технологичен гигант не е единственият, който се справя с предизвикателствата, идващи от понижението на паунда, други международни компании също вдигат цените си във Великобритания. Това от своя страна започва да влошава положението на британските домакинства и рискува да смаже техния оптимизъм за бъдещето, информира БНР.

Два отделни доклада, оповестени в края на миналата седмица, посочиха за наличието на спад на британското потребителско доверие през тази есен, прогнозирайки по-ниски домакински разходи преди правителството да стартира официални преговори за излизане от Европейския съюз.

Проучване на агенциите YouGov и CEBR показа, че индексът на потребителското доверие във Великобритания се е понижил през октомври до 109,3 пункта, като това представлява най-ниско ниво от юли, когато беше първоначалната негативна реакция от Брекзит.
„Като цяло има спад в потребителското доверие поради влошаване на финансовата ситуации на членовете на домакинствата“, посочи Стивън Хармстън от агенция YouGov. „Потребителите вече забелязват увеличаване на цените, след като правителството сигнализира, че ще търси „твърд“ Брекзит, в резултат на което британската лира се обезцени допълнително. През последните 30 дни финансовата ситуация на домакинствата е претърпял най-големия си спад на месечна база от декември 2014-а година насам“, допълни той.

Паундът се обезцени спрямо останалите основни валути след гласуването за Брекзит и анализатори предполагат, че този спад все още не е свършил. Опасенията за т.нар. „твърд“ Брекзит, при който Великобритания се отказва от достъпа до единния пазар на ЕС в замяна на пълен контрол на имиграцията в страната, доведе до засилване на натиска върху британската лира през последния месец.

Обезценката на лирата стерлинг е може би страхотна новина за големите мултинационални компании на Острова, които правят най-много парите от продажбите си в чужбина, но в същото време това е лоша новина за местните потребители, тъй като оскъпява вносните продукти, включващи храни, дрехи, горива и електроника.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.