Ето колко инцидента с машини на ВВС е имало у нас от 1989 г. насам

Изтребител на военновъздушните ни сили е изчезнал по време на тактическото учение с бойни стрелби "Шабла 21". При изпълнение на тренировъчна задача самолет МиГ-29 е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч., съобщават от Министерството на отбраната.

Веднага е започнала операция по търсене, която продължава и в момента. Две фрегати, миночистач, дрон и хеликоптери участват в издирването на падналия изтребител. Към 10 ч. беше намерена спасителната жилетка на пилота. Провеждането на тактическото учение е прекратено.

На мястото на инцидента отидоха служебният премиер Стефан Янев и военният министър Георги Панайотов.

От 1989 г е имало няколко подобни инцидента с машини на ВВС. Ето кои са те според справката, изготвена от Агенция "Фокус".

11 юни 2018 г.

Хеликоптер Ми-17 от авиобаза Крумово пада в района на летището. Загинаха двамата пилоти, а бордният техник беше ранен. Инцидентът стана при тренировка за аварийно-спасителна дейност с единствения ни летящ военнотранспортен хеликоптер от подобен тип.

9 Юни 2017 г.

Вертолет "Пантер" пада във водите на Черно море край Камчия при изпълнение на задачи по време на тактическо учение. При инцидента загива 38-годишният командир Георги Анастасов. Другите двама членове на екипажа - капитан Анатоли Апостолов и капитан Павел Симеонов, са настанени за лечение във Военноморската болница във Варна.

26 април 2012 г.

Между селата Царимир и Голям Чардак се разбива самолет МиГ-29УБ. Пилотите майор Дойчинов и капитан Методиев катапултират.

29 ноември 2010 г.

Учебен самолет "Пилатус" от авиобаза Долна Митрополия се приземява аварийно, след като при излитане губи мощност. Двамата пилоти майор Боян Григоров и майор Пламен Иванов вземат решение за аварийно кацане в района на летището в 12:35 ч. Това са и първите български военнослужещи, наградени от държавния глава с орден за заслуги, защото са запазили самообладание и са успели да приземят летателната машина като са спасили село Горна Митрополия от сериозни последствия при евентуално катапултиране.

8 юли 2008 г.

Военен транспортен самолет на Българските военновъздушни сили претърпява инцидент около обяд по време на кацане на гражданското летище на Варна. След силен порив на вятъра от ляво при кацане самолетът C-27J "Спартан" удря и чупи лявата си перка.

16 май 2003 г.

Изтребител МиГ-21 БИС от авиобазата в Граф Игнатиево се разбива в района на Панагюрище. Самолетът се удря в дърво и експлодира в 13:25 ч. по време на тренировъчен полет над местността Манзалото. Пилотът майор Анатолий Полянков загива. Според кметът на Панагюрище Марко Мечев изтребителят направил един-два кръга над града, преди да се разбие.

24 юли 2003 г.

Вертолет Ми-17 от авиобаза „Крумово“ се разбива в местността Бетоловото, край Разлог. При инцидента загиват командирът на екипажа подполковник Милко Пейковски, майор Николай Радулов - втори пилот, бордният техник младши лейтенант Бойко Панайотов и полковник Кирил Чамишки.

02 юни 1999 г.

Изтребител МиГ-21 БИС от авиобазата в Граф Игнатиево се разбива в района на село Драгомир недалече от град Пловдив при изпълнение на учебно тренировъчен полет. Загиват пилотите капитан Георги Русев и лейтенант Сашо Николов.

16 юли 1998 г.

При лош разчет за кацане и подадена команда от РП за катапултиране старши лейтенант Радостин Велков Димитров катапултира от МиГ-21МФР.

28 януари 1997 г.

Капитан Пламен Тодоров Денков с МиГ-21МФР катапултира подари спиране на двигателя при захода за кацане.

30 януари 1996 г.

Ми-24 се обръща и запалва следствие на силен вятър. Няма загинали.

20 декември 1994 г.

Старши лейтенант Владислав Владимиров Вълчев с МиГ-21бис ГЕАТ и ГТП загива от удавяне, след като катапултира над Черно море.

29 септември 1994 г.

Около 16.30 часа при извършване на фигура от сложния пилотаж на пределно малка височина, претърпява катастрофа на около 600 м от полосата за излитане и кацане (ПИК) на летище Равнец изтребител МиГ-29 с пилот- командира на авиобазата полковник Иван Даев.

8 февруари 1993 г.

Капитан Михаил Янакиев Михайлов със Су-25УБК катапултира подари неумишлено задействане на катапултната система след влизане на пилота в кабината.

28 януари 1992 г.

При инцидент край язовир "Студен кладенец" загиват капитан Дойчин Георгиев Бояджиев и пилот-инструктор - капитан Емил Лазаров Тодоров с МиГ-21УМ.

3 юли 1991 г.

Старши лейтенант Петър Величков Петров с МиГ-21бис ГТП катапултира при инцидент във въздуха.

2 октомври 1990 г.

Загиват курсант Жоро Андреев Денчев и пилот-инструктор майор Асен Йорданов Христов с Л-39 поради спиране на двигателя при включване в кръга за кацане и късно взето решение за катапултиране.6 април 1990 г. Капитан Тошко Стоянов Петров с МиГ-23МФ ГТП катапултира при инцидент.

17 юли 1990 г.

Лейтенант Бисер Георгиев Бойчев с МиГ - 23БН катапултира при инцидент.

13 октомври 1989 г.

Майор Боян Богданов Петков с МиГ-23БН катапултира при инцидент.

5 октомври 1989 г.

Старши лейтенант Валери Лилов Богданов с МиГ-21 загива след отказ на системата АРУ.

22 юни 1989 г.

При инцидент катапултират обуч. пилот - лейт. Георги Сотиров Стоименов и пилот-инструктор - капитан Христо Сотиров Младенов с МиГ - 21У.

17 април 1989 г.

При инцидент загива лейтенант Валентин Димитров Маринов със Су-25.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България