Българка е бутнала жена на релсите на жп гара в Рим

Проф. Тодор Кантарджиев: Починалото 3-годишно дете е било с риновирус

Изпокараха се за неплатения болничен лист (обзор)

Фонд „Земеделие” ще търси 43,1 млн. лв. от къщи за гости за нарушения

Тамер Левент влиза от сериал в сериал

Белият дом публикува стенограмата от първия телефонен разговор между Тръмп и Зеленски

Фалконът ослепя над София (обзор) Не е лошо да се помисли за нов самолет, заяви шефът на “Авиоотряд” 28

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

15 милиона лева от ЕС за детски кътове във фирми

„Нормандската четворка“ се събира на 9 декември

Българите живеят с 572 лв. на месец Пестим от дрехи и мебели, с 16% нарастват разходите за здраве

Пендаровски: Икономическото сътрудничество с Русия не е пречка за членството в ЕС

Тръмп в Лондон на 3 декември

Община Габрово спечели делото срещу местната топлофикация и на втора инстанция

Хазната плаща здравните вноски на 4 млн. души 552 хил. българи не са осигурен, много от тях са в сивата икономика

Загуби грозят България заради екомошениците

Над 1 млрд. лв. от еврофондовете ще изгуби България, ако скоро не предприеме стъпки за старт на строежа на лот 3.2 от автомагистрала „Струма“, който минава през Кресненското дефиле.

Предупреждението е на Агенция „Пътна инфраструктура“, а причината – позицията на няколко екологични неправителствени организации, които досега отхвърлят всички проекти за новото трасе. НПО-тата са обединени в коалицията „За да остане природа в България“ и настояват за най-рисковия и скъп вариант – 15.2-километров тунел на стойност 1.2 милиарда лева. Както „Труд“ доказа в десетки свои разследвания по темата, с позицията си зелените за пореден път се опитват да прокарат чужди интереси, зад които стои българския клон на швейцарската офшрока WWF (Световен фонд за дивата природа).

От АПИ предупредиха пред Нова тв, че за участъка от „Струма“ трябва да получим 739 милиона лева. Проектът предвижда съществуващият път през дефилето да стане еднопосочен, а другата посока да бъде изведена извън него в чисто нов участък. „Еколозите“ не са съгласни и с този вариант, като вече искат цялото движение да бъде изкарано от пролома, за да може защитените видове костенурки и пеперуди да не бъдат притеснявани.

Шефът на АПИ Лазар Лазаров обясни, че това ще оскъпи проекта и ще го направи нерентабилен. В същото време ако страната ни не започне да строи скоро, няма да може да усвои 739-те милиона лева А ако „Струма“ не бъде завършена в срок (до 2020 г.), България ще трябва и да върне вече взетите пари за другите участъци, които са готови – те са 538 млн. лв. Така загубите минават 1.1 млрд.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (11)

  1. Така е като на румънската циганка и изневери мерника.

  2. Тази мръсна „еко’ сган защи не е по затворите?

  3. Често пътувам през дефилето и денем и нощем, но досега не съм видял костенурка да пресича пътя. Явно или местните костенурки са много бързи или аз нямам дарбата свише, която имат нашите еколози. За това предлагам, тъй като те знаят маршрутите на въпросните костенурки, да дежурят на определените места и да спират движението или да ги пренасят през пътя. Така съм виждал да правят с лосовете в Швеция например и това напълно доброволно и без заплащане.

  4. Абе тези „еко-соросоиди“ докога ще ни тровят живота??

  5. Дей*а и екомошениците и грантаджии, тези са по-вредни и от 2 милиона мигранти.

  6. България се е разбрала с Евпопейската комисия още през 1998 г., че магистрала Струма не трябва да минава през Кресненския пролом. В замяна Европа дава парите за цялата магистрала.

    Понеже българските пътностроителни фирми не могат да направят толкова дълъг тунел, а са пристрастени към обществените поръчка с европейски пари, сега се опитват да обърнат общественото мнение, като намерят нов враг – еколозите.

    1. Скиорче, ти от къде знаеш тази информация как се била разбрала България с ЕС през 1998 г.? Да ти припомня ли, че тогава държавата беше в технически фалит и разговори за влизане в ЕС започнаха да се водят след идването на Царя 2001 г. Та защо и по каква линия ЕС ще ни дава тогава пари? В момента парите са по оперативна програма транспорт, която беше приета преди няколко години. Така че пак нагло лъжете и манипулирате…

  7. Преди свързвах WWF с мила панда, а сега пред очите ми са ламтящи за пари мошеници

  8. Не само пари, а десетки човешки животи ще губим всяка година. Инцидентите там не престават, и да бъдеш срещу магистралата, като се криеш зад името на природата, защото е модно, е престъпление срещу България.

  9. Ей така става като управниците слушат препили с боза псевдо еоколози. До кога?

  10. Под екомошеници имате предвид Иво Прокопиев, Тома Белев, Борислав Сандов, Андрей Ковачев и WWF ли?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.