Уеб платформата струва 260 хил. лв.
Въпроси на чиновниците ще може да задаваме и онлайн. От юли ще може да искаме обществена информация и официални документи от над 400 администрации – общини, министерства и агенции, чрез уеб платформата https://pitay.government.bg/.
Електронният портал е финансиран с 260 хил. лв. по европрограма за подобряване на процесите в обществения сектор, съобщиха от Министерски съвет.
„За да се изиска информация, трябва да се въведат само имена, адрес и въпросите към съответната институция. Всяка администрация трябва да заяви свои модератори, които да отговарят на платформата. Това е нов канал за искане на информация, а не е нова процедура“, каза директорът на Главна дирекция "Модернизация на администрацията" Красимир Божанов.
По думите му институциите имат 14-дневен срок, в който трябва да бъде даден отговор на заявлението, а той започва да тече от момента на подаване. Те имат право и на отказ от информация, но за да може хората да обжалват това решение, освен имейл, при отказ ще получават и хартиен документ. Платформата ще позволява достъп до справки колко отказа са направени от администрацията и на какво основание.