Премиерът Борисов: Създаваме ново звено – независим прокурор, който разследва и не докладва на главния прокурор

Стабилно е състоянието на пострадалите при авария в цех за биогаз в ямболското село Симеоново

Заледени пътища и катастрофи затрудняват трафика

Дара Екимова снима гаджето си в коледна песен

Тръмп призова Световната банка да преустанови отпускането на кредити на Китай

Верижна катастрофа на „Цариградско шосе“

Какво заплашили служителите на “Топлофикация” в случай на неповишаване на заплатите им?

Американските власти задържаха шестима граждани на Саудитска Арабия за стрелбата във Флорида

Вижте какво ще е времето днес

2/3 от поискалите обезщетение от „Томас Кук“ ще го получат до неделя

Засилени мерки за сигурност преди 8 декември

Прощална премия от Боби Михайлов

Осем извода за икономическата политика България получи по-висок кредитен рейтинг

Мачовете и спортът по телевизията днес, събота, 7 декември 2019

Дневен хороскоп на Алена за събота, 07.12.2019

Законът за движение по пътищата прераства в кодекс

Включват в него и подзаконовите норми

Предложението е на юристи и се подкрепя от Института за пътна безопасност

Законът за движение по пътищата да не се разделя на три нови закона, а да стане кодекс. Тази идея се възприема след провала на работната група от МВР и Министерството на транспорта, чийто три проекта получиха множество критики при публикуването им за обществено обсъждане, съобщи за “Труд” Богдан Милчев, шеф на Института за пътна безопасност.

“Предложението е на юристи и бе направено за първи път на наш форум в Софийския университет преди повече от година и половина. Ако то се приеме, трите проекта остават в миналото”, поясни Милчев.

Както писа “Труд”, анонимна работна група от “експерти” на КАТ и ДАИ работи от 2017 г. насам и включи сгрешени, объркани и откровено лобистки текстове в трите бъдещи закона. Последният от тях – за пътните превозни средства, който излезе през лятото, бе оттеглен от транспортното министерството в края на обсъждането му.

Засега няма идея за конкретно име – дали новите норми ще се наричат Пътен или Шофьорски кодекс, Кодекс за безопасност на движението по пътищата или по друг начин. В него трябва да намерят място както правилата за движение по пътищата, за водачите и за превозните средства, така и изискванията към пътното строителство, което сега е уредено в Закона за пътищата. Вероятно ще включи и по-голяма част от действащите в момента подзаконови нормативни актове, които засягат шофьорите. Не е ясно кой ще участва в изработването му и дали няма да се стигне до същите кусури като в трите проекта.

“Тежката дума за такъв кодекс е на политиците. Не само те, всеки човек иска да намалеят катастрофите и жертвите по пътищата, което няма как да се случи, ако разделим един закон на три или го превърнем в кодекс. Въпросът е дали е налице воля да се работи за устойчивост и предвидимост на нормативната база, а не да се приемат закони, които после да се променят, допълват и дописват по няколко пъти годишно”, смята Милчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.