10 ранени при сблъсъци на летището в Барселона

Английски фенове се биха на „Витошка“, има ранен

Офертите за Нова година са с 11-12% по-скъпи Хубавите места ще са разпродадени до 30 ноември

Пожар в цех за бои и химикали в Габрово

Ако работите през нощта – трябва да знаете това

Заев: Правителството на Северна Македония остава посветено на Договора за добросъседство с България

Шефът на „Росатом“: Русия е готова да построи ядрена централа в Саудитска Арабия съвместно със САЩ

Гледаме малката Турна от „Майка“ в нов сериал

Двойна игра на Прокопиев с ЕВН Брокерите му спестили 87 млн. лв. на австрийското дружество при покупката на остатъка от държавния дял през 2011 г. (обзор)

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Искат такса „водомер” Предстои обсъждане на идеята

Българи в Англия купуват жилища у нас заради Брекзит Брокери им продават по два-три имота наведнъж

Прогнозират по-висок икономически ръст Вдигането на заплатите има най-голяма роля за добрите резултати

Откриха невзривен боеприпас в столичния квартал „Левски“

Ердоган: Турция няма да спре да изкоренява терористичните организации в Сирия

Зам.-кметът на София Евгени Крусев: Велосипедна алея ще бъде изградена на бул. „Дондуков“

За ремонта на „Дондуков“ има разработени три варианта за избор на настилки. Има активна анкета на сайта на Столична община, за да могат гражданите да изразят своята позиция, правят се и обществени обсъждания. Това каза пред БНТ заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

В транспортен план новото за бул. „Дондуков“ ще е велосипедна алея, която да бъде изцяло отделена от пешеходното движение и останалия трафик.

По думите на Крусев, очаква се в рамките на месец да бъде избран окончателният вариант както за избор на настилка, така и за самата организация на движение по булеварда. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели асфалтова настилка. Към момента реконструкцията предвижда цялостна промяна на инфраструктурата, в това число пътни платна, тротоари, изцяло нов релсов път, изцяло ново улично осветление, подмяна на канализационни колектори.

Идеята за еднопосочност на булеварда се е появила след задълбочен анализ на трафика в компактния център на града. Било е доказано чрез симулации, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика бе започнал да заобикаля центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в центъра би се увеличила, което би намалило задръстванията, откъдето би били намалени вредните газове, които автомобилите отделят. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. „Дондуков“ да е еднопосочен в частта между бул. „Васил Левски“ и Министерския съвет като посоката е западна – към „Люлин“. В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. „Цар Освоботидел“.

„Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град“, заяви още Крусев. Именно в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%. Това реално ще е основния отвеждащ транспорт от всички райони на София до центъра на града, който ще бъде подпомаган от друг вид електрически транспорт.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.