На 22 септември 2018 да почерпят

Най-младият участник във „Фермата“ плаче за мама и тати

Сергей Лавров: Русия не агитира за референдума в Македония

Иванка Тръмп разговаря с астронавтите от Международната космическа станция

Просветнят министър се срещна с училищните директори в Сливен

Три овце с бруцелоза са умъртвени в село Вуково

Разкол в Испания заради Франсиско Франко

Сръбските власти почистиха поругания български паметник-костница в Ниш

Затвориха музей на Пабло Ескобар Кметът на Меделин се обяви против “мафиотската култура”

Парни локомотиви ще теглят атракционни влакове по повод 130-тата годишнина на БДЖ Билетите за пътуванията са в продажба от днес

US санкции срещу Русия удариха Китай Наказателните мерки са заради военна сделка на Пекин с Москва

Искрен Веселинов: Казусът с Унгария не е за Орбан, а за бъдещето на ЕС

Полицаи задържаха 10-има сирийци край Вакарел

Обрат №10 за „Лудогорец“ в Европа

Вучич отива при Владимир Путин на 2 октомври

Зам.-кметът на София Евгени Крусев: Велосипедна алея ще бъде изградена на бул. „Дондуков“

Факсимиле от БНТ

За ремонта на „Дондуков“ има разработени три варианта за избор на настилки. Има активна анкета на сайта на Столична община, за да могат гражданите да изразят своята позиция, правят се и обществени обсъждания. Това каза пред БНТ заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

В транспортен план новото за бул. „Дондуков“ ще е велосипедна алея, която да бъде изцяло отделена от пешеходното движение и останалия трафик.

По думите на Крусев, очаква се в рамките на месец да бъде избран окончателният вариант както за избор на настилка, така и за самата организация на движение по булеварда. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели асфалтова настилка. Към момента реконструкцията предвижда цялостна промяна на инфраструктурата, в това число пътни платна, тротоари, изцяло нов релсов път, изцяло ново улично осветление, подмяна на канализационни колектори.

Идеята за еднопосочност на булеварда се е появила след задълбочен анализ на трафика в компактния център на града. Било е доказано чрез симулации, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика бе започнал да заобикаля центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в центъра би се увеличила, което би намалило задръстванията, откъдето би били намалени вредните газове, които автомобилите отделят. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. „Дондуков“ да е еднопосочен в частта между бул. „Васил Левски“ и Министерския съвет като посоката е западна – към „Люлин“. В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. „Цар Освоботидел“.

„Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град“, заяви още Крусев. Именно в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%. Това реално ще е основния отвеждащ транспорт от всички райони на София до центъра на града, който ще бъде подпомаган от друг вид електрически транспорт.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.