Дидо от Д2 се класира за финала на „Фермата“!

Учени от БАН предлагат нов психотест за шофьори

Заев: Армията на Косово се появява в неподходящо време

В 75 училища у нас вече няма хартиен дневник

Турската армия готова за операция в Сирия Ердоган: САЩ да изтеглят кюрдите

Борисов: Нито веднъж не съм застанал срещу решение на президента Май месец ще има европейски избори и ще видим кой колко струва, каза премиерът

По 12 години затвор за мъжете, измъчвали таксиметров шофьор във Врачанско

Задължителна ясла за деца от гета в Дания Неспазването на закона лишава от детски надбавки

Министерството на културата официално се присъедини към проекта ТРАДУКИ

Меркел подкрепи мерките на Макрон за справяне с протестите

Шокиращи сметки за топла вода изненадаха търновци

Никола Василев е новият изпълнителен директор на БДЖ

Ирландският парламент разреши абортите

Биг Бенд- Благоевград и музикално училище „Престо” подариха коледен концерт на жители и гости на града

Харчим 275 лв. на човек за празниците Цените са със 7-11 на сто по-високи спрямо миналата година

Зам.-кметът на София Евгени Крусев: Велосипедна алея ще бъде изградена на бул. „Дондуков“

Факсимиле от БНТ

За ремонта на „Дондуков“ има разработени три варианта за избор на настилки. Има активна анкета на сайта на Столична община, за да могат гражданите да изразят своята позиция, правят се и обществени обсъждания. Това каза пред БНТ заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

В транспортен план новото за бул. „Дондуков“ ще е велосипедна алея, която да бъде изцяло отделена от пешеходното движение и останалия трафик.

По думите на Крусев, очаква се в рамките на месец да бъде избран окончателният вариант както за избор на настилка, така и за самата организация на движение по булеварда. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели асфалтова настилка. Към момента реконструкцията предвижда цялостна промяна на инфраструктурата, в това число пътни платна, тротоари, изцяло нов релсов път, изцяло ново улично осветление, подмяна на канализационни колектори.

Идеята за еднопосочност на булеварда се е появила след задълбочен анализ на трафика в компактния център на града. Било е доказано чрез симулации, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика бе започнал да заобикаля центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в центъра би се увеличила, което би намалило задръстванията, откъдето би били намалени вредните газове, които автомобилите отделят. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. „Дондуков“ да е еднопосочен в частта между бул. „Васил Левски“ и Министерския съвет като посоката е западна – към „Люлин“. В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. „Цар Освоботидел“.

„Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град“, заяви още Крусев. Именно в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%. Това реално ще е основния отвеждащ транспорт от всички райони на София до центъра на града, който ще бъде подпомаган от друг вид електрически транспорт.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.