Иззеха над 15 кг канабис от две наркооранжерии в Благоевградско

Версия №1 за изпълкома – статуквото се запазва

Започна официалното посещение на Екатерина Захариева в Хърватия

Мъж загина при катастрофа на пътя за Сапарева баня

САЩ опитват двоен натиск над Турция

Пенс заяви, че Турция ще прекрати военната си операция само когато кюрдите в Сирия се оттеглят

Борисов към Стефан Данаилов: С теб съм

Лидерите на страните от ЕС одобриха сделката за Брекзит

Бурак Йозчивит вечеря с кувейтски богаташи

Червената Мая вече лъже, без да мисли Кюстендилката твърди, че няма билбордове, наела е 10 и ще ги удвоявала другата седмица

Гаф на президента с венеца за летците (СНИМКИ) На лентата, поднесена от Румен Радев, пише 170 вместо 107 години от създаването на ВВС

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 октомври 2019

Председателят на ЕП призова за по-строги санкции на ЕС срещу Турция заради военната й операция в Сирия

Американски дипломати заловени край руски военен полигон Объркали два града, Москва предложи да им купи карта

Тръгнаха първите камиони с бюлетини за 5 области в страната

Затруднено е корабоплаването по Дунав заради ниското ниво на реката

Кадър от БНТ

Затруднено е корабоплаването в почти целия участък на река Дунав заради ниското ниво. Има ограничаване в газенето на корабите и натовареността на плавателните съдове. Най-проблемен в българският участък на реката е районът на остров Белене, където корабите „Вит“ и „Осъм“ следят и обозначават плавателния път денонощно, предаде БНТ.

Ниското ниво на реката в момента се дължи на липсата на валежи през лятото. В българския участък най-критична е ситуацията в край остров Белене, където се намират и най-тесните участъци за корабоплаване. Там се налага корабите да преминават поединично, като при разминаване трябва и да се изчакват.

„Общо взето в целия участък на реката се наблюдават минимални стойности на корабоплавателния път, като се започне от Германия, Австрия, Словакия, Унгария и Сърбия. Така че нещата са свързани и с климатичните промени, които са настъпили в последните 30 години и продължават да се усложняват“, каза инж. Павлин Цонев – директор на ИАППД-Русе.

Липсата на възможности за редовно драгиране в българския участък на реката допълнително усложнява ситуацията. След седемгодишно прекъсване драгажните дейности са възобновени едва от миналата година. Въпреки ниските водни стоежи и в момента два специализирани кораба удълбочават плавателния път край Вардим и Белене.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.