Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 23.09.2019

На 23 септември 2019 да почерпят

Отиде си проф. Юлиан Вучков

Патрулка катастрофира с цивилен автомобил докато преследва беглец

Милен Михов, ВМРО: Мая Манолова граждански кандидат за кмет е като сняг през юни

Евклаз – за бяла и черна магия По-скъп от диаманта

Хиляди швейцарци протестираха срещу изграждането на 5G мрежа в страната

Моторист загина на Е-79 край Дупница

Арабските партии в Израел подкрепят Бени Ганц за премиер

Министър Петкова: 9 млрд. лв. ще са приходите на България от „Балкански поток“ през следващите 20 г.

Петьо Блъсков: Народът решава дали София да я управлява човек като Манолова – ту от БСП, ту не е от БСП Не знам какво е направила като омбудсман, освен, че беше на всички протести, изтъкна главният редактор на в. "Труд" в интервю за Канал 3

Приятел на убития Андрей Монов: Полфрийман не се е променил, никога не каза, че съжалява

Емил Костадинов, БСП: Въпросът вече e: или Нинова, или партията

Проф. Михаил Константинов: Българските избори не могат да бъдат хакнати

Полицаи изведоха барикадиралия се мъж в „Овча купел“

Затрупаните от сняг пътища струват на икономиката десетки милиони

Загуби за десетки милиони търпи българската икономика от снежното бедствие, връхлетяло страната. Щетите са във всички аспекти – и финансови, и социални.

Най-потърпевши са секторите на търговията, спедиторските услуги, туризма, строителството и недвижимите имоти, според заместник-председателят на Българска стопанската камара Камен Колев.

„Загубите идват преди всичко от повишените разходи за отопление, за генериране на електрическа енергия, което е по-скъпо, от пропуснати срокове за доставки… Това води до санкции“, каза Колев.

Болничните и отпуските в този период, също генерират загуби, като намаляват броя на трудодните във всяко едно предприятие и създават проблеми с производството. Допълнителната училищна ваканция също е проблем.

Логично най-големи щети понася бизнесът в Североизточна България – в районите, където снегът затваря пътища. Селищата са блокирани и предприятията са принудени да свиват производството до минимум, работодателите пък да бъдат гъвкави, да променят работното време и да правят компромис със закъсненията или отсъствията на работниците и служителите, заради тежките условия.

„Тук става въпрос за една гъвкавост на работодателя да преориентира работниците, техните ангажименти, задачи за деня, така че да се съобразяват с обстановката“, казва Щелян Калчев, управител на фирма.

Превозвачи се оплакаха, че търпят големи загуби заради цялостното затваряне на пътищата от началото на снеговалежите миналата седмица. Загубите са изцяло за тяхна сметка, обясниха пред националното радио Галя Топалова от Сдружението на автобусните превозвачи и Петко Ангелов от Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт.

„Говорим за цяла България… Това са милиони левове загуба всеки ден – има продавачки на билети, има данъци, осигуровки, има билети, които трябва да се плащат в края на месеца… Няма как да се компенсират. България трябва да бъде почистена“, коментира Топалова, според която 3000 машини, които почистват републиканската пътна мрежа, би трябвало да са достатъчни.
250 евро е загубата на всеки ТИР за деня, със затварянето и непочистването на пътищата. „Другата загуба с клиентите е, че губим пазара“, посочи Петко Ангелов.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.