Турция удължи извънредното положение в страната с още 3 месеца

Ограничено е движението за всички превозни средства през Троянския проход

Тир се обърна на пътя Монтана-Видин

С лихвоточки да се плащат данъци Жилищно-спестовните влогове ще може да се наследяват

Двоен самоубийствен атентат в Нигерия взе най-малко 12 жертви

Президентът награди разузнавачи посмъртно Депутатът Таско Ерменков с отличие от министъра на отбраната

Пълна каша с Истанбулската конвенция Няма нужда от нов превод, документът се ратифицира на езика, на който е договорен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 18 януари 2018

Искрен Веселинов: Ние от ВМРО сме категорични, че няма да подкрепим Истанбулската Конвенция, независимо колко превода и бъдат направени

Болниците искат парите си от НЗОК по съдебен път Въпреки решението на съда, здравната каса отказва да плати надлимитната дейност

Училища и градини с по-ниски сметки за парно Потребили сме по-малко топлоенергия през декември

Без субсидии за хора с увреждания, ако имат фирма Отпускат до 20 хиляди лева на кандидат за започване на собствен бизнес

Населението на Велико Търново се увеличава За кратко време жителите на старата столица са се увеличили с 1000 души

Прокуратурата образува досъдебно производство по случая с дъщерите в Свищов Анкета е показала, че са лица в риск, а нямат личен лекар

Слаба охрана улеснила атентата на летището в Сарафово Никой не е забелязал терориста, поставил бомбата в автобуса с израелски туристи

Затрупаните от сняг пътища струват на икономиката десетки милиони

Загуби за десетки милиони търпи българската икономика от снежното бедствие, връхлетяло страната. Щетите са във всички аспекти – и финансови, и социални.

Най-потърпевши са секторите на търговията, спедиторските услуги, туризма, строителството и недвижимите имоти, според заместник-председателят на Българска стопанската камара Камен Колев.

„Загубите идват преди всичко от повишените разходи за отопление, за генериране на електрическа енергия, което е по-скъпо, от пропуснати срокове за доставки… Това води до санкции“, каза Колев.

Болничните и отпуските в този период, също генерират загуби, като намаляват броя на трудодните във всяко едно предприятие и създават проблеми с производството. Допълнителната училищна ваканция също е проблем.

Логично най-големи щети понася бизнесът в Североизточна България – в районите, където снегът затваря пътища. Селищата са блокирани и предприятията са принудени да свиват производството до минимум, работодателите пък да бъдат гъвкави, да променят работното време и да правят компромис със закъсненията или отсъствията на работниците и служителите, заради тежките условия.

„Тук става въпрос за една гъвкавост на работодателя да преориентира работниците, техните ангажименти, задачи за деня, така че да се съобразяват с обстановката“, казва Щелян Калчев, управител на фирма.

Превозвачи се оплакаха, че търпят големи загуби заради цялостното затваряне на пътищата от началото на снеговалежите миналата седмица. Загубите са изцяло за тяхна сметка, обясниха пред националното радио Галя Топалова от Сдружението на автобусните превозвачи и Петко Ангелов от Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт.

„Говорим за цяла България… Това са милиони левове загуба всеки ден – има продавачки на билети, има данъци, осигуровки, има билети, които трябва да се плащат в края на месеца… Няма как да се компенсират. България трябва да бъде почистена“, коментира Топалова, според която 3000 машини, които почистват републиканската пътна мрежа, би трябвало да са достатъчни.
250 евро е загубата на всеки ТИР за деня, със затварянето и непочистването на пътищата. „Другата загуба с клиентите е, че губим пазара“, посочи Петко Ангелов.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.