Началникът на отбраната генерал Андрей Боцев е на официално посещение в Румъния

Организираха кулинарна надпревара за Деня на християнското семейство в Елена

Тежка катастрофа затвори пътя Варна-Бургас Младеж загина след челен сблъсък между товарна кола и микробус

Семейство подари кувьоз за 20-я рождения ден на сина си

Пенсионер с трабантче блъсна човек на зебра

27 книжки бяха отнети за седмица в Сливен и областта

Студенти от Стопанска академия участват в конкурс за стипендианти на фондация „Атанас Буров”

Калоян Паргов към Съюза на писателите: Вие браните българския дух

Собственикът на Фейсбук Марк Зукърбърг няма да подава оставка

10 деца са родени с подкрепата и на общинския фонд „Инвитро” в Търговище 15 двойки са получили финансова подкрепа тази година от общината

Вижте новата вицепремиерка Марияна Николова като ловджийка (СНИМКИ) "Обeдинявa ги тoвa, чe ca жeни. Пpи тoвa кpacиви. Пpи тoвa cмeли", гласи описанието на клуб "Бендида"

Работодателите обещаха ръст на средната заплата догодина

Вижте какво реши Министерският съвет днес, 21 ноември 2018

Мъж ограби глухоняма бургазлийка, обещал и съвместен живот Взел спестените 30 000 лв. на жената и я зарязал преди границата

Осъдиха условно надрусан шофьор

За да се правят коли в България има 3 условия Набелязват терени, които са подходящи за инвестицията, избират между няколко града

Производството на цели автомобили в България ще разкрие хиляди работни места.

Има три условия, които трябва да бъдат изпълнени, преди в България да дойде инвеститор, който да сглобява цели автомобили. Това заяви за “Труд” изпълнителният директор на Аутомотив Клъстер България арх. Любомир Станиславов. От 5 години работим за привличането на инвеститор, който да прави цели автомобили в страната като се водят преговори с всички компании производители, продължи той. Някои от тях имат интерес към България, а плановете на други не са свързани с Европа. България обаче има капацитет да привлече 2-3 производителя, заяви Станиславов.

Първото условие за да се случи това, е да се намери достатъчно голям терен. За голямо производство се изисква огромен терен и от една година се работи по този въпрос, каза Любомир Станиславов. Например при последната инвестиция в завод за автомобили в Източна Европа – на Jaguar Land Rover в Словения, предприятието е направено върху терен от 8500 декара, което е повече от бившия комбинат Кремиковци. Освен терен, за такава голяма инвестиция е необходима и инфраструктура и логистика. На тези условия отговаря Индустриален и логистичен парк Бургас, но също така и Видин, Русе, София, Стара Загора и Пловдив, стана ясно от думите на Любомир Станиславов. Като всеки град има своите предимства. Например във Видин беше открит филиал на Русенския университет, което ще осигури работна ръка за едно бъдещо производство, а освен това три германски компании вече са направили малки инвестиции в града и разкриват работни места. В Пловдив има много чуждестранни инвеститори, но вече трудно се намира работна ръка.

Второто условие, което трябва да бъде изпълнено, за да дойде инвеститор, който да сглобява цели автомобили, са държавните стимули, които ще бъдат предложени. Всеки голям инвеститор, който ще разкрие много работни места, иска различни стимули, обясни Станиславов. Доскоро тази тема беше табу у нас, но това вече се промени. Конкуренцията със страните от региона обаче е огромна, защото някои дават чудовищни стимули за да привлекат чуждестранни инвеститори.

Третото необходимо условие е наличието на работна ръка, като тук има проблеми във всички райони на страната, с изключение на София. В заводите на Mercedes и на Audi в Унгария например работят по 5-10 хил. души. А заедно с обслужващата сфера, реално създадените работни места от тези инвестиции са двойно повече, обясни Станиславов. По този въпрос се работи заедно с Министерството на образованието за развитието на дуалното обучение.

Производство
Германската Leoni отваря завод в
Плевен

Eдин oт вoдeщитe пpoизвoдитeли нa кaбeли и кaбeлни cиcтeми зa aвтoмoбили в Eвpoпa – гepмaнcкaтa Lеоni, щe cтpoи пpoизвoдcтвeнa бaзa в Плeвeн, каза за “Труд” изпълнителният директор на Аутомотив Клъстер България арх. Любомир Станиславов. Paбoтaтa пo зaвoдa тpябвa дa зaпoчнe пpeз настоящата гoдинa. От тази инвестиция може да бъдат разкрити 5-6 хил. работни места, които след година да достигнат 9-10 хил., заяви Станиславов. Kъм мoмeнтa кoмпaниятa имa бaзи в 31 дъpжaви, a paбoтeщитe зa нeя ca нaд 82 xил. дyши. Ocнoвнитe й клиeнти ca eвpoпeйcки пpoизвoдитeли нa aвтoмoбили. Пpoдaжбитe нa Lеоni зa 2016 г. възлизaт нa 4,431 млpд. eвpo, a пeчaлбaтa пpeди oблaгaнe е 78 млн. eвpo. Инвестицията на компанията в Плевен ще бъде между 30 млн. и 48 млн. евро.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.