На 10 декември 2018 да почерпят

Спортната звезда Ваня Стамболова отива на полуфинал на „Фермата“

Миенето на чинии бори стреса

Фейсбук забранява публикации със сексуален подтекст В социалната мрежа вече няма да може да се качват снимки с разголени тела

Катастрофа ограничи движението в активната лента при км 125 в посока Бургас на магистрала „Тракия“

Попфолк изпълнителката Емануела пред „Труд”: Люти страсти горят в песните ми Ако знаех формулата за успех, щях да работя само по нея

Саудитска Арабия отказва да екстрадира заподозрените за убийството на Хашоги

Захлаждане и валежи през новата седмица 

Музикалният продуцент Саня Армутлиева пред “Труд”: 100 000 души слушат легално музика у нас Експерти влизат в училищата по изкуства, за да разкажат за стойността на творческия продукт

ООН предоставя хуманитарна помощ на 650 000 сирийци

Шефът на кабинета на Тръмп Джон Кели подава оставка Пореден висш служител напуска Белия дом

Опасна снежна буря удари югоизточните райони на САЩ, отменени са над 1000 полета (СНИМКИ и ВИДЕО)

Търсят 5700 войници за 800 лв. заплата Най-голям е недостигът в пехотата, на места дефицитът стига 40%

Александър Вучич за снощния протест в Белград: Аз под натиск няма да работя

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 10 декември 2018

Звездата от Музикалния театър Весела Делчева: „Фантомът на операта“ е за борбата с посредствеността

Пеем, покачени на 6 метра височина

Безспорно най-ярката звезда в мюзикъла “Мамма миа” на Софийската опера е младата Весела Делчева, изпълнителката на ролята на Софи – момичето, което забърква ужасна каша, като кани тримата си потенциални бащи на сватбата си. Артистката от Музикалния театър партнира със звезди от всеъзможни жанрове, в това число Орлин Горанов и Ники Илиев. Част от екипа на “Мамма миа” така добре се е сработил, че участва и в новия мюзикъл, режисиран отново от Пламен Карталов – постановката на Музикалния театър “Фантомът на операта” от Андрю Лойд Уебър. От нея “Труд” научи, че това е може би най-скъпата продукция на Оперетата, че трябва да очакваме много драма, любов, интересни сценографски решения и неочакван край! В спектакъла участва целият състав на Музикалния театър – балет, оркестър и хор.

Разговаряме с Весела Делчева за нейната роля – на скромната хористка Кристин.

– “Фантомът на операта” е третият спектакъл, по който работите с режисьора Пламен Карталов. Откъде тръгна съвместната ви работа?
– За “Мамма миа” ме покани, след като бяхме работили по “Булевардът на залеза”. Разбира се, минах и през кастинг.

Весела Делчева в ролята на Софи от “Мамма миа”.
Весела Делчева в ролята на Софи от “Мамма миа”.

– Какви са впечатленията ви от работата с акад. Пламен Карталов?
– Боже, това е голямо щастие за всеки, според мен! Такава детайлност! Аз съм работила с различни режисьори и не съм се сблъсквала с такова нещо. Душевадец го бяха нарекли – в хубавия смисъл на думата, защото умее да изкара всичко от теб навън. Тежко е физически и психически, но ужасно много те развива. Примерно, когато беше “Булевардът”, аз влязох с неголеми очаквания. Първо, героинята ми – малка роля на поредното наивно момиче. Казвам си: кой сега ще се занимава с мен? Обаче този човек видя че имам качества и започна да разгръща тази роля, да я прави по-интересна, по-богата, емоционална. Различна я направи. Още тогава видяхме как работи той. Как толкова надълбоко влиза в душевността, че ти самият не подозираш какви неща носиш като емоционална памет. Тези връщания по сто пъти – буквално говоря – докато не стане, не те пуска. И после виждаш резултата и разбираш че си е струвало. След това в “Мамма миа” влязоха други колеги, които също се запознаха с неговите методи на работа, сега същите тези артисти участват и във “Фантома” и искат да продължават да работят с него – Людмила Козарева, Владимир Михайлов, Денко Проданов, Деница Шопова…

– Каква е вашата героиня във “Фантомът на операта”?
– Кристин Дайе е скромна хористка, на която е даден шанс да бъде забелязана и да разгърне таланта си, благодарение на своя покровител, ментор, ангел и любим – така наречения фантом. Преди да почине, нейният баща й оставя едно духовно завещание. Той и казва: когато отида на небето, ще ти изпратя ангел на музиката, който да бъде твой покровител и да те ръководи. Тя вярва че фантомът е този ангел-закрилник. Основната тема на мюзикъла е борбата с посредствеността. Фантомът иска да се даде път на истинския талант – да я изкара от редиците на хора и да покаже нейния самороден изключителен дар. Другата тема е триъгълника, в който попада – дали да избере Раул, своя приятел от детството, или да избере истинската си любов, фантома. Противопоставя се дългът срещу любовта. Много дълбок, много въздействащ е нашият финал. Доколкото разбрахме, това е най-скъпият спекакъл, който се прави в историята на Музикалния театър.

– Какво е оскъпило продукцията?
– Маестро Карталов реши да викне фирма, която да построи на авансцена една П-образна конструкция, която изобразява фасадата на операта – действието се развива в Парижката опера през XVIII век. Тази фасада е скеле, по което се разивва огромна част от действието – на 6 метра височина ние вървим. Това всичко е много скъпо, над 400 костюма, тежки декори… Целият състав на Музикалния театър е впрегнат – и хористи, балетисти, всички. Тази фасада иска да внуши на публиката – да има усещането че влиза в театър – театър в театъра.

– Как си представяте по-далечното бъдеще?
– Може да застана и от другата страна – като режисьор, защо не. Аз съм завършила “Поп и джаз пеене”, после магистратура, но някакси не ми достигаше. Исках да видя какво е от другата страна на барикадата. И завърших музикало-сценична режисура. Но си казах: искам още да трупам опит, впечатления, възраст. Един режисьор трябва да е много богат емоционално, душевно и мисловно. Засега имам много да се уча.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.