Гърция иска милиарди евро от Германия

Петя Аврамова: От 15 май започва тестването на тол системата

Около 200 000 пчели на Нотр Дам оцелели въпреки огнения ад

Йорданка Фандъкова: Работим за осигуряване на качествени работни места, за да задържаме младите в града

Отново мръсна клевета срещу България “Репортери без граници” калят страната ни под диктовката на българските соросоиди

Арестуваха адвоката на българина Серафим Райчев

Романтика и оспорвано състезание тази вечер в „Hell’s Kitchen“

Султанатът на Оман се отказа от исковете си срещу България заради КТБ

Проф. Пламен Киров: Лозан Панов ще бъде удовлетворен, само ако той посочи главния прокурор

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 април 2019

Според разследването на Робърт Мълър няма координация между кампанията на Тръмп и Русия

Инвеститорите доволни от ниските данъци и заплати България става 12-та в света по производство на коли, ако “Фолксваген” направи завод

Сани Жекова слиза от сноуборда

Туба Бююкюстюн не се отказва от актьорството Този сезон обаче няма да се снима в сериали

Куриери докладват на НАП онлайн търговците

Звезди на пътищата според безопасността Три пъти повече са смъртните случаи у нас спрямо Западна Европа

Повечето трасета са в лошо състояние

Пътищата да бъдат оценени със звезди, подобни на хотелските, според това доколко са безопасни, каква е вероятността да стане катастрофи и да се стигне до смъртни случаи, предлагат от бизнеса. Това обяви в Правец председателят на Българска браншова асоциация “Пътна безопасност” инж. Николай Иванов. Подобна е практиката и в чужбина. Една звезда ще получават трасетата в най-лошо състояние с опасни виражи и наклони, лошо сцепление на асфалта или недобре поставени пътни знаци. Пет звезди ще се дават на шосетата, които са почти напълно безопасни. Данни за пътищата може да се събират с оборудван автомобил, който се движи с 60 км. в час и събира данни, които впоследствие се анализират от експерти.

У нас подобно изследване е правено в периода 2012-2015 г. по европейски проект за пътища с обща дължина от 690 км., или 1,5% от пътната мрежа. Оценявани са отсечките между София и Сандански, столицата и ГКПП Калотина, Русе – Велико Търново, В. Търново – Плевен и Плевен-Русе. Тогава 70% от шосетата са оценени с 1 или 2 звезди, а едва 1,1% са получили 5 звезди.

Не може знаците “черна точка”, които показват участъците с повишена концентрация на пътни произшествия, да се поставят като табели за внимание, каза инж. Росица Спасова от асоциацията. Тя даде за пример такъв знак, който от 10 години стои на пътния възел на Плевен, което показва, че не са взети мерки за подобряване на трасето. У нас смъртните случаи при катастрофи са 98 на 1 млн. жители, докато в Западна Европа те са три пъти по-малко.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Без присъствие на живи катаджий по пътищата няма как да има ефект.

  2. По магистрала „Тракия“ след Пловдив трасето е на вълни. Масово хората карат в лентата за изпреварване за да си спестят разбиването на ходовата част на автомобила, а това е предпоставка за ПТП.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.