На 11 декември 2018 да почерпят

Зрелищен дуел във „Фермата“ отстреля още един участник преди финала

Венецуела и Русия ще проведат съвместни военни учения

Макрон обеща повишение на минималната заплата със 100 евро

Конституционният съд на Молдова отново отстрани Додон

Доналд Туск: Няма да предоговаряме Брекзит, но сме готови да помагаме на Великобритания

Откриха случаи на ку-треска по овце във Видиинско, заразен е и мъж

Проф. Георги Близнашки: Във Франция хората знаят за какво протестират, а у нас имат странни искания

Кметът на Благоевград с послание към децата в „Часът на приказния разказвач“: Няма по-хубаво място от дома

Министър Ангелкова: Туризмът хармонира с екологията, а лифтът е най-екологичния вид транспорт

Европа с отлична оценка за пътищата ни Асфалтът отговаря на всички стандарти, показват взетите проби, анализирани в Италия

Заев до Каракачанов: Мое право е да бъда македонец и да говоря македонски език

Пената и Любко заедно за ЧРД на Ганчев

Станишев: България и Румъния са изпълнили всички критерии за Шенген, играе се непочтена игра

Сайтът за глоби на КАТ рухна заради нов софтуер (обзор) Блокирани са и системите за издаване на шофьорски книжки

Ивайло Московски – Министър с хеттрик

За трети път Ивайло Московски застава най-отпред в транспортното мегаведомство и това го прави единствения министър в по-новата ни история, на когото премиерът Борисов гласува три пъти доверие за управление на един от най-тежките ресори в страната. Под шапката на министерството има 6 държавни агенции и 22 предприятия, а напрежението в системата винаги е на гарантирано високо ниво.

Плевен, освен много личности от шоубизнеса, е дал на България и немалко управници. Оттам е Ивайло Московски, оттам е и Владислав Горанов.

Министърът на транспорта е завършил математическата гимназия в града, после публични финанси в УНСС и финансов мениджмънт в Стопанската академия в Свищов. И опозицията да питаш, първо ще ти кажат, че “много знае”, после ще е “но”-то. Логично за човек, който е в министерството от 2009 г., а преди това на ключови позиции в частния сектор, да познава системата и от двете страни. Според съвременните специалисти по човешки ресурси при шефа си човек трябва да влиза не само с проблем, но и с предложение за решаването му. Московски, според близки хора в министерството, бил министър, при когото можеш да влезеш само с проблема и той ще ти даде решение.

През репортерски поглед във времето назад Московски не бягаше “по тъча” и беше там, където е горещо. Малко хора помнят, че когато гръцките фермери тропаха сиртаки на границата и късаха нервите на българските превозвачи с кюфте на шосето, впоследствие се съгласиха да водят разговори само с него, стискаха му ръката и казваха, че е единственият политик отишъл при тях и изслушал проблемите им. Дори се шегуваха, че ако се кандидатира за гръцки министър на транспорта, веднага ще го изберат. Друго напрежение, само че на българо-турската граница, става повод за дългогодишното му приятелство с Бинали Йълдъръм (настоящият министър-председател на Турция, преди това беше 16 години министър на транспорта – б.р.). Известно е съревнованието между българските и турските превозвачески фирми и борбата за пазари и влияние. През 2011 г. при поредното напрежение на границата Московски тръгва да защитава позицията на българските превозвачи и успява, с което печели уважението на опитния Йълдъръм.

При последната среща с непредстазуемия таксиметров бранш Московски отиде на Орлов мост да преговаря с тях, а след това булевардът беше отпушен. Друг е въпросът защо власт и полиция допускат за щяло и нещяло да се затварят основни артерии на София.

При трагедията в Хитрино Московски направи пътека от София.

Добър финансов инженеринг или грешка е решението на министъра да покрие дълговете на БДЖ с концесия на летище София, ще покаже само времето. Факт е обаче, че откакто се зае с идеята, нито веднъж не показа колебания в поведението си. Уверен е, че концесиите са приоритет на правителството, а опозицията не трябва да реагира така агресивно, защото държавата ще спечели от сделките.

“Концесиите не са самоцел, а подходящ инструмент, защото собствеността остава публично-държавна собственост и собственикът не се сменя”, смята Московски.

Сред приоритетите му е и железопътният транспорт, който бил голямата му болка. Пътните проекти също продължават да са в центъра на вниманието, както и софийското метро.

Московски е добре приет в брюкселските среди. В първите си два мандата той беше ръководител на Управляващия орган на оперативна програма “Транспорт” и “Транспортна инфраструктура”. Още от времето, когато председателят на Европейския парламент Антонио Таяни беше еврокомисар по транспорта, Ивайло Московски поддържа отлични отношения с него.

А по случай 24 май в социалните мрежи Московски написа вчера:

“Отправям своята благодарност към учителите, творците и хората, които пазят и градят идентичността на българското слово – най-яркият символ на националното ни достойнство. Нека бъдем горди, че сме българи, и с преклонение да си спомняме за великото дело на светите братя Кирил и Методий.”

 

Планинар и рибар

Всички искаме по-високи доходи, но без работеща икономика няма как да се сбъднат нещата. Ето защо вече работещият пример на индустриална зона в Пловдив при управление на ГЕРБ се предвижда създаването на още две такива зони, обяви на среща с избиратели преди изборите Ивайло Московски. Съгражданите му от Плевен помнят обещанието му, че при нов мандат ГЕРБ ще изгради спортна зала в града.
Иначе Московски разпуска най-добре с колело със семейството си в планината. Все по-рядко му оставало време за друго негово хоби – риболова.

 

За него

Познава същността на работата

Първите ми впечатления от министър Московски са добри. Той е човек, който познава същността на работата на ресорното министерство. Затова се надявам на конструктивен и продуктивен диалог, който да оправдае обществения интерес. В този смисъл очаквам много работа и конкретни решения за транспортния сектор, особено в областта на автомобилния транспорт.

Халил Летифов, депутат от ДПС, председател на транспортната комисия на НС

 

Разочарован съм от него

Разочарован съм от него. Не може да уволнява екипа на служебното правителство с лека ръка, при положение че те свършиха толкова много работа за БДЖ. Иначе сме имали добър диалог през годините. Поздравих го за новото назначаване, предложих му и среща по проблемите в бранша, която все още не се е състояла.

Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ

 

Старае се, но не търси помощ от бранша

Много се старае. Проблемът е, че се старае сам и не търси помощ от бранша. Това е огромно министерство и не може така лесно да се изкорени корупцията. А в автомобилната администрация и ДАИ тя е в огромни мащаби. Московски трябва да разбере, че не е слънце и няма как да огрее навсякъде.

Борис Гаврилов, председател на Българския автомобилен съюз

 

Дано не допусне безпринципно концесиониране

Очаквам от Ивайло Московски да бъде така отговорен и дисциплиниран, както досега при участията му в парламентарния контрол в Народното събрание. Надявам се да бъде и толкова отговорен към сектора, за който отговаря, а именно да не допуска безпринципно концесиониране на големи държавни дружества като летище София, БДЖ, “Български пощи” и да работи по-активно за тяхното стабилизиране.

Георги Свиленски, депутат от БСП, зам.-председател на транспортната комисия на НС

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.