Нинова: Корупцията вече е държавна политика, разписана в закона

Радев изпрати съболезнования до президента на Ирак за жертвите от потъналия ферибот

Оставиха в ареста двамата мъже, гаврили се и убили 53-годишна жена в Харманли

Калоян Паргов: От ЦГМ да кажат реалната причина за срива в GPS системата за управление на обществения транспорт

Лавров: Западът прикрива престъпленията на НАТО в бивша Югославия

Осъдиха двамата мъже, които се стреляха в Кюстендил миналия юни

Почина народната певица Стефка Кушлева

Кметът на Пазарджик ще се бори за четвърти мандат като независим

Диане Крюгер за най-тежката година в живота й

Свещеник е бил намушкан с нож по време на литургия в Монреал

Моторист и спътницата му са в болница, след като се удариха в скала край Асеновград

Прокуратурата повдигна обвинение на шофьора на линейка, спипан да кара пиян в пловдивската „Шекер махала“

Направиха първа копка на мащабен спортен комплекс за 24 милиона лева край Разлог

Отпуснаха над 3 млн. лева на община Свищов за закриване на депо за отпадъци

Министър Порожанов: 35% обработваемите площи ще бъдат защитени от градушки през тази година

Ивелина Василева: Мерките за подобряването на въздуха трябва да се не само рестриктивни, но и стимулиращи

Мерките за подобряването на въздуха в населените места в България трябва да се не само рестриктивни, но и стимулиращи. За това се обяви пред БНТ Ивелина Василева – председател на парламентарната комисия по околната среда и водите и депутат от ГЕРБ. Тя посочи, че в България основният проблем остава замърсяването на въздуха с фини прахови частици, но до голяма степен е решен проблемът с останалите видове атмосферни замърсители като азотен диоксид.
Василева призна, че битката с мръсния въздух е от доста време и тя изисква много усилия.

„Проблем има и исканията на хората са легитимни, защото вскеи има право да живее в здравословна среда“, заяви Василева.

Тя цитира изследване на „Еробарометър“, според което българите считат проблема с мръсния въздух като основен екологичен въпрос. „Реално в населените места в България няма проблеми с други замърсители като азотни оксиди. Проблемът с фините прахови частици е валиден за 29 големи града в България. Той е проблем и в други държави, което е установено от Европейската комисия. Има и осъдително решение на Европейския съд“.

Тя се обяви за усъвършенстване на нормативната уредба, като се позова на промените в Закона за чистотата на въздуха от 2015 г., които дават по-големи права на общините да се справят с проблема на местно ниво. Според Василева е необходимо да се въведе стандарт при използваното в домакинствата твърдо гориво като дърва, въглища и пелети.

„2016 г. беше сформирана работна група за стандарт за въглищата, например. Необходимо е да се въведе строг стандарт и да не се използват въглища с високо съдържание на сяра и пепел, като така ще се ограничи замърсяването. Истината е, че ако се използват сухи дърва за отопление, замърсяването е с 40 процента по-малко“, поясни Василева.

Според нев членовете на комисията на околната среда са готови да разгледат максимално бързо законодателните решения, за да влязат те в сила. Тя допълни, че има пълна подкрепа от парламентарните групи за законодателни решения, които ще помогнат за подобряването на чистотата на въздуха.

Като разрешения тя очерта развитието на градския транспорт и закупуването на екологични автобуси и мотриси за метрото за София, например. Тя посочи, че е стартирана програма за насърчаване хората да закупуват електромобили – превозни средства, които нямат двигател с вътрешно горене, а използват електромотор, захранван от батерия. Василева допълни, че трябва да се насърчава и използването на градския транспорт като той се подобрява постоянно.

„Две трети от автомобилите в България са на възраст над 20 години, което означава, че не отговарят на съвременните екологични изисквания“, допълни Василева.

Тя заяви, че ще има финансови стиумли за закупуването не само на екелктромобили, но и на хибридни такива (превозни средства с електрически двигател и малък двигател с вътрешно горене).

Според Василева миенето на улиците в градските зони също допринася за намаляването на замърсяването на въздуха. Тя се обяви не само за рестриктивни мерки, но и за стимулиращи. Като пример тя посочи идея да се облекчават финансово онези, които купуват отоплителни печки с щадящо гориво.

 

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Помня добре времето, когато като спомена , че съм от Русе, в столицата получавах ехидни усмивки и подмятания : „А бе, вие там…“ Нашата трагедия им носеше някакво лично и общностно удовлетворение ?! Сега гледам ,как столичани се пържат в по-голям огън и ми е чудно защо , въпреки спомените, изпитвам съпричастност и съжаление към тях !

  2. В бургас, откъдето е тази евроатлантичка, освен финия прах няма друго замърсяване….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.