Нaчинът на живот на българския потребител бе силно повлиян от рестриктивните мерки, взети от правителството за ограничаване разпространението на COVID-19 в последния месец, а това влияе и върху начина ни на пазаруване. Въпреки че излизаме по-малко, пазаруваме повече, показва проучване на компания за дигитални разплащания.
Хранителната индустрия е повлияна от това и се забелязва, че в големите търговски вериги ръстът на средната стойност на покупката е 94%. Броят на визитите на хранителни магазини се е понижил за сметка на обема на трансакциите. Комапнията отчита спад на разплащанията на физически терминали (12%), но средната стойност на покупката е нараснала с 33%.
Дигиталните лащания към компании за доставка на храна от затоврените ресторанти са се увеличили с 89% през март месец, показва проучването.
Данните на компанията показват значителен спад от 77% в броя транскации на местата за хранене като барове, кафенета и ресторанти. Търговците на дрехи, спортни стоки и аксесоари също са силно засегнати от приемането на кризисните мерки - броят на трансакциите в този сектор е намалял с 80%.
Все повече бизнеси се ориентираха към онлайн форма на съществуване, а потребителите се възползваха от промяната в името на безопасността си. Голяма част от тях вече избягват допир до кеш, банкомати и ПОС терминали. Ето защо фирмата наблюдава спад на физическите трансакции с 12%. Данните показват, че броят на плащанията в e-commerce сектора е нараснал с над 30%, показва анализът.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш