Аз-приятелят като поетическа сплав

Доведеният син на Стефан Данаилов: Лекарите го поставиха в медикаментозна кома, за да не се мъчи

Рекорден брой от 196 150 посетители отчита музей „Етър”-а в Габрово Статистиката е за деветте месеца на годината

Китай: С Вашингтон сме в „първа фаза“ от изготвянето на търговското споразумение

Осигуровки за шефове в няколко фирми

Верижна катастрофа затруднява движението край Мездра в посока столицата

Джина Стоева и Ивена отново запяха заедно

Външно: Препоръчваме на българите да не пътуват до Каталуния заради протестите, опасността е голяма

Съдът разпореди ново разследване за смъртта на дете на училищна площадка Родителите на 8-годишния Красимир продължават да водят гражданско дело за 600 000 лева срещу община Велико Търново

35 души са загинали при катастрофа с автобус в Саудитска Арабия

ВТУ договаря сътрудничество с Виетнам

Петима загинали и десетки ранени след земетресението във Филипините

Изобилие от дизелова мощ Audi SQ7 „изяжда“ асфалта с мощността на 435 коня

Заедно с фейслифта на Audi Q7 през есента на европейските пазари ще излезе обновеният дизелов топмодел SQ7. От февруари 2016 г. насам това е най-мощният автомобил в Q7 гамата с двигател V8 и ресурс от 435 к.с. Тази есен върховото изпълнение SQ7 излиза след фейслифт, като дизайнът му е сходен с този на цялата обновена линия Q7. Разликите са в специфични S компоненти, които акцентират върху суперспортния характер на големия SUV и в задвижващата система.

Новият модел SQ7 е оборудван отново с 4,0-литров дизелов TDI мотор V8 с двойно турбо пълнене. Генерираната мощност възлиза на 435 к.с., а въртащият момент от 900 Нм е на разположение в диапазона между 1250 и 3250 оборота. Благодарение на тези показатели ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Консумацията на гориво се движи в границите на 7,4 – 7,6 л в зависимост от избраното оборудване, по данни на производителя.

Двата турбо компресора за захранване на големия двигател V8 са подпомогнати от електрически компресор, свързан с 48-волтова бордна мрежа. Той гарантира винаги необходимата мощност, ако в момента на натиск върху педала на газта енергията от отработените газове за двата компресора не е достатъчна. На практика електрическият компресор елиминира всякакви съмнения за турбо дупка, защото доставя по всяко време необходимият въздушен поток за горивния процес. Резултатът от неговата работа е оптимално оползотворяване на огромния въртящ момент от 900 Нм – водачът може да разчита на него в мига, в който докосне педала на газта, включително при ускоряване от ниски обороти и при потегляне.

Електрическият компресор е интегриран във всмукателния колектор. Той се върти от малък мотор и в рамките на 250 милисекунди развива до 70 000 оборота в минута. За звуковото присъствие на автомобила се грижат два инсталирани в изпускателната система актуатора. Те произвеждат специфичен гърлен саунд, подобаващ за внушителен двигател V8.

Моделът SQ7 е оборудван с 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic и със система Quattro за предаване на мощността към четирите колела. Тази комбинация позволява да се използва максималният капацитет на мотора. Серийно автомобилът разполага със спортно въздушно окачване и прогредивно кормилно управление, чиято настройка става все по-директна с увеличаване на ъгъла. Системата за завиване с всички колела подобрява маневреността на ограничени пространства и динамиката в завои. При ниска скорост на движение задните колела завиват обратно на предните под ъгъл до 5 градуса, а при по-високо темпо задните колела завиват в същата посока с предните.

Опционално се предлага активна система за намаляване на колебанята на каросерията. Тази функция прави по-комфортно преживяването за пътниците при бързо шофиране в завои, тъй като неутрализира страничното накланяне на автомобила в следствие на центробежните сили, а при движение по права линия се редуцират надлъжните колебания.

Спортно настроеният диференциал на задния мост също допринася за образцовата динамика. При висока скорост в завоите той активно разпределя мощността на двигателя между външното и вътрешното колело на задната ос, като по този начин елеминира опасността от недозавиване и презавиване.

 

 

Спортни елементи във външния вид

Дизеловият топмодел SQ7 се отличава от стандартното изпълнение Q7 по характерните спортни S детайли. Такива са двойните вертикални ламели на радиаторната решетка, алуминиевата оптика на страничните огледала и специфичните четири ауспухови накрайници. Броните са по-ефектни с триизмерно оформени елементи, а защитата на дъното на автомобила в областта на задната броня е по-внушително отпреди. Част от елементите по каросерията са в матово сребристо, а пакетът „черна оптика“ се предлага като опция.

Серийно моделът е оборудван с 20-инчови джанти от лека сплав, оформени с 5-лъчев турбинен дизайн и гуми с размер 285/45. С оглед на високата мощност на задвижването, спирачните дискове отпред имат диаметър 400 мм, а отзад – 370 мм. Черните спирачни апарати (като опция също и в червено) на предния мост се открояват със S-емблема. Предлагат се и керамични дискове с диаметър 420 мм отпред и 370 мм отзад. При този вид спирачна система апаратите са боядисани в антрацитено сив цвят.

 

 

 

Богато оборудване с хайтек функции

Интериорът на Audi SQ7 предлага комбинация от кожа и алкантара в тъмни тонове. Декоративните апликации са от матов релефен алуминий, а опционално могат да бъдат с карбонова визия и още по-ярко да подчертават спортния дух на кабината. Също опционално може да се поръча контурно амбиентно осветление, което акцентира върху елегантните линии на вътрешния дизайн, като може да свети с избор между 30 цвята.

Серийното оборудване включва спортни седалки и осветени прагове с алуминиеви вложки и S емблема отпред. Педалите, опорите за краката и товарният ръб на багажното отделение са облицовани с неръждаема стомана. Предлагат се S спортни седалки с интегрирани подглавници, S емблеми в областта на облегалките, пневматична регулируема лумбална опора и тапицерия от кожа Valcona с кръстосани шевове, както и с функция за климатизация и масаж.

Свързаността на автомобила и пътниците се осъществява от хайтек система MMI Navigation plus, която пренася на борда бърза LTE връзка с възможност за Wi-Fi точка. Богатото портфолио на онлай услугите на Audi включва данни за трафика в реално време, навигация с Google Earth, технология Hybrid Radio, както и базирана на облачна технология гласова услуга Alexa на Amazon, която е интегрирана в MMI-управляващата система.

Новост е услугата за светофари. Тя автоматично свързва автомобила със сървъра за управление на светофарните уредби в дадени градове и информира водача за подходящата скорост за улавяне на зелената светлина. Тази функция спомага за постигане на по-ефективен стил на шофиране и допринася за оптимизирането на трафика.

Четиризонов климатроник, сервофункция за безшумно затваряне на вратите, озвучителна уредба Bang & Olufsen Advanced с 3D‑звук и пакет Air Quality с ароматизатор и йонизатор допълват богатото серийно оборудване. Като алтернатива на стандартните матрични LED фарове с динамични мигачи Audi предлага HD матрични LED фарове с лазерна светлинна технология.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.