Махат изкскването за максимален размер на багажа в столичния градски транспорт

Три турски ТИР-а се удариха на магистрала „Хемус“

Георги Гьоков: Действията на проф. Плочев доказват, че здравеопазването е недофинансирано

Камелия Нейкова: Надявам се на изборите за евродепутати да гласуваме електронно

Весела Лечева разработи стратегия за реформа в спорта Депутатът от БСП предлага 90 нови параграфа в Закона за физическото възпитание и спорта

Илън Мъск се изфука с тостер “Междузвездни войни”

Меркел и Ердоган ще се срещнат след формирането на новия германски кабинет

Деница Сачева: 40% от учителите ще излязат в пенсия до 8 години

Полицаи четат лекции на пенсионери в Берковица

Индия планира полет до Луната през април

Десетки кандидат-студенти посетиха ВТУ в Деня на отворените врати

Димитър Главчев: Не бягаме от темата за Истанбулската конвенция

Дъщеря закла болната си майка си и опита да се самоубие в Лом

Незагасена цигара подпали къща за гости в Еленския Балкан Разследват палеж на автомобил в Павликенско

Загинали са всички на борда на катастрофиралия ирански самолет

Източният вариант за магистрала “Струма” ще намали трафика с до 50%

Снимка: АПИ

Източният вариант за магистрала “Струма” ще намали трафика с до 50%. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков във връзка с общественото обсъждане на трасето на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

По думите му изнасянето на едното платно източно от дефилето е най-сигурният и безопасен вариант. “Съществуващото трасе ще бъде разширено ирехабилитирано, предвижда се да бъдат изправени виражите и тежките завои и да бъдат поставени мантинели”, уточни министърът.

“Ще изградим 5 пътни възела, които ще свързват двете платна на автомагистрала „Струма“ в района на Кресна и Симитли, проектирани са и зони за отдих и търговия в рамките на общините, през които ще преминава трасето на „Източния вариант“ на магистралата”, уточни Нанков.

„Като всеки нов проект, и този поражда освен големи очаквания, и големи притеснения. Опитваме се да разсеем тяхната несъщественост, защото за всичко сме се погрижили, включително за местния бизнес и икономика“, подчерта Николай Нанков.

Той обясни, че вариантът за построяване на двете платна извън дефилето ще оскъпи построяването на магистралата с над 800 млн. лв.” Построяването на две нови трасета ще изисква повече време, а това би могло и да навреди на местния бизнес и икономиката. Забавянето с всеки ден на строителството на магистралата ни коства жертви“, добави той.

Нанков обърна внимание и че районът на Кресна е най-сеизмично тежкият и сложен участък, като се характеризира с висока честота на земетресения. “Ако се върнем 100 години назад във времето – през 1904 г. е регистрирано земетресение от 7,8 степен поРихтер”, напомни министърът.

“Трябва да гарантираме, да имаме алтернатива в две отделни различни точки с подобни габарити трасе, затова отхвърлихме и тунела”, обясни регионалният министър.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.