Шофьорът на катастрофиралия на "Тракия" автобус е изчезнал. Връзка с него нямат и близките му.
На 49-годишния мъж е повдигнато обвинение , за което може да получи до 6 години затвор.
При инцидента бяха ранени 20 от пътниците, а най-вероятна причина за катастрофата е заспиване на шофьора заради преумора.
Бивш международен шофьор, лятото Валентин Иванов работил в несебьрска транспортна фирма, но след края на сезона бил освободен. Търсел постоянен ангажимент, за това започнал в "Юнион Ивкони".
Управителят на фирмата превозвач „Юнион Ивкони” Георги Атанасов заяви пред БТВ, че към момента не са установили контакт с водача. Той отрече водачите на автобусите на фирмата да са претоварвани.
„Графиците са така заложени, че всеки да има законоустановената почивка, да се спазва регламентът за времето за управление и за почивка на водачите”, подчерта Атанасов.
Управителят отказа да съобщи дали водачът е изпълнявал два курса един след друг с аргумента, че по-късно днес ще даде пресконференция.
„Щом законът позволява конкретен курс да се изпълнява от един водач, той се изпълнява от един водач. Реално нарушение в случая няма”, каза Атанасов.
Автобусът от инцидента е бил 12-годишен, но от фирмата уверяват, че по принцип възрастта на превозното средство не е от толкова съществено значение. Важното е да бъде технически изправен.
„Еднакво обстойно проверяваме всички автобуси, без значение от тяхната възраст”, подчерта механикът Цветан Въльовски.
Лично той е проверявал злополучния автобус, преди да тръгне на път, и заяви, с превозното средство всичко е било наред.
Управителят на „Юнион Ивкони” коментира и изявлението на районния прокурор на Ямбол Мина Грънчарова, която обяви, че картата в тахографа на рейса е била на 4 дни и записът върху нея е абсолютно нечетлив. Освен това картата била и на друго лице.
„Отговорност на фирмата е да снабди автобуса с тахограф, заверен от лицензираните органи. След като сме осигурили това функциониращо устройство, отговорността за поставяне на тахографски лист е на шофьора. Реално всеки шофьор следва сам да постави лист, с който да удостовери шофирането си”, обясни Атанасов.
„Превозвачът няма право да отваря и да проверява дали има поставен такъв пътен лист или не. Това може да го направи единствено орган на „Автомобилна администрация”, допълни той.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш