Нетаняху отрече обвиненията в корупция Израелският премиер заяви, че делото срещу него е равносилно на преврат

Търговската война на САЩ с Китай е пред въоръжен конфликт Това смята бившият държавен секретар Хенри Кисинджър

Сърбия и Русия в шпионска афера (обзор) Представител на Белград замеси и България

България поиска сътрудничество с всички европейски държави във връзка с борбата с трафика на културни ценности

„Грами”-тата прекалиха с политкоректността Номиниран е първият чернокож гей с №1 песен в САЩ

Отвлякоха инвалид без крака, за да проси в Европа Интерпол издирва Мариус Петков

Близо 5000 души са загинали заради морбили в Конго

17 години затвор за Черната вдовица от Бургас (обзор)

Стотици умрели риби във Въча в района на Кричим Причината е пресъхналата река

Отрова за мишки убила Стефан (обзор) Майката: Не приемам твърденията, на трите ми деца нямаше нищо

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 22 ноември 2019

Майки на деца с увреждания на протест срещу избора на Валери Симеонов за зам.-председател на НС

Хакерска атака срещу Галио Д Смениха паролата на фейсбук профила му

Съюзът за стопанска инициатива връчи годишни награди (обзор)

Патриарх Неофит: Щастливи сме да се помолим за здравето на всички български православни семейства

Изяществото е на мода в XXI век Изложба на художничката Ралица Денчева

Ралица Денчева и проф. Мичо Димитров

Когато става дума за постмодерните тенденции в живописта, често зрителите очакват да видят парадокси на изображение: гротески, параболи, деформации от всякакъв характер, дефиле на мрачни тонове и абсурдни методи на живописване. Ето че все по-голяма популярност печели контрастилът: изтънченият и реалистичен рисунък, повлиян от визуализации на ренесансовата школа, така добре познат ни от потрети от 15 и 16 век – от епохата на Италианския висок ренесанс в лицето на Леонардо, Микеланджело и Рафаело. Радостно е, че у нас имаме такъв представител – Ралица Денчева.

От нейните картини ни гледа една едновременно древна и съвременна Венера, надничат самодивите от българския фолклор или танцуват момичета, сякаш реплики на деветте музи от старогръцката митология. Ралица е реализирала над 40 самостоятелни изложби в България, както и в Канада, Унгария, Швейцария и Франция. Нейната картина „Нимфи” е поставена в Синия салон на Българското посолство в Париж, много от произведенията й са притежание на дипломати, министри и кралски особи (включително и Цар Симеон ІІ). Дванадесет книги, издадени у нас, са илюстрирани с нейните изящни и одухотворени платна, излъчващи хармония, мистика и митологичност на посланията.

Най-новата изложба живопис на Ралица Денчева беше открита на 21 юни в галерията на Българската търговско-промишлена палата в столицата и може да бъде видяна до 31 юли 2017 г.

Събитието се водеше от изкуствоведката д-р Райна Дамяни, която каза: „Живописта на Ралица е много интимна, но и сакрална. В центъра е жената, тук често проличава неин автопортрет – една пътека към нежен и романтичен свят. Картините ѝ биха радвали хора, които искат в дома им да има покой, добра енергия, зареждане с изконни ценности, с интерпретации на иконната култура. В горещото лято Ралица ще продължи да рисува, защото още през август предстои нейна изложба в Париж и среща с френските колекционери.”

За създаването на атмосфера с висок естетически тон допринесе и участието на световноизвестния цигулар и концертмайстор на Холандското радио и Държавна опера – Пловдив, проф. Мичо Димитров.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.