5 коктейла, които помагат в борбата с килограмите

Чернодробни проблеми мъчат всеки трети 60% рядко или никога не са се изследвали

Военнослужещи унищожиха невзривена гранатa, намерена в Благоевград

Къде е „Метростанция „Любов”

МВнР отправи предупреждение към българите в Северна Ирландия

Камарата на строителите призова Елена Йончева да докаже обвиненията си с конкретни факти

Румен Радев: Жалките опити да бъда въвлечен в имотните далавери на властта само ме амбицират

Раздор в управляващата коалиция в Италия Крайнодясната „Лига” заплашвала да свали правителството заради корупционен скандал

Австрийските власти поискаха компенсации от „Фолксваген“

Два ключа ще пазят офертите в онлайн обществените поръчки Системата стартира от 1 ноември

Министър Вълчев: Едно от най-значимите ни предизвикателства е включването на всяко дете в образованието

Валентин Златев с по-висок пост в „Лукойл“

Порошенко и Зеленски си разменяха въпроси и обвинения на дебат в Киев

Вучич организира митинг в своя подкрепа

Гробна тишина настъпи в мрежата на ало-измамниците (обзор)

Има ли място за старите кучета във Формула 1?

Sebastian Vettel (GER) Ferrari. 11.04.2019. Formula 1 World Championship, Rd 3, Chinese Grand Prix, Shanghai, China, Preparation Day. – www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com – copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Photo4 / XPB Images

Състезанията от Формула 1 все по-често се решават от качествата на колите, а не на пилотите. Но спортът има нужда от звезди, а човекът е по-подходящ материал за знаменитост дори от най-лъскавия болид. „Трябват ни повече личности, а не толкова много технологии“, обяви наскоро четирикратният световен шампион Ален Прост.

А в последните години звездите са две – Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Първият се възползва от доминацията на „Мерцедес“, за да увеличи броя на пилотските си титли на 5, колкото легендата Хуан Мануел Фанджо. Повече от Прост и от самия Фетел, който беше властелин преди това в епохата на „Ред Бул“. Но след преместването си във „Ферари“ германецът търпи предимно неуспехи. А този сезон обещава да се превърне в кошмар.

Причината е 21-годишният Шарл Льоклер, който замени спокойния и надежден Кими Райконен. Ледения беше готов да отстъпи място на първия пилот, но младокът се оказа костелив орех. Пилотът от Монако хвърли ръкавицата на Фетел още в първото им съвместно състезание и само изрична забрана от бокса го остави след звездата в Австралия. Но две седмици по-късно в Мелбърн Льоклер издуха именития си съотборник в квалификацията в Бахрейн, а слабият старт в гонката му даде шанс да направи изпреварването, пропуснато в първия кръг. Последвалата повреда в двигателя лиши младока от сигурна победа, докато Фетел отново загуби битката с двете коли на „Мерцедес“.

Заговори се, че германецът просто е слаб и неуспехите на „Ферари“ са се дължали по-скоро на грешките му на пистата, отколкото на техническото превъзходство на „сребърните стрели“.
„Фетел се паникьоса като аматьор в битката с Хамилтън – смята Джолиън Палмър, бивш пилот на „Рено“. – Такава грешка е недопустима за световен шампион. През целия уикенд съотборникът му показваше, че се справя по-добре.“

А бившият шампион Нико Розберг не пропусна да захапе „Ферари“ заради начина, по който управляват отбора. „Те традиционно разчитат на първи и втори пилот, но ще имат много сериозни проблеми, ако Льоклер продължава да побеждава Фетел – смята бившият пилот на „Мерцедес“. – Но пък Себастиан е много самоуверен и може да оправи всичко с една победа в Китай. В крайна сметка „Ферари“ има най-добрата кола и е фаворит.“
В тежкия момент низвергнатият ас намери подкрепа у големия си враг. Хамилтън заяви от първа ръка, че и шампионите могат да грешат, но добрите състезания на Фетел са много повече от лошите.

„Явно той е единственият, който помни достатъчно дълго – благодари звездата на „Ферари“. – Не очаквах да каже нещо хубаво за мен, но се радвам, че го е направил. С него се познаваме отдавна. Знам, че колкото аз искам да го победя, толкова и той мен. Колкото до Льоклер, не съм изненадан от него. В онзи момент беше по-бърз и нямаше смисъл да го задържам. Можех да го изпреварвя на следващата права, но така щях да попреча и на него, и на себе си.“
Същият проблем две седмици по-рано имаха и шампионите от „Мерцедес“. Валтери Ботас спечели убедително старта в Мелбърн, а неубедителното представяне на Хамилтън бе обяснено с повреда в пода на колата. Но още някоя и друга гонка с пободен развой може да даде сериозен аванс на финландеца в точките, което би принудило тима да го подкрепя в битката за титлата. Или открито да обяви, че поставя нарочения за звезда на първо място въпреки всичко, което ще нанесе тежък удар върху имиджа на състезатели, екипи и всичко свързано с Формула 1.
За късмет на „Мерцедес“ Хамилтън взе реванш с победата в Бахрейн след повредата на Льоклер и вече е само на точка за Ботас в класирането. Сега е ред на Фетел да възстанови йерархията във „Ферари“.

„Знам, че мога да карам много по-добре и имам предостатъчно състезания, за да го докажа – закани се германецът. – Все още не се чувствам съвсем комфортно в новата ни кола. С нея трябва да се адаптираме един към друг.“

Ферари“: Себастиан остава лидер

Лошата развръзка на първите две състезания не е разубедитела ръководството на „Ферари“, че именно Себастиан Фетел е техният човек.
„Отнасяме се напълно идентично към двамата ни пилоти, но в момент, в който трябва да дадем приоритет на единия, това е Себастиан – призна шефът на „скудерията“ Матия Биното. – Причината е, че той има по-големи шансове да спечели титлата, тъй като има много по-голям опит в отбора и във Формула 1. Той е четирикратен световен шампион. Но ако положението заради лош късмет или други причини се измени, ще се наложи на подкрепим Шарл Льоклер.“
Фетел пък побърза да оправдае доверието с първо и второ време в петъчните тренировки преди Гран при на Китай. Германецът изпревари с 2 десети Люис Хамилтън в първата, а Льоклер остана трети на четвърт секунда. Във втората пък начело излезе Валтери Ботас, но Фетел бе само с 0,027 секунди по-бавен, докато Хамилтън и Льоклер останаха на повече от половин секунда.
Уикендът в Китай е специален за всички, тъй като е под №1000 в историята на Формула 1. Пунктуални историци обаче твърдят, че бройката не е вярна, тъй като някои от състезанията в първите години от създаването на „кралските гонки“ на практика не са били част от шампионата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.