На 17 септември 2019 да почерпят

Прабългарите отиват в луксозната вила в „Игри на волята“ Славяни ще спят в рибарската хижа, Траки отиват на плажа

Путин: Военно-техническите връзки между Русия и Турция се задълбочават

Гърция изплаща предсрочно част от кредитите си към МВФ

Луксозните имоти поскъпнаха с 2,3%

Ердоган на тристранната среща в Анкара: Можем да вземем решение за конкретни мерки, за да изгасим пожара в Сирия

Сълзи и гняв за един век Хайтов 100 г. от рождението на големия писател в Народния театър

Жена загина при челен удар на пътя Русе – Бяла

Нови наводнения в Испания, засегнати са предградията на Мадрид

СЕМ не разбра защо БНР спря Генералният директор твърди, че излъчването на “Хоризонт” не е спирало, а ресорът на Силвия Великова не е сменян

Взривът на бензиностанция в Добрич вероятно е причинен от манипулирана газова бутилка

И инжекция не вдигнала Рейш за „Черно море“

Признава ли се времето за майчинство при изчисляване на процент „клас”

Пернишкото село Люлин е без вода четвърти ден заради поредица от аварии

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 17 септември 2019

Индонезия ще строи умна и зелена столица (ИНФОГРАФИКА) Задъхващата се Джакарта вече няма да е главен град

Амбициозният план на правителството е преместването да започне през 2024 г.

В 10-милионна Джакарта често стават наводнения и аварии с електрозахранването, а трафикът е сред най-натоварените в света.
Умен и зелен град на остров Борнео – дом на едни от най-големите тропически гори, смята да построи Индонезия и да премести в него столицата на страната от Джакарта, предаде Ройтерс.

Планът за смяна на главния индонезийски град бе представен от президента на страната Джоко Уидодо, един от основните апологети на идеята, която по предварителни разчети ще глътне 33 милиарда долара.

Настоящата столица на четвъртата най-населена държава в света се намира на остров Ява. В Джакарта живеят около 10 милиона души, често стават наводнения, трафикът е сред най-натоварените с света и освен това се намира в земетръсен район.

За бъдещата столица, чието име още не е определено, е избрано да се простира между районите Северен Пенаджам Пасер и Кутаи Картанегара в провинция Източен Калимантан на остров Борнео.

“Това е стратегическа локация в центъра на Индонезия, близо до бързо нарастващи градски зони”, обясни Уидодо.

Новият главен град ще се намира на 2000 км североизточно от Джакарта. Той ще е в район, в който много рядко се случват природни бедствия, каквито иначе редовно спохождат Индонезия, в чийто състав влизат общо 17 000 острова.

Има и икономически и политически причини за преместването на столицата от Ява. Островът се е превърнал в твърде концентриран център – на него живеят 54% от 260-милионното население на държавата и генерира 58% от БВП на страната. Докато регионите Северен Пенаджам Пасер и Кутаи Картанегара, в които ще е новият главен град, имат 900 000 души население в 3,5-милионната провинция Източен Калимантан.

Идеята на властите е бъдещата столица да е “умен град в гората”. За него са заделени 1 800 000 декара държавни земи. От нужните за плана 33 млрд. долара, 19% ще осигури държавата, а останалите ще са финансиране от публично-частни партньорства и изцяло частни инвестиции. Планът предвижда да бъдат построени административни и жилищни сгради за 1,5 милиона държавни служители.

Природозащитниците обаче гледат скептично на плана и предупреждават, че той ще има негативни последствия за околната среда. Еколозите се опасяват, че ще бъдат унищожени гори, които приютяват орангутани, дългоноси маймуни и слънчеви мечки, които вече са засегнати от замърсяването от въгледобива и производството на палмово масло.

“Преместването ще има последствия върху околната среда”, категорична е Джасмин Путери, активист на “Грийнпийс”. И допълва: “Джакарта пострада толкова много от замърсяването на въздуха, кризата с водата, наводненията. Не искаме такива проблеми в новата столица”.

В най-кратки срокове се предвижда правителството да представи плана за нов главен град за одобрение от парламента, амбицията е преместването да започне през 2024 г.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.