Гръцкото правителство прави копия на Договора от Преспа, ще информира гражданите

Силният вятър предизвика щети в Сливен

Банди разкостват къщи, села и заводи Свалят керемиди, греди и тухли, не оставят камък върху камък, оплакват се хората

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 януари 2019

Документите за F-16 при президента От „Локхийд Мартин” смятат, че сделка може да има до 9 месеца

Британският парламент гласува „План Б“ за Брекзит на 29 януари

ГЕРБ стартира общински събрания за номиниране на евродепутати

Полицията в Италия арестува българин 3 пъти за 20 дни

Путин: Готови сме с 1,4 млрд. долара за „Турски поток“ през Сърбия, но зависи от ЕС Все още има възможности за запазване на транзита през Украйна, каза руският президент в Белград

Крият оборота със софтуер Затвориха 10 обекта за фалшиви касови бележки

Александър Сиди дава Марешки на съд за клевета

Каракачанов: Имаме мандат да водим преговори, не да купуваме изтребители „Когато видях пребития военен, полудях. Не се сдържах", призна вицепремиерът

Референдум за втора кабинка в Банско (обзор) Хората в курорта са разочаровани, блокира се развитието на туризма

Нено Димов: Необходимо е стратегическо решение дали да се развива ски туризмът

Путин си тръгва от Белград с овчарката Паша (СНИМКИ)

Инж. Светослав Глосов, АПИ: Мантинелата край Своге издържа на скорост 140 км/ч

Инж. Светослав Глосов, председател на Управителния съвет на АПИ. Снимка: Денислав Стойчев

Днес изтича крайният срок, който беше даден пред омбудсмана. Мантинелата край Своге е монтирана. Избрахме втория по вид клас на съоръжението. Това е вид мантинела, която се монтира по магистралите, т.е. за скорост 140 км/ч. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инженер Светослав Глосов по Нова ТВ.

Той увери, че не съществува проблем при полагане на асфалт върху влажна повърхност, защото той е с висока температура. Според него всяка една пътна лаборатория може да установи дали има проблем. Ще бъдат направени проверки, добави той.

„В момента от опозицията искат да направят нещо, което те сами направиха, когато бяха на власт. По време на правителството на Орешарски бяха направени проби на всички участъци, които те искат да проверят. Лабораторията беше определена от Еврокомисията. Това се случи през 2014 г. и нямаше констатирани нарушения“, заяви инж. Глосов.

Той добави, че ЕК е посочила АМ „Тракия“ като пример за добро управление на европейски средства и добро качество на изпълнение. По неговите думи участъка между Стара Загора и Чирпан е в най-лошо състояние. От АПИ са предложили на БСП да излъчат специалисти, които да уточнят метода, по който ще се взимат пробите. Глосов заяви, че всяка акредитирана европейска лаборатория е независима.

„Строителите, които протестират, въведоха в експлоатация над 30 км пътища за последната една седмица. След броени дни ще функционира и новия участък на АМ „Струма“, който е 24 км“, каза още Глосов.

„Законът е категоричен, че когато един път минава през градска територия АПИ има отговорност към пътното трасе. Всичко, което е извън бордюра, е ангажимент на съответната община“, заяви Глосов.

По неговите думи АПИ е направила всичко възможно, за да успокои напрежението сред местните в Своге, за да могат те да се чувстват сигурни.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. ГЛУПОСТИ, ГЛУПОСТИ, ГЛУПОСТИ!
    БЕЗСРАМЕН ЛЪЖЕЦО,
    Бива да лъжеш, ама чак пък толкова…

    НЯМА МАНТИНЕЛА В ЦЕЛИЯ СВЯТ„ КОЯТО ДА ИЗДЪРЖИ УДАР НА КАМИОН (автобус) СЪС СКОРОСТ 140 км в час!!!
    ТАКАВА НЕ СЪЩЕСТВУВА!!!

    Причините са прости и елементарни. Наричат се ЯКОСТ НА МЕТАЛИТЕ!
    И така – говорим за стомана.
    По-точно говорим за ЯКОСТ НА БОЛТОВЕТЕ, крепящи мантинелата за вертикалните „стойки“!
    Защото „скъсат“ ли се болтовете – хоризонталната част от мантинелата „пада“ – и автомобила преминава ОТВЪД МАНТИНЕЛАТА – РАЗБИРАЙ В ОТВЪДНОТО!!!

    И веднага подчертавам – НА ВСЕКИ БОЛТ СА (или би трябвало да са) ИЗПИСАНИ 2 ЦИФРИ, РАЗДЕЛЕНИ С ТОЧКА МЕЖДУ ТЯХ! Например 8.8 или 10.9 или 12.9 и т.н.
    Първата цифра е СИЛАТА НА СКЪСВАНЕ на съответния метал (якост на опън) изнерена в 1/100 част от мегапаскала! В случая с примера на болт с маркировка 10.9 означава че силата на скъсване е 10х100=1000 мегапаскала (Mpa)
    1000 Mpa = 1000 N/mm2 (нютона на квадратен милиметър) или 100 КИЛОГРАМА на квадратен милиметър !!!!!
    Втората цифра в обозначението е СЪОТНОШЕНИЕТО на силата на скъсване към силата на провлачване УМНОЖЕНО ПО 10! В нашия случай – 10.9 врората цифра е 9 което означава, че силата на провлачване е 10х9х10=900 Мпа. По друг начин обяснено – болтът ще започне да се „удължва“ (провлачва) при сила 900Мпа=900N/mm2=90kg/mm2
    Но забележете БОЛТЪТ ЩЕ СЕ СКЪСА ПРИ СИЛА 100 кг/мм2
    Ако болтът е Ф=12 (диаметър 12 мм, каквито се използват при мантинелите) то неговата площ е
    S=пR2=3.14х6х6=113 мм2 Или накратко казано – този болт ще издържи сила на скъсване
    100кг Х 113 мм2 = 11300 кг Или 11 ТОНА

    Обикновено при удар ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО СЕ УДРЯ МЕЖДУ 2 ВЕРТИКАЛНИ „стойки“! Т.е – при удара го държат 8 БРОЯ БОЛТОВЕ (по 4 бр. болтове на всяка вертикална „стойка“) Или казано по друг начин ВСЯКА МАНТИНЕЛА (при всички други идеално изпълнени условия) може да издържи удар 100 ТОНА!!!

    А сега остава само да пресметнем СИЛАТА НА УДАРА!!!
    Силата на удара (СКЪПИ НИ ЛЪЖЕЦО) се изчислява по простичката формула mV2/2 (ем по ве на квадрат делено на 2). Където m/2 е ПОЛОВИНАТА ОТ МАСАТА на превозното средство (в тонове) а V2 е СКОРОСТТА НА КВАДРАТ (в километра в час)
    И така – имаме автобус, който тежи 5 тона и кара със скорост 50 километра в час – заместваме във формулата 2.5х50х50=6250 ТОНА УДАР
    ЕХООООО, ГЛУПАКООООО!!!
    Мантинелата издржа сила на удара 100 тона! Ако искаш – нека бъдат 1000 тона!!!!
    А ти я удряш със сила 6 ХИЛЯДИ ТОНА!!!!
    И това при скорост 50 км/ч!!!
    При скорост 100 км/ч си я смятай сам! Ако можеш де – ЩОТО ЛЮТО СЕ СЪМНЯВАМ В ТВОЯТА КОМПЕТЕНТНОСТ!!!
    Но за масовия читател, който кара 1.5 тона лек автомобил със скорост 100 км/ч – СИЛАТА НА УДАРА Е 7500 ТОНА!
    При скорост 140 км/ч – силата на удара ще е
    0.75х140х140=14 ХИЛЯДИ ТОНА!!!

    Подчертавам изрично – НЕ СЪЩЕСТВУВА НА ЗЕМЯТА МАНТИНЕЛА, КОЯТО ДА ИЗДЪРЖИ УДАР СЪС СКОРОСТ 100 км/час!
    А този „професор“ от статията – БОЙКО, УВОЛНИ ГО!!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.