Поръчваме по интернет стоки от столични пазари Планира се ремонт на Женския пазар и първият пазар изцяло за български стоки

Входът за Столичния зоопарк става 6 лв. Строят нови заграждения за чакали и хиеновидни кучета

Сблъсък между две коли уби мъж и жена в Ловешко

40 деца са блокирани на хижа „Алеко“ на Витоша заради непочистен път

286 екобомби цъкат в складове с отрови За унищожаването им трябват милиони левове

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 17 декември 2018

Луис Гарсия, европейски шампион от 2005 година, ексклузивно пред „Труд“: „Ливърпул“ подцени ЦСКА и за малко много да съжалява

Силният снеговалеж и непочистените пътища оставиха стотици хора в задръствания (СНИМКИ и ВИДЕО)

Сменят и софтуера към касовите апарати 4 лв. на месец за програма за управление на продажбите

Обвиниха Шакира в избягване на данъци Певицата не платила налог върху 14.5 милиона евро

Румен Радев: Йордания трябва да бъде подкрепяна от България и от ЕС, защото има реален принос в борбата с нелегалната миграция

Хиляди сърби на протест срещу Вучич Опозицията свика демонстрация заради “авторитарното управление” на президента

Протестиращи срещу миграцията влязоха в сблъсъци с полицията в Брюксел

Откриха телефон на самоубил се шеф на КАТ Не е открито предсмъртно писмо

Връхлита ни италиански циклон Обилни снеговалежи блокираха десетки на пътя

Инсп. Вътю Христов, Пътна полиция: Тази година повечето автомобили, които се регистрират, са нови

Тази година наблюдението ни е, че повечето от автомобилите, които се регистрират в сектор Пътна полиция, са нови. По-малко са от миналата година употребяваните автомобили. Това каза полицейски инспектор Вътю Христов, Пътна полиция-София, по БНТ. „Повечето автомобили в страната са дизелови, които се регистрират. По-малко са бензиновите“, добави той.

Въпреки европейските политики за ограничаване на старите дизели подновяването на автопарка в България все още изглежда по-скоро като далечна мечта. Последните данни на Пътна полиция показват, че всички превозни средства в страната са малко над 3,6 милиона. Близо 65% от колите са над 15 години. Превозните средства с дизелов двигател са около 1,6 милиона.

Някои търговци също смятат, че един 10-годишен дизелов автомобил не представлява сериозен замърсител. За целта обаче трябва да се поддържа. Нещо, което малко собственици правят. Причината – смяната на катализатор на автомобил втора ръка, който струва 10 000 лв в лицензиран сервиз излиза на собственика около 3000 лв.

„Доста, да не кажа 95% от дизеловите автомобили, които са в България, са с премахнати такива ДПФ филтри-катализатори. Той има някакъв срок на годност и нормалното, което трябва да се случи е той да се смени с нов. В България това струва доста, както и в другите държави. Тук никой не се занимава да го прави и те просто го премахват“, коментира Александър Додов, търговец на автомобили. „Когато се запуши катализатор, ДПФ филтър работата се променя тотално. Почва да пуши, почва да не върви. За това се маха главно, а не за да се изкарат пари“, обясни търговецът.

Заради нарастващия проблем с мръсния въздух и неизправните автомобили още в началото на годината от Столична община подариха на полицията 7 газ анализатора. При проверка се гледа годината на производство и екологичната категория от завода производител. До момента с газанализаторите са проверени малко над 3000 автомобила.

„Ако е установено, че му липсва катализатор или самите изпусквателни тръби не функционират и са запушени, се връща за отстраняване на повредата за срок от един месец. 137 автомобила са върнати за отстраняване на повредите, които сме установили при прегледа на автомобила“, каза инспектор Вътю Христов.

И докато дебатите за съдбата на старите автомобили в големите градове продължават основно в посока забрани и ограничения, то пазарът на електромобили втора ръка вече се развива в други части на Европа.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.