Маринела Нинева спечели с рекорд „Витоша моята планина 2019“

Пет признака, че сте срещнали някого от минал живот

ГЕРБ: В битката на Мая Манолова за София жертва са гражданите

Неутрализираха престъпна група за трафик на хора с цел трудова експлоатация

Тропическата буря „Имелда“ взе пет жертви в Тексас

Тръмп взел решение да не нанася незабавен военен удар срещу Иран

Паника в Карлскрон след убийството на български студент Извършителят все още е на свобода

Бърз влак от София за Свиленград престоя в гара Искър заради повреда в скоростомера на локомотива

Кифла или кроасан? Респект или уважение… Прости сме като кифли понякога

Ангел Джамбазки влиза в битката за София със заявка да премахне гетата

Километрични опашки на „Капитан Андреево“ към Турция

Да живеят печените чушки

Ренета Инджова: Скандалът с руска намеса и шпионаж у нас е постановка

Волубилис – сърцето на древен Рим в Мароко

Адвокат Марковски: При умишлено убийство не трябва да има съкратено съдебно следствие

Инцидентът в Хитрино не е причинен от заключващата стрелка на релсите

„Според мен инцидеентът в село Хитрино няма как да е възникнал от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери”, заяви пред БТВ Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.

Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака.

„Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата”, заяви Бунев. Според него пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от цялата композиция само тя се е спукала.

Взривът е настъпил след 3-4 минути – то се вижда на видеото, че имаме достатъчно искри, имаме изключена контактна мрежа с волтова дъга и по време на дерайлирането не е имало изтичане на газ. Чак след обръщането на вагоните вече е имало газ”, пояснява Бунев.

По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост.

На видеоклипа от инцидента в Хитрино се вижда, че от високата скорост вагоните „подскачат” на релсите. „Високата скорост води до деформация на пътя, а вагоните подскачат, защото първите три цистерни са празни и са по-леки. Следващите са пълните, именно те направиха и белята”, смята Бунев.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.