Борисов поиска пълна проверка на сделката за ЧЕЗ и на купувача

Красимир Вълчев: Не е желателно закриването на още училища

Български лекарски съюз ще подпише рамковия договор за 2018

“Дунав” с втора поредна победа

Министър Ангелкова: Русия, Китай и далечните пазари са много важни за българския туризъм

В Банско арестуваха 6 лица за проституция и дрога

БСП готви концепция за партийна телевизия

Без почивка за бавния и напрегнат ЦСКА

Британец продаде марков чайник на 200 години за 650 000 евро

Атина към Анкара: Не сме Ирак или Сирия, можем да се защитим

Мария Захарова: Кокаинът в посолството в Аржентина няма общо с руските дипломати

Започна градеж на храм “Св.Райко Шуменски”

Тази година откриват „Пловдивци“ – първият нов язовир от 30 години

Протестиращи блокираха отново пътя Е-79 край Видин

Кушията в Априлово през обектива на “Труд” (СНИМКИ)

Инцидентът в Хитрино не е причинен от заключващата стрелка на релсите

Снимка: МВР

„Според мен инцидеентът в село Хитрино няма как да е възникнал от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери”, заяви пред БТВ Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.

Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака.

„Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата”, заяви Бунев. Според него пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от цялата композиция само тя се е спукала.

Взривът е настъпил след 3-4 минути – то се вижда на видеото, че имаме достатъчно искри, имаме изключена контактна мрежа с волтова дъга и по време на дерайлирането не е имало изтичане на газ. Чак след обръщането на вагоните вече е имало газ”, пояснява Бунев.

По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост.

На видеоклипа от инцидента в Хитрино се вижда, че от високата скорост вагоните „подскачат” на релсите. „Високата скорост води до деформация на пътя, а вагоните подскачат, защото първите три цистерни са празни и са по-леки. Следващите са пълните, именно те направиха и белята”, смята Бунев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.