Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Махат незаконни билбордове в София Столичният инспекторат откри 14 такива само по бул. „Черни връх“

Ципрас: Македонска нация никога не е имало Ще е абсурдно обаче в името на страната да няма Македония, смята гръцкият премиер

Хиляди румънци се събраха на протест в Букурещ (ВИДЕО)

САЩ и Русия призоваха Турция и сирийските кюрди към сдържаност

Турция нанесе въздушен удар по позиции на сирийските кюрди

Григор искал да е бегач и да знае френски език

Aварирал ТИР край Драгоман запуши пътя за Калотина

166 снегорина чистят софийските улици

Отмениха бедственото положение в община Баните

Испанската федерация продаде Ел Класико

Испанската футболна федерация продаде Ел Класико. Около това мнение се обединиха привържениците на двата гранда „Реал“ (Мадрид) и „Барселона“. Най-големите клубове в света се изправят днес в спектакъл на стадион „Сантяго Бернабеу“. Мачът ще се играе изключително рано – 13:00 ч. местно време (14:00 ч. българско). Причината – да бъде излъчен в прайм тайм в Азия. В страни като Виетнам и Индонезия мачът започва в 19:00 ч. За разлика от последното Ел Класико. То бе излъчено в най-населения континент в 2,45 часа през нощта.
„Примера дивисион е глобален спектакъл за развлечения – каза шефът на комуникацията във федерацията Йорис Евес. – Миналата година 2,6 млрд. души по света са гледали нашия шампионат, като голяма част от тях са именно от Азия. Ние се стремим да дадем на тези хора подходящ час, в който да гледат Ел Класико, без да се налага да стоят по средата на нощта или да навиват аларма, която да ги събуди по ранни петли.“
Този ход обаче бе посрещнат на нож от испанските фенове. Те са на мнение, че федерацията прави това, заради финансова облага.
„Наясно сме, че футболът претърпява процес на глобализация, който може да помогне на клубовете и централата от икономическа гледна точка, но те забравят за нас, хората по стадионите – заяви Карлс Ордиалес, председател на каталунската фракция „Seguiment“. – Телевизионният пазар е създаден за публиката далеч, но вреди на тези, които искат да отидат и да подкрепят отбора си на живо. Не се съобразяват с нас, а ние трябва да пътуваме 600 километра, за да гледаме мача в Мадрид. В колко часа трябва да тръгнем и с каква скорост трябва да караме?“.
Феновете на „Реал“ също възроптаха.
„Милионите явно са по-важни и федерацията просто се продаде, за да прави бизнес от този мач“, заявиха привърженици от испанската столица.
Подобно мнение изрази и световния спортен канал „ESPN“.
„Истинската битка между „Реал“ и „Барселона“ не е на терена, а в офисите им“, пише сайтът на телевизията.
„Кралския клуб“ и този на каталунците са двата най-популярни в цял свят. Това означава много постъпления при добре развит маркетинг. А такъв отборите определено имат. „Реал“ и „Барселона“ постоянно се надцакват с многомилионни договори, като се стремят винаги да получават повече от другия. Преди година каталунците подписаха рекламен контракт с японския електронен гигант „Ракутен“, който ще вкарва по 65 млн. долара на сезон до 2021 г. „Реал“ веднага реагира. Половин година след договора, парафиран на „Камп Ноу“, от „Сантяго Бернабеу“ се похвалиха, че ще получават от авиопревозвача „Емиратс“ по 83 млн. долара на всеки 12 месеца.
През отиващата си година каталунците отвориха тематичен парк в Китай. Там има реплика на клубния музей, ресторанти и магазини в цветовете на тима. За 10 години се очакват в касата да влязат 130 млн. долара. „Реал“ отдавна имат ресторант в Макао, в който фенове се събират да гледат мачове на тима. Основната му цел е създаване на общност от привърженици, които да… купуват артикули.
Но това бледнее на фона на намеренията на двата клуба да продадат имената на своите стадиони. Фармацевтична компания е готова да налее 466 млн. долара за 30 години в „Барселона“. Международната компания за петролни инвестиции обаче дава на „Реал“ 474 млн. долара за 10 сезона, което накара каталунците да поискат повече пари от бъдещия си спонсор.
Надцакването ще продължи и в събота, когато на терена се изправят Кристиано Роналдо и Лионел Меси. Двете звезди са само част от оборота, който генерират двата най-големи клуба в света. Футболът е бизнес, нервите са безплатни и те остават за феновете.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.