Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 12.12.2019

На 12 декември 2019 да почерпят

Излиза сказание за Боян Мага Нов роман от Павлина Павлова за сина на Симеон

„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Испанци поискаха летище София В обединението влизат летищният оператор на Барселона „Аена” и австралийски инвестиционен фонд

Морики Лукена, президент на испанския оператор на летището в Барселона – „Аена“, който ще участва в концесията за летище София.

Срокът за оферти е до 22 ноември

Испанският оператор на летището в Барселона – „Аена” се е обединил с австралийския инвестиционен фонд First State, за да участва в процедурата по концесията за летище София. Това съобщава испанският вестник „Експансион”.

Изданието напомня, че миналата година българският аеропорт е обслужил близо седем милиона пътници. Според него испанците ще се сблъскат със силна конкуренция в лицето на френската Groupe ADP, която управлява летища под бранда Paris Aeroport, немската „Фрапорт”, която вече оперира летищата във Варна и Бургас и оператора на летището в Манчестър – Manchester Airport Group.
Сред азиатските съперници са индийската GMR Group и летището в Сеул (Incheon).

Според предоставената информация името на победителя може да стане известно през следващия месец, твърди испанското издание. То подчертава, че летище София има за цел да стане най-големият център на Балканите, а българското правителство вече няколко пъти се е опитало да го приватизира. Конкуренцията е много силна, защото големите европейски и азиатски летищни корпорации искат да спечелят съоръжение, което през 35-годишната концесия се очаква да генерира приход от около 3,5 млрд. евро, твърди испанският вестник.

Конкурсът за търсене на концесионер на летище София беше обявен в началото на юли. Прогнозната оценка на концесията е близо 4 млрд. евро без ДДС. Изграждането на нов трети терминал, разширяване на втория и евентуално нова писта са част от изискванията към кандидатите. Бъдещият стопанин трябва да направи и сериозни инвестиции в аеропорта – най малко 600 милиона евро.

Заради големия интерес към процедурата преди дни министерство на транспорта удължи срока за подаване на оферти с един месец – до 22 ноември.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.