Патриотите решават за Миглена и Марияна Избирателите са ме пратили в парламента и би следвало да се върна, каза пред “Труд” Валери Симеонов

Десислава Атанасова: Коалицията не е застрашена, защото оставката на вицепремиера Валери Симеонов беше личен акт

Българските антарктици стигнаха до остров Ливингстън

Скатов се подготвя за изкачването на 14-ия си връх

Шеф на „Нисан“ арестуван за измами Укривал доходи и харчел фирмени пари за лични нужди

Испания иска гаранции за Гибралтар в проектоспоразумението за Брекзит

Обучават лекари и психолози за ранно откриване на депресия

Соня Йончева идва в България Звездната прима пристига за кинопремиера

Над 200 ученици се запознаха с културата и традициите на Австрия Областният управител на Велико Търново проф.Любомира Попова прие посланика на Австрия

22 г. затвор за двама трафиканти на хероин

Германия прекрати оръжейния експорт за Саудитска Арабия

Млади изследователи от Стопанска академия представиха свои разработки Творческите работи бяха презентирани на 11-та докторантска научна сесия

КПКОНПИ е внесла иск за отнемане на имущество от Евелин Банев-Брендо и семейството му на стойност 23 275 542 лева

Гуардиола виновен за кризата на Германия

Искат забрана на Иванчева и Петрова да напускат страната

Испанци поискаха летище София В обединението влизат летищният оператор на Барселона „Аена” и австралийски инвестиционен фонд

Срокът за оферти е до 22 ноември

Испанският оператор на летището в Барселона – „Аена” се е обединил с австралийския инвестиционен фонд First State, за да участва в процедурата по концесията за летище София. Това съобщава испанският вестник „Експансион”.

Изданието напомня, че миналата година българският аеропорт е обслужил близо седем милиона пътници. Според него испанците ще се сблъскат със силна конкуренция в лицето на френската Groupe ADP, която управлява летища под бранда Paris Aeroport, немската „Фрапорт”, която вече оперира летищата във Варна и Бургас и оператора на летището в Манчестър – Manchester Airport Group.
Сред азиатските съперници са индийската GMR Group и летището в Сеул (Incheon).

Според предоставената информация името на победителя може да стане известно през следващия месец, твърди испанското издание. То подчертава, че летище София има за цел да стане най-големият център на Балканите, а българското правителство вече няколко пъти се е опитало да го приватизира. Конкуренцията е много силна, защото големите европейски и азиатски летищни корпорации искат да спечелят съоръжение, което през 35-годишната концесия се очаква да генерира приход от около 3,5 млрд. евро, твърди испанският вестник.

Конкурсът за търсене на концесионер на летище София беше обявен в началото на юли. Прогнозната оценка на концесията е близо 4 млрд. евро без ДДС. Изграждането на нов трети терминал, разширяване на втория и евентуално нова писта са част от изискванията към кандидатите. Бъдещият стопанин трябва да направи и сериозни инвестиции в аеропорта – най малко 600 милиона евро.

Заради големия интерес към процедурата преди дни министерство на транспорта удължи срока за подаване на оферти с един месец – до 22 ноември.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.