Вече не са толкова малко хората, които притежават модел на Ferrari. Но са малко тези, които го шофират всеки ден. Култовите италиански коли са красиви, бързи, мощни, шумни, тесни и жадни за гориво. На хубавите и празни шосета ще ти напълнят с кеф душата и кръвта с адреналин. Но ако искаш да ги караш ежедневно в града, това може да се превърне в мъка и за двете страни. Мнозина си мечтаят за такава сладка мъка, но инженерите в Маранело действат по въпроса да предоставят едно по-практично Ferrari за всеки ден, което не се изтезава при непрестанните спирания на светофари и не трябва да се отбива на бензиностанцията през два-три дни.
Съвсем новият четириместен модел GTC4 Lusso, който през пролетта замени първия автомобил на марката със задвижване на четирите колела FF, вече разполага и с втори вариант с по-малък двигател. При версията GTC4 Lusso T под предния капак не работи атмосферният 6,3-литров мотор V12 с мощност 690 конски сили, а по-малък 3,9-литров битурбо агрегат V8, който движи само задните колела. С отстраняване на четири от цилиндрите и 2,1 л от работния обем мощността също намалява, но не толкова значително. Благодарение на модерната технология с двойно турбо пълнене моторът V8 генерира 610 конски сили (с 80 конски сили по-малко), но максималният въртящ момент е 760 Nm (с 60 Nm повече) и е на разположение в по-широк диапазон на оборотите. При каране колата се усеща като по-пъргава, по-еластична и чувствително по-икономична със среден разход по каталог 11,6 л/100 км в смесен цикъл (срещу 15 л/100 км за V12). Собствениците на осем цилиндъра ще бъдат само с 0,1 секунди по-бавни на спринта от 0 до 100 км/ч - 3,5 секунди срещу 3,6 секунди за V12, а максималната скорост е 320 км/ч срещу 335 км/ч за V12. Отсъствието на задвижване на четирите колела и по-малкият двигател намаляват теглото на автомобила със стотина килограма и го правят по-динамичен в завои. Задната ос на новия вариант е завиваща, за да подпомага предната и кормилната система за прецизно изпълнение на командите с волана. Очаква се и стартовата цена на V8 да бъде доста по-ниска от тази на V12, която започва от 261 883 евро. Ето че и Ferrari прави компромиси, когато става въпрос за кола за всеки ден, при която двигателят не е с 12 цилиндъра и не се намира зад водача, а пред него. GTC4 Lusso е модел с 2+2 места, за да може да побере цялото семейство на своя собственик. На него може и да му липсва неповторимия грохот на 12-цилиндровия двигател, но новият битурбо агрегат V8 минава за най-добрия в категорията си и бе избран за мотор на годината в света.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш