Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

И Ferrari прави компромиси

Вече не са толкова малко хората, които притежават модел на Ferrari. Но са малко тези, които го шофират всеки ден. Култовите италиански коли са красиви, бързи, мощни, шумни, тесни и жадни за гориво. На хубавите и празни шосета ще ти напълнят с кеф душата и кръвта с адреналин. Но ако искаш да ги караш ежедневно в града, това може да се превърне в мъка и за двете страни. Мнозина си мечтаят за такава сладка мъка, но инженерите в Маранело действат по въпроса да предоставят едно по-практично Ferrari за всеки ден, което не се изтезава при непрестанните спирания на светофари и не трябва да се отбива на бензиностанцията през два-три дни.

Съвсем новият четириместен модел GTC4 Lusso, който през пролетта замени първия автомобил на марката със задвижване на четирите колела FF, вече разполага и с втори вариант с по-малък двигател. При версията GTC4 Lusso T под предния капак не работи атмосферният 6,3-литров мотор V12 с мощност 690 конски сили, а по-малък 3,9-литров битурбо агрегат V8, който движи само задните колела. С отстраняване на четири от цилиндрите и 2,1 л от работния обем мощността също намалява, но не толкова значително. Благодарение на модерната технология с двойно турбо пълнене моторът V8 генерира 610 конски сили (с 80 конски сили по-малко), но максималният въртящ момент е 760 Nm (с 60 Nm повече) и е на разположение в по-широк диапазон на оборотите. При каране колата се усеща като по-пъргава, по-еластична и чувствително по-икономична със среден разход по каталог 11,6 л/100 км в смесен цикъл (срещу 15 л/100 км за V12). Собствениците на осем цилиндъра ще бъдат само с 0,1 секунди по-бавни на спринта от 0 до 100 км/ч – 3,5 секунди срещу 3,6 секунди за V12, а максималната скорост е 320 км/ч срещу 335 км/ч за V12. Отсъствието на задвижване на четирите колела и по-малкият двигател намаляват теглото на автомобила със стотина килограма и го правят по-динамичен в завои. Задната ос на новия вариант е завиваща, за да подпомага предната и кормилната система за прецизно изпълнение на командите с волана. Очаква се и стартовата цена на V8 да бъде доста по-ниска от тази на V12, която започва от 261 883 евро. Ето че и Ferrari прави компромиси, когато става въпрос за кола за всеки ден, при която двигателят не е с 12 цилиндъра и не се намира зад водача, а пред него. GTC4 Lusso е модел с 2+2 места, за да може да побере цялото семейство на своя собственик. На него може и да му липсва неповторимия грохот на 12-цилиндровия двигател, но новият битурбо агрегат V8 минава за най-добрия в категорията си и бе избран за мотор на годината в света.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете