На 24 май 2019 да почерпят

Жълт код за дъжд и гръмотевици в 16 области утре

„Труд“ сезира прокуратурата за проекти на „зелените“

Заместник-кметът Христина Шопова: Нека не се делим! Благоевград се гордее с художниците си

Зеленски заяви, че няма да преговаря с Русия

Саудитска Арабия свали зареден с експлозиви дрон

Великобритания и Холандия откриха евроизборите

И вселенският патриарх Вартоломей предупреди за фалшивите новини

Локомотив на пътнически влак се е запалил край Роман

Последният робовладелски кораб открит в САЩ

Късметлия от Стара Загора спечели джакпота в „6 от 42“

Без камери в изборните помещения в деня на вота

Спасяват уникална църква с пари от ЕС

Йонко Иванов от Съюза по авто-мото подготовка: Шофьорите над определена възраст да минават опреснителни курсове

Йонко Иванов

Опреснителен курс за шофьорите над определена възраст при подновяване на шофьорската книжка, както и продължаващо обучение за всички водачи предлагат от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка като мярка срещу продължаващата война по пътищата.

„Нашите предложения засягат т.нар. фазово обучение от 0 до 100 – в някои модерни европейски държави още при самото раждане на детето се подарява кошчето за превоз в автомобил, това у нас трудно би се постигнало, но подготовката не бива да се разглежда като рестрикция към хора в определена възраст“, обясни по БНТ Йонко Иванов – председател на Съюза по авто-мото подготовка.

„Голяма част от възрастните шофьори не са имали възможност да шофират по магистрали, а и са с доста остарял автопарк“, добави той.

„С младите хора се работи много трудно, доста често идват употребили алкохол или наркотици младежи. Момичетата са по-смели и по-бързо се обучават, отколкото момчетата“, допълни Иванов.

Според Илия Тодоров от Асоциация на пострадали при пътно-транспорти произшествия мерки като опреснителен курс за шофьори над определена възраст ще дадат траен ефект да излезем от последните места в Европа по безопасност и брой ранени и загинали при катастрофи.

„Това няма да стане бързо, но ще даде траен ефект, а не тези „кърпежи“ на Закона за движение по пътищата. Статистиката на „Пътна полиция“ показва, че над 50% от загиналите пешеходци са хора над 65-годишна възраст, явно има някаква причина това да се случва“, обясни Иванов.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.