„Нисан“ съкращава над 10 000 работни места

Испанският премиер загуби вот на доверие в парламента

Нинова: Защо „Фолксваген“ отиват в Турция? Борисов да отговори!

Израел предлага управляеми противотанкови ракети на армията ни

Красимир Ципов: Няма достатъчно време да се преработи софтуера на машините за местния вот

Съдът на ЕС подкрепя колите с десен волан

Затварят за час магистрала „Марица“ между Димитровград и Харманли утре

Бюрхан Абазов: Заразата по свинете е влязла чрез фуражи

Кристиян търсел информация за Бойко Борисов и Сотир Цацаров (обзор) Хакерът съхранявал откритите сведения в папка с име “Търсене за Бивол”

Затварят тръбата в посока София на тунел „Витиня“ утре

Мохамед в „Левски“ за 3 години

Плащаме за паркиране с мобилно приложение

Данаил Кирилов: Няма да номинирам кандидат за главен прокурор

Нови 10 млн. евро ще бъдат инвестирани в пограничния регион между България и Турция

Д-р Емил Илиев, организатор на Джаз фестивала в Банско: Джаз фестът в Банско привлича туристи от цял свят

Тайната на моята красота? Първи душ от 3 дни

Участието на жените на рали „Дакар“ не е изненада за никого. Този сезон те бяха рекорден брой -18. Но пък е любопитно какво кара момичетата да се включат в най-тежкото офроуд състезание, което този сезон бе сред пясъците на Перу.

Предлагаме ви историите на някои от участничките. Перуанската телевизионна водеща Фернанда Кано е една от тях. Тя управлява „Тойота Ленд Круизър“. За красавицата това е второ участие в надпреварата, като през 2018- прави дебют за страната си. Тогава не завършва, но сега е амбицирана да финишира в Лима.

„Най-големият проблем е прахолякът – казва тя. – Понякога чувам, че след мен се движи някой от съперниците ми, но не виждам никого. Сложно е, но е весело! Общо взето се движа бавно, за да не счупя нещо по колата, но се движа. Помагаме и на мнозина – споделяме бензина, инструментите си, а понякога си даваме и чисто морална подкрепа. А най-важният урок, който си извлякох е: само „Дакар“ те подготвя за „Дакар“!“

 Андреа Лафарха
Андреа Лафарха

Преди година Фернанда изобщо няма никакво понятие от ралито. Запознава се за правилата от сайта на състезанието. И се впуска в приключението. Разкрива, че винаги е мечтаела да кара джип. Не точно на „Дакар“, а дори по обикновен път. А мечтата й се заражда от времето, когато ходи с баща си и семейния джип на риболов.

„Моята „Тойота“ е най-красивата – смята тя. – Наричаме я „нуличка“, защото моята история на „Дакар“ започва от нулата. А можете ли да си представите, че преди „нуличка“ е бил полицейски автомобил – 10 години е служил на страната ни, а след това го купихме….“

Андреа Лафарха пък е приятелка на Кано. И е от Парагвай, първата представителка на страната си в надпреварата. Състезава се също с „Тойота“. Всъщност от перуанката, Андреа се заразява с вируса „Дакар“. Тя е истинска амазонка – красива, женствена, грижеща се за външния си вид, но зад волана е истински звяр. Лафарха идва от семейство, изцяло свързано с автомобилния спорт. Състезатели са нейният баща и трима от четиримата й братя. Израснала е сред коли, камиони и джетове, умее да управлява всякакви превозни средства. Самата тя е шампионка на Парагвай по автокрос. А да участва в ралито е нейна отдавнашна мечта, но я отлага, защото рано се омъжва и ражда дъщеря си. Но преди повече от година започва да преследва мечтата си, която вече е реалност. На състезанието тя е придружавана от един от братята си.

„Много сме доволни от „Тойота“-та, както и от това, как Андреа управлява автомобила – казва Милсиадес Фредес, мениджър на компанията. – Разбира се, не й е леко. Например, на маратонския етап тя пристигна в бивака в един часа след полунощ,… а след петия редовно идва в средата на нощта.“

Камелия Липароти и Роза Ромеро яхнали „Ямаха“.
Камелия Липароти и Роза Ромеро яхнали „Ямаха“.

В надпреварата имаше и изцяло женски екипаж. В ролята на пилота влезе Камелия Липароти, а Роза Ромеро Фонт бе навигатор. Дуетът се движеше с „Ямаха“.

Камелия е забавна, блондинка, не се притеснява да носи косата си на конски опашки. А по трасето има завиден опит – няколко победи в „Дакар“ и 6 световни титли на АТВ и при моторите. Не е зле, нали? За първи път тя сяда на четириколка през 2005 г. а миналата година пристига на „Дакар“ с АТВ. Сега е усъвършенствала уменията си да кара джип.

Този сезон неин навигатор бе Роза Ромеро Шрифт, съпруга на испанския пилот Нани Рома, който триумфира на „Дакар“ при мотоциклетистите през 2004-а! Преди това Роза 7 пъти стартира в това емблематично рали на мотоциклет, а сега се преквалифицира на навигатор.
Автомобилът на двете дами е боядисан, разбира се, в розово и има изрисувана малка розова пантера. „Имаме много розово, но не само защото обичам този цвят, а защото искам да лансирам жените в надпреварата – казва Липароти.- Жените могат да внесат специална емоция в състезанието, нещо свое.“

Андреа (вляво), съпругата на Стефан Петерханзел, и Анет Фишер.
Андреа (вляво), съпругата на Стефан Петерханзел, и Анет Фишер.

Шрифт обаче не е единствената жена, която „следи“ съпруга си на „Дакар“. Така е и с Андреа Майер, спътницата в живота на френския пилот Стефан Петерханзел, която бе 14-та при АТВ-а след осмия етап. През 2004-а германката завършва на впечатляващото 5-то място в генералното класиране на ралито. Този сезон тя стартира, като навигатор на сънародничката си Анет Фишер. Самата Фишер е известна в автомобилните среди, като физиотерапевт на отбора X-Raid, но сега реши да се преквалифицира на пилоти и така изникна изцяло немски тандем.
А за отзивчивостта на двете разказва руският навигатор Олег Уперенко. „На един от етапите ни свърши горивото, 7 км преди зоната за зареждане – спомня си той. – Дълго никой не ни спираше, поне 10 коли минаха, а ето че скъпата ни Анет Фишер, с която се познаваме на „здравей и здрасти“, ни спря. Разбира се, 30 секунди помислиха, но след това ни вързаха и изтеглиха до въпросното място. Бяхме им страшно благодарни! Не ги наричам женски екипаж, а истински рали-маратонци, които разбират какво е това взаимопомощ.“
А Фишер допълва: „Смятам, че духът на „Дакар“ е именно в това – да си помагаме един на друг!“

А когато ги попиташ: Как остават красиви в тези сурови условия? Получаваш впечатляващи отговори. „Тайната? Най-накрая си взех душ след 3 дни каране! – казва Фернанда Кано. – Не мога да ви опиша какви ми бяха косите! Та нали работя в телевизия, правя си грим, маникюр…Някои тук не ме разпознава. Но „Дакар“ сменя лицето на всички!“

А Андреа Майер допълва: „По време на състезание не е важно дали си жена или не. Най-важното е да бъдещ участник. А красотата…Тя идва някъде отвътре.“

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Уб бабачко, пичока смятайте е заврял и е миришел на умрела риба от поне 19 метра!!!!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.