Томислав Дончев: Имаме добре функционираща система за управление на средствата от ЕС

Бизнесът и професионалните гимназии се обединяват за преодоляване на кадровата криза

Разбиха две нелегални фабрики за производство на цигари в Словения и Будапеща (СНИМКИ)

Калоян Паргов: Кметът Фандъкова да започва изпълнението на обещанията веднага, няма нужда от 100 дни Групата на "БСП за България" ще бъде единствената опозиция, както беше и в миналия мандат, заяви лидерът на столичните социалисти

Съветник на Владимир Путин изпрати съболезнования за кончината на Павел Васев

28-годишен мъж е загинал при катастрофата на пътя Силистра – Добрич

Цистерна със сода се обърна на „Хемус“ (СНИМКИ)

Шести историк заслужи наградата „Проф. Рашо Рашев“

Каракачанов: Отбранителните способности на Въоръжените сили трябва да се изграждат в синхрон

Съдят строител, измамил варненка с над 45 000 лв.

Мъж от Ахелой млати инспектор, задето му убиват прасетата

Разбиха група за разпространение на наркотици в София

Административният съд в Търново прекрати дело за избор на кмет на Ореш

Волейболът по пътя на футбола

„Еврохолд“ ще защитава сделката с ЧЕЗ в съда

Камара „Пътища“: Стандартите не изискват мантинела в участъка на катастрофата при Вакарел

Катастрофа с автобус на магистрала Тракия край Вакарел. Снимка: Цветан Томчев

Автомагистрала „Тракия“ е изградена и рехабилитирана през годините при стриктно спазване на правилата по действащата и до сега Наредба за проектиране на пътища. Това се казва в позиция на Българска Браншова Камара „Пътища“ по повод катастрофата при 27-ми километър на АМ „Тракия“, в района на Вакарел и твърденията, че възможна причина за трагичния инцидент с автобуса на фирма „Юнион Ивкони“ е липсата на предпазна мантинела.

„В този участък терена е равнинен и в напречно сечение е изпълнен стандартен пътен профил – пътно платно в нулев профил , стабилизиран банкет и облицован пътен окоп с наклон 1:3. Нормативно, при подобни участъци, проектно не се изисква предпазна ограничителна система (мантинела)“, посочват от браншовата камара.

„Това се отнася както за действащите към момента на строителството и рехабилитацията нормативни документи, така и съгласно последните, изцяло хармонизирани с европейската практика, спецификации и стандарти“, гласи съобщението.

„Изразявайки своето съчувствие към близките на загиналите и пострадалите при трагичния инцидент, призоваваме да бъдат прекратени спекулациите, целящи отклоняване на вниманието от действителните причини за катастрофата и насочването към несъществуващи проблеми в пътната инфраструктура“, призовават от Българска Браншова Камара „Пътища“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.