Георги Вълев от „Килърите“: Властта и бизнесът убиха Петър Христов

Дете е със счупен крак в болница, след като е блъснато на пешеходна пътека във Варна

Премиерът Бойко Борисов обсъди темата за единния цифров пазар с министър-председателя на Люксембург Ксавие Бетел

Удължиха извънредното положение в Турция с още три месеца

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в петък, 19 януари 2018

Отвод на съдията по делото Мартин Петров – „УниКредит Булбанк” Бивша служителка на трезора обявена за национално издирване

Цветан Цветанов проведе серия от работни срещи в Лондон

Германия задмина САЩ като световен лидер Рекордно ниско доверие към Съединените щати, изпреварва ги и Китай

Екатерина Захариева: Договорът за добросъседство с Македония няма да остане само на хартия

Турция търси руска подкрепа за щурм в Сирия САЩ отричат за новата “сирийска армия”

500 милиона лева търсят общините за туризъм Най-скъпият проект в картата на ресорното министерство е на община Челопеч за Моторспорт парк на стойност 120 млн. евро

Влак блъсна изоставена каруца в Казанлък, спряно е жп движението между София и Бургас 

Румен Порожанов: България притежава значителен потенциал за производство на качествена продукция

Божидар Данев, председател на АОБР, пред “Труд”: Зелените блокират инвестиции и работни места Когато икономиката не се развива, няма работа и увеличение на доходите

Кремъл: Новият закон за суверенитета на Киев се равнява на подготовка за война

Кандидат за лидер по безопасност

Новият модел Honda Civic пристига с амбициозната цел да стане лидер в областта на сигурността.

Екипът от развойния отдел на Hоnda е създал може би най-здравото в компактния клас купе, съчетано с богат набор от системи за активна безопасност, обединен в пакета Honda Sensing. Очаква се след краштестовете на Euro NCAP моделът да оглави класацията по безопасност.

Изключително здравата платформа е със следващото поколение на структурата ACE (Advanced Compatibility Engineering), включваща структурни елементи, които да разпределят още по-равномерно енергията при удар. По този начин пътниците в купето ще бъдат защитени максимално, защото то се отличава с водеща предна, странична и задна устойчивост при удар.

В новото поколение тази структура също включва и технология за противодействие на удара (crash stroke), при която предната решетка е оформена така, че да изтика двигателя надолу и назад при сблъсък. Това ефективно добавя още 80 милиметра противоударна зона, която поглъща вълната с предната част на автомобила и така се намалява проникването й вътре в купето.

Шестте въздушни възглавници предпазват пътниците, като тук са включени и страничните интелигентни, както и i-SRS.

Пасивната безопасност на десетото поколение на Civic е допълненоот пълния арсенал от системи за активна сигурност, обединени в пакета Honda SENSING, за първи път включен в стандартното оборудване за всички нива. Цялата система използва комбинираната информация от радара, камерата и високотехнологичните сензори, за да предупреждава и да помага на шофьора при потенциално опасни сценарии.

Honda SENSING включва следните технологии:

– Спирачна система за предотвратяване на удар (Collision Mitigation Braking System): спира автомобила, ако системата установи, че ударът с предностоящия автомобил е неизбежен. Първо сигнализира звуково, а след това, ако е необходимо, следва автоматично прилагане на спирачно усилие.

– Сигнализация за челен удар (Forward Collision Warning): сканира пътя отпред и предупреждава шофьора за евентуален удар. Сигнализира звуково и визуално, за да предупреди шофьора за опасност от потенциаленудар.

– Сигнализация за напускане на пътното платно: ще установи дали автомобилът се отклонява от актуалното платно, без да е подаден мигач, и ще сигнализира шофьора да коригира поведението си.

– Предотвратяване на напускане на платното (Road Departure Mitigation): използва данните от вградената в предното стъкло камера, за да установи дали автомобилът напуска платното. С помощта на електрическия усилвател на волана прилага леки корекции на траекторията на движението, за да върне автомобила в правилна позиция, като в определени ситуации системата прилага и спирачно усилие. Ако шофьорът поеме контрол над ситуацията, системата се изключва автоматично.

– Асистент за спазване на пътнотоплатно (Lane Keeping Assist System): спомага автомобилът да се позиционира в средата на платното, по което се движи, като мултифункционалната камера „разчита“ пътната маркировка и системата коригира движението на автомобила.

  • Адаптивен автопилот (Adaptive Cruise Control): благодарение на него шофьорът има възможност да зададе на електрониката желаната скорост и дистанция от движещия се отпред автомобил.

– Разпознаване на пътни знаци (TSR): открива и автоматично разпознава пътните знаци, като ги показва на информационния дисплей.

– Интелигентен асистент за скорост: комбинира автоматичния ограничител на скоростта, зададена от шофьора с информацията от TSR, с автоматичното й регулиране спрямо предписанията на пътните знаци.

– Интелигентен адаптивен автопилот (i-ACC): водеща технология, дебютирала с Honda CR-V. Той буквално „предугажда“ и автоматично реагира на промените в движението на останалите автомобили на многолентова магистрала. Използва камера и радар, с чиято помощ предугажда и автоматично реагира спрямо поведението на останалите автомобили в движението. Разработен е след сериозни тестове и проучвания на европейските пътища и навиците на шофьорите. Всичко това помага на новия Civic автоматично да регулира скоростта си, още преди останалите участници в движението да са променили внезапно своята.

Други технологии за безопасност в новия Civic:

– Информация за мъртва точка: специален радар установява наличието на автомобил в зоната на мъртвата видимост за шофьора на Civic и сигнализира чрез светлинни предупредителни знаци в двете странични огледала.

– Сигнализация за напречен трафик: при движение назад страничните сензори на вашия Civic засичат перпендикулярно приближаващите се автомобили и системата подава сигнал.

Широкоъгълна камера за обратно виждане осигурява отлична видимост, когато се движим назад – обикновеният 130-градусов обзор, 180-градусов, както и ракурс отгоре надолу.

– Други стандартни системи включват мониторинг за налягането в гумите, както и стабилизиращ асистент с тракшън контрол.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.