На 25 май 2019 да почерпят

Андрей Миронов – вечният Остап Бендер Може да е знак на Съдбата, но руският актьор се ражда и умира на сцената

„Лудогорец“ е шампион на България за осми пореден път

Тръмп изпраща още 1500 войници в Близкия изток заради Иран

МВнР: Няма информация за пострадали българи при експлозията в Лион

13 души са ранени при експлозията в Лион, сред тях и дете

Светлана Иванова от София: Плодолечението е вид изкуство Доктор Емилова е неговата муза, споделя музикантката

Експлозия в Лион, има ранени (СНИМКИ и ВИДЕО)

Славимир Генчев спечели конкурса „Биньо Иванов”

Шумен награди заслужили ученици, учители и студенти

Камбуров вече е кошмар №1 за „Левски“

Килограмът вече не е същият Тихата научна революция настъпи

Президентът Радев: Истинските дворци на България са нейните училища, университети и академии

Цвета Караянчева в базиликата Сан Клементе: Ние сме горди, че над 300 милиона славяни пишат на кирилица

Кандидат-шофьори извиха опашки, няма кой да ги изпита

Завършили курсовете за кормуване във Варна чакат между 2 седмици и месец на опашки за изпит в ДАИ, алармираха от Съюза на инструкторите. „Всяка от работещите 42 фирми в града има между 20 и 40 човека в листата и то в края на слабия зимен сезон“, обясни Маргарита Калинова от съюза. Според нея след въведения нов регламент за изпит в кабинки в автомобилната инспекция на една сесия могат да се явят до 12 души, докато преди са били 23.

Не стигат и инспекторите в ДАИ. Във Варна те са петима, а само за миналата година изпити в града са минали 22 500 кандидат-шофьори. Сега броят им ще е доста по-голям, защото и таксиджиите бяха задължени да минават тестове на 5 г., уточни Максим Петков, председател на Националния съюз на превозвачите във Варна. Браншовиците настояват служебното правителство да отпусне поне още 2 бройки – на щат или граждански договор за инспектори във Варна и 10 в цялата страна, а при наплив на курсисти изпити да се провеждат и в събота.

„Проблемът е социален. Държавата промени регламента, за да спре търговията с книжки, но не е спазила още ангажимента си да инвестира в нови кабинки и щатове за изпитващи, а това води до хаос“, коментира Максим Петков. Според инструкторите, ако не бъдат взети спешни мерки, проблемът ще ескалира през лятото, когато традиционно се завърта кандидат-шофьорски туризъм. Много живеещи в чужбина българи си идват, за да изкарат книжка тук, защото цената от 650 лв. е в пъти по-малка, отколкото в другите държави в Европа. Там таксите варират от 2000 до 10 000 лв., като рекордьор по скъпотия е Норвегия, посочиха инструктори.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.