Мачовете и спортът по телевизията днес, петък, 21 февруари 2020

Дневен хороскоп на Алена за петък, 21.02.2020

На 21 февруари 2020 да почерпят

„Интер“ взе своето в Разград и с помощта и на ВАР

Златото със 7-годишен рекорд

Спряха движението на тирове по АМ „Хемус“ при км 34, в посока Варна

Божинов започва на чисто в Италия

Google пусна новата версия на Android

Български тираджия опитал да подкупи италиански полицаи с ракия и суджук

Разследват само две къщи за гости в Еленския Балкан Собствениците ползвали 600 000 лева европари не по предназначение

Лондонската полиция: Атаката в джамията не е тероризъм

До 10 980 лв. заплата за шеф в държавна фирма Годишните бонуси ще бъдат до около 40 хил. лв.

Шефът на спортния тотализатор: Бяхме пред катастрофа заради игрите на Божков Няма да бъдем по-слаби, нито в дизайн, нито в класата на игрите, обеща Дамян Дамянов

БСП-София ще отбележи Деня на защитника на Отечеството с поднасяне на венци и цветя на два паметника

Джулиан Асанж моли Франция за политическо убежище

Карлос Сайнс – Ветеранът

Когато приближават 60-ата си годишнина, много мъже намаляват темпото и превключват към спокоен живот без натоварване и стрес. Карлос Сайнс прави обратното. Доайенът на рали спорта продължава да живее екстремно в червената зона на оборотите. Преди броени дни той спечели за трети път най-тежкото офроуд състезание в света.

7500 километра в пустинята. 12 етапа, най-дългият от които е почти 900 км. 7-8 часа на ден зад волана при върхови натоварвания и екстремни условия…

Рали „Дакар” не е залък за всяка уста. В него са чупили зъбите си велики пилоти като Себастиен Льоб и Фернандо Алонсо. Второто по популярност автомобилно състезание след „Формула 1” е нещо много повече от надбягване от старта до финала. В безпощадната пустош не е толкова важно да се препуска бързо. А да се кара умно, да се щади колата и горивото, да се взимат мигновено правилни решения, да не се допускат грешки, объркване, аварии.

Всичко това Карлос Сайнс го умее по-добре от останалите стотина участници с автомобили в ралито. На 57 години, 9 месеца и 2 дни той стана най-възрастният победител в историята на „Дакар”. При това по най-категоричен начин, печелейки 4 от 12 етапа при първото издание на състезанието в Саудитска Арабия. Старата „пушка” се адаптира най-добре към непознатата територия и промените в регламента, натривайки носовете на други гърмяни пустинни „зайци” като завършилите на второ и трето място Насър Ал-Атия (49 г.) и Стефан Петерхансел (54 г.).

„Шампион с мислене на инженер”, написа за Сайнс испанският спортен вестник „Мундо Депортиво”. Защото пилотът знае не само кога накъде да завърти волана и кой педал да натисне, но и как да използва най-силното си качество – мозъка. С огромния си опит в моторните спортове испанецът осъществява силна връзка между себе си и автомобила, независимо какъв е той. Винаги открива начин да го подобри и да изцеди максимума от него.

Сайнс има три победи в „Дакар” с три различни коли – през 2010 г. с „Фолксваген”, през 2018 г. с „Пежо” и през 2020 г. с „Мини”. Само преди две години „Мини” изоставаше с 2-3 секунди на километър от най-бързия автомобил тогава „Пежо”. Сега „Мини” е абсолютен господар на пустинята, за което голяма заслуга имат пилотите на отбора и най-вече Сайнс. В тестове той кара по-малко от колегите си, но след това отива при инженерите и им казва точно какво да променят. Окачване, двигател, електроника – мнението на Сайнс тежи по всички въпроси. Затова казват, че той печели състезания, още преди стартовия сигнал.

Всъщност испанецът е разностранен талант. Като тийнейджър той става шампион на своята страна по скуош. Тренира усилено и футбол, като хваща окото на съгледвачите на „Реал” (Мадрид), които му предлагат да започне пробен период в клуба. Страстта му към автомобилизма обаче е по-силна от всичко, дори от желанието на родителите му да се дипломира като юрист. Сайнс прекъсва следването си още във втори курс, когато му се отваря възможност да кара за „Форд” в световния рали шампионат. Дотогава той участва в различни ралита, но не изпуска шанса да пробие в големия спорт и успехите не закъсняват, но са свързани с друг отбор – „Тойота”. С японския автомобил испанецът печели две световни титли (1990 и 1992 г.), а впоследствие кара също „Ланча”, „Субару” и „Ситроен”. Става също четири пъти вицешампион. Във визитката му личат 26 спечелени ралита и 97 класирания в челната тройка.

След като прехвърля 40-те години, Сайнс се насочва към офроуда. За първи път участва в „Дакар” през 2006 г. с „Фолксваген”. После се кандидатира за вицепрезидент на любимия си футболен отбор „Реал” (Мадрид), но не е избран. След което се фокусира върху ралита на тежки терени, като печели световната купа на кроскънтри и два пъти триумфира в „Пътят на коприната”, преди да започне да пише история в рали „Дакар”.

За това колко съвестно 57-годишният ветеран се готви всеки ден за успехите си, разказва неговият син Карлос Сайнс-младши, към днешна дата пилот на „Макларън” във „Формула 1”: „Ставам сутрин в 7:30 и веднага отивам във фитнеса, а баща ми вече е там привършва своята първа за деня тренировка…”

Карлос Сайнс е поредният ветеран, който показва, че в спорта няма млади и стари, а можещи и неможещи.

 

Има фенове в кралското семейство

Карлос Сайнс е гордост на Мадрид и е близък до кралското семейство. Той е роден в испанската столица на 12 април 1962 г. в аристократична и заможна фамилия. Когато дебютира в световния рали шампионат, много врати за него са отворени благодарение на знатния му произход. Говори се, че дори кралят Хуан Карлос, който е много запален по моторните спортове, е лобирал за него, защото му е фен. Двамата стават приятели и често се появяват заедно по различни събития в автомобилната сфера – за пътна безопасност, състезания и др.

За разлика от други спортисти Сайнс никога не е имал трудности с финансирането. Много талантливи пилоти не успяват да направят кариера, тъй като не разполагат със средства за автомобили, техници и подготовка. В това отношение трикратният шампион от „Дакар” е облагодетелстван от родителите си.

 

За него

Не спира да доказва, че е най-добрият

Рали „Дакар” ми помогна да разбера какво изпитват най-близките ми хора, когато аз се състезавам. Усещането не е никак приятно. Много по-лесно е да бъдеш в колата, отколкото да гледаш по телевизора как един човек, когото обичаш, рискува живота си с бясна скорост. И аз, и майка ми, и сестрите ми бяхме с опънати до скъсване нерви. Възхищавам се от баща ми, който не спира да работи здраво дори на 57-годишна възраст и да доказва, че е най-добрият.

Карлос Сайнс-младши, син на шампиона от “Дакар” и пилот във “Формула 1”

 

Пример за всеотдайност и сила

Велик Карлос Сайнс! Трета победа за него в рали „Дакар”! Не спирай да се подготвяш и да тренираш мълчаливо, не спирай да се състезаваш, не спирай да се наслаждаваш на триумфа! Това е пример за всеотдайност и сила.

Фелипе VI, крал на Испания

 

Направи подвиг

Да участваш в рали „Дакар” е огромно предизвикателство. Да го спечелиш е подвиг! Това направи Карлос Сайнс. Неговата трета победа в това състезание показва, че с всеотдайност, страст и труд човек може да постигне всяка цел. Честито, шампионе!

Педро Санчес, министър-председател на Испания

 

Натиска газта като луд

Независимо от годините си Карлос Сайнс показа, че може да бъде супербърз. Като гледах какви времена записва, си казвах – този човек натиска газта като луд! Наистина представянето му е феноменално! Маршрутът в Саудитска Арабия беше дълъг, труден, имаше участъци с много пясък, с камъни, а също и много бързи отсечки. Истинско рали „Дакар”!

Свен Кванд, шеф на Карлос Сайнс в отбора на “Мини”

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.