Карлсберг с ръст на приходите и нетната печалба през първото тримесечие

България е сред пазарите с най-голямо увеличение на обемите

Органичният нетен ръст на приходите на Карлсберг Груп през първото тримесечие на 2019 г. е 6,7%, показа публикуваният отчет на датската бирена компания, която в България е собственик на Карлсберг България АД с пивоварните Шуменско пиво и Пиринско пиво. Отчетеният нетен ръст на приходите е 9,3% до 13,9 млрд. датски крони (1.87 млрд. евро).

За същия период в региона на Западна Европа (където попада и България) нетните приходи бележат органичен растеж от 2,4% в резултат на 1% ръст на цена/микс и на органичния ръст на обема с 1,6%. Увеличението на обемите е най-голямо в България, Германия, Дания, Норвегия, Полша, Франция и Хърватия.

По-ниският процент на растежа в Западния регион спрямо Източна Европа, където той е 5,1%, се дължи на силен старт, но по-слабо търсене в края на това тримесечието спрямо миналата година, заради изместването на Великден в края на април. През 2018 г. големият християнски празник беше в началото на месеца и продажбите на бира за празника се реализираха в края на март.

Карлсберг Груп отчита най-големия ръст на нетни приходи за първото тримесечие в Азия – 27,6%, което се дължи както на промени в курсовете на местните валути, така и на увеличението на мажоритарния дял на компанията в камбоджанската пивоварна Cambrew.

Карлсберг Груп продължава да се развива и да показва, че е основен играч в пивоварния сектор в света. От началото на годината досега групата придоби миноритарен дял в китайската крафт пивоварна Jing-A Brewing Co и продаде пивоварната в Тронхайм, Норвегия, за 729 млн. норвежки крони (74.84 млн. евро).

„Започваме годината добре с особено голям растеж в обем в Азия и продължаваме да бележим стабилен напредък при крафт и специалното пиво и безалкохолните бири. Запазваме очакванията си за печалба през цялата година“, каза Кийс Харт, Изпълнителен директор на Карлсберг Груп.

При международните марки Тuborg отчита ръст от 7%, а Carlsberg – 2%. Силен растеж бележат обемите при крафт и специалното пиво като 1664 BLANC, Somersby и Brooklyn са съответно с увеличение от 30%, 17% и 16%.

През 2019 г. усилията на компанията ще бъдат насочени към по-нататъшно увеличение на органичния ръст на приходите, като в същото време във фокуса остават ефективността, намаляването на разходите и финансовата дисциплина. Като регионален приоритет се посочва увеличението на нетните приходи и оперативната печалба в Западна Европа, по-високия растеж в Азия чрез премиум брандове и укрепване на пазарното лидерство в Източна Европа.

В България през 2018 г. компанията отбеляза поредна успешна година, с ръстове на пазарния си дял - както в обем (+3,5% спрямо 2017 г.), така и в стойност (+3,8% спрямо 2017 г.) на фона на слабо стагниращ общ бирен пазар. Цялостните капиталови инвестиции на Карлсберг България за 2018 г. достигат близо 17 млн. лв. Сред местните марки на компанията е лидерът в бранша – Пиринско, както и един от двигателите на сегмента на националните брандове – Шуменско.

За постиженията си през изминалите 12 месеца Карлсберг България бе обявена за „Компания на годината“ на Карлсберг Груп. „В България се гордеем с това признание, което е изключително ценно за нас, защото отдава заслуженото на нашите местни брандове. Шуменско и Пиринско са оценени сред най-добрите европейски пива в семейството на Карлсберг Груп – като експертиза в пивоварството, като качество, което предоставят на потребителите и като стойност, която придават в развитието на бирения пазар у нас“, сподели Денис Шерстенников, Управляващ Директор на Карлсберг България.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес