Големите имена на блус и джаз музиката Йълдъз Ибрахимова и Влатко Стефановски покоряват “Blagoevrgad Blues & Jazz”2018

Десислава Атанасова: Вотът на недоверие е загуба на парламентарно време

Гласуват вота на недоверие на 25 януари

Мустафа Карадайъ: Това правителство е обречено да се провали и да падне

Общината глоби пловдивчанин, гледал кози над нормата Половината били на родителите му, но това не проработи в съда

Автокрадецът Яро получи една година затвор Възможно е да не лежи и един ден, ако се признаят престоите му под стража и под домашен арест

Арестуваха мъж за блудство в кв. „Бъкстон“ в София

Пореден сблъсък между Елена Йончева и Делян Добрев – този път в парламента

Филмът „Формата на водата“ получи 13 номинации за наградите „Оскар“

5 години затвор за сериен нападател на жени

Йордан Цонев: „Недоразумение“ говори с менторски тон на ДПС, една партия със заслуги за мира и демокрацията

КЗД се самосезира за насилието в дом за деца с увреждания в Габрово

Цветанов: Когато управлява БСП, контрабандата е с най-високи нива

Корнелия Нинова: Няма досъдебно производство срещу Елена Йончева, срещу Валери Симеонов има две

Григор аут от Мелбърн, клатят го в ранглистата

Каската става излишна

Едва ли има по-подходящо превозно средство от мотоциклета за бързо и емоционално бягство от досадното всекидневие. В препускането по асфалта вятърът прочиства мозъка от тежките мисли, а високата скорост пълни вените с високи дози адреналин. Пътуването на две колела е вълнуващо, но и опасно. Всяко прекрачване на тънката граница на разумното шофиране може да превърне (не само) пилота в донор на органи, а това се забравя от някои безумци, които си играят със собствения и с чуждия живот на пътя. Мотоциклетът на бъдещето обаче притежава достатъчно изкуствен интелект, за да компенсира липсата на естествен в главата на своя ездач и да направи пътуването напълно безопасно за всички участници в движението. Каската и протекторите са абсолютно излишни при концептуалния модел Vision Next 100, с който BMW отбелязва 100-годишния си юбилей и демонстрира новаторски идеи за реализиране през следващия век на своето съществуване. С две думи – мотоциклетът на бъдещето. Той обаче е управляван от водача на бъдещето, който шофира дигитално, но изживява аналогово. Вятърът, ускорението и центробежните сили достигат до него без никакъв филтър и защитно облекло, защото мотоциклетът поема всички превантивни функции. Многобройните електронни системи и тоталната свързаност осигуряват необходимите данни за безопасно пътуване. Дали приближава кола от пресечката, дали има разлято масло на асфалта, дали камионът отпред спира неочаквано – всичко това се знае предварително от компютъра и той подготвя адекватните реакции. Вместо каска пилотът има очила с визьор, който изпълнява функциите на Head-Up дисплей и показва директно пред очите важна информация като правилната траектория в завои с лоша видимост, безопасното заобикаляне на препятствия и т.н. Ако водачът не реагира навреме и възникне риск от катастрофа, електронният му „ангел пазител” се намесва и асистиращите програми поемат контрола.

Концептуалният BMW Vision Next 100 изглежда авангардно и футуристично, но с триъгълната си рамка, облечена в черен текстил, напомня на първия мотоциклет на BMW . R32 от 1932 г. Задвижването напълно екологично – с електрически двигател. Той се намира в корпус, който пресъздава формата на класическия за BMW двуцилиндров боксеров мотор. При стартиране корпусът увеличава обема си и подобрява аеродинамиката. Нещо невиждано досега – гъвкавата рамка се огъва и улеснява смяната на посоката при команди с волана. При ниска скорост огъването е по-голямо, при висока – по-малко. Амортисьори липсват, защото тяхната функция се изпълнява от гумите – протекторът им се променя и се настройва автоматично за всяка различна повърхност, за да има максимална контактна площ. Звучи като научна фантастика, но и преди 100 години така са звучали днешните автомобилни технологии като автоматичното паркиране. И още нещо – благодарение на жироскопски механизъм мотоциклетът на бъдещето се самобалансира и никога не пада, нито се преобръща.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. При скорост от 300 километра в час и Свети Петър няма да може да те спаси!

  2. изглежда добре…
    но понеже е немско съм длъжен да попитам: а може ли да се движи извън салоните?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.