Маринела Нинева спечели с рекорд „Витоша моята планина 2019“

Пет признака, че сте срещнали някого от минал живот

ГЕРБ: В битката на Мая Манолова за София жертва са гражданите

Неутрализираха престъпна група за трафик на хора с цел трудова експлоатация

Тропическата буря „Имелда“ взе пет жертви в Тексас

Тръмп взел решение да не нанася незабавен военен удар срещу Иран

Паника в Карлскрон след убийството на български студент Извършителят все още е на свобода

Бърз влак от София за Свиленград престоя в гара Искър заради повреда в скоростомера на локомотива

Кифла или кроасан? Респект или уважение… Прости сме като кифли понякога

Ангел Джамбазки влиза в битката за София със заявка да премахне гетата

Километрични опашки на „Капитан Андреево“ към Турция

Да живеят печените чушки

Ренета Инджова: Скандалът с руска намеса и шпионаж у нас е постановка

Волубилис – сърцето на древен Рим в Мароко

Адвокат Марковски: При умишлено убийство не трябва да има съкратено съдебно следствие

Катаджии погнаха електрическите тротинетки

Водач на тротинетка навлиза срещу движението в забранена улица в центъра на София. Снимка: Пламен Стоименов

Двуколесните нямат право да се движат по пътищата, казаха от „Пътна полиция”

Работна група подготвя регламентирането им

Катаджии започват да санкционират водачите на електрически тротинетки, тъй като те нямат право да се движат по пътищата в София. Това съобщи Любомир Костадинов от „Пътна полиция” в София.

„Всички тези новоизлезли електромоторчета, моторетки, тротинетки, както ги казват, нямат право по закон да се движат по пътищата. Има доста инциденти с тях. Тези, които ги управляват, съответно се водят, че управляват нерегистрирано моторно превозно средство”, каза комисар Любомир Костадинов. Той обаче не отговори дали е незаконно тротинетките да се управляват по тротоарите. Според Закона за движение по пътищата наказанието за управление на нерегистрирано МПС е лишаване от право да се управлява за срок от 6 до 12 месеца и глоба от 200 до 500 лева.

„Труд” от десет дни апелира да бъдат приети поне елементарни правила за поведението на водачите на тротинетки и да им се налагат глоби, ако карат като луди и където си поискат. Едно от предложенията ни беше на първо време двуколесните да бъдат задължени да се движат само по велоалеи и да спазват поне изискванията към велосипедистите в Закона за движение по пътищата.

„Трябва да има законова регламентация на електрическите тротинетки, водачите им трябва да спазват действащия Закон за движение по пътищата. По смисъла на сега действащия закон това са моторни превозни средства. След като са моторни превозни средства, трябва да отговарят на определени изисквания. Вече са създадени и работни групи, които работят това да се регламентира законово”, заяви и вътрешният министър Младен Маринов. Той обясни, че така ще се изключи възможността при определени пътнотранспортни произшествия да пострадат граждани. „Ние сме за правно регламентиране и в никакъв случай не сме против развитието на бъдещето, защото то наистина е в електрическите двигатели и тези, които щадят околната среда. В крайна сметка преди да се появи автомобилът, е имало само каруци. Като се е появил автомобилът, не е имало закон, който да го регламентира. Тогава е произтекла необходимостта от регламентация. Сега сме в някакъв подобен казус”, допълни още министър Маринов.

 

Европа се опитва да намери решение

70 двуколки конфискувани в Берлин

Все по-често по света се регистрират инциденти с тротинетки.

В Европа продължават дебатите как да се регламентират електрическите тротинетки, които стават все по-популярни. В Берлин те бяха легализирани едва преди два месеца, като преди това били конфискувани 70 двуколки. След разрешаването на тротинетките, властите в германската столица бързо осъзнаха, че за движението им са нужни по-строги правила. Според информация от германската полиция седем души са били сериозно ранени, а 27 са получили леки травми при инциденти с тротинетки от средата на юни.

В Париж пък има убит водач на двуколесно, а ранените са десетки. Ездачите на дъска с елдвигател не познават френските правила за движение по пътищата и не винаги могат да бъдат държани отговорни за инциденти, оплакват се пострадали. В Париж е въведена глоба от 135 евро за каране на тротинетка по тротоара, а кметицата иска скоростта им да бъде ограничена до 20 километра в час. Във Великобритания също е забранено движението им по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление. Заради липса на регламент за тротинетките, в Барселона водач на такава двуколка бе само глобен, въпреки че блъсна и уби 92-годишна жена миналата година.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.