Над 20 са последващите трусове след земетресението в Пловдивско Усетено е най-много в Пловдив, Първомай и Пазарджик, но също в София и Благоевград

Взривно устройство е хрърлено пред американското посолство в Черна гора, извършителят се е самоубил

Протести на ученици в САЩ за повече контрол над продажбата на оръжия

Земетресение от 4,8 по Рихтер край Асеновград тази нощ

Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Като лъвовете в офроуда

Офроуд без 4х4? Peugeot доказва, че може. Ако някой се съмнява, да погледне резултатите от последното издание на рали “Дакар”. В най-тежкото офроуд състезание колите на френската марка с две задвижващи колела принудиха конкуренцията с 4х4 да им диша пушилката по пясъчните дюни и скалистите склонове в Аржентина и Боливия. По-малко от година след сензационния спортен успех Peugeot пуска смело на асфалта и извън него първия си компактен SUV модел 3008. На тази пазарна територия французите влизат “на скорост” с амбицията бързо да се класират в челото и да наваксат изоставането във времето от други производители, които по-рано лансираха SUV автомобили. За постигането на целта Peugeot залага на функционалност, комфорт, модерна електроника, ефектен външен вид и ефективно задвижване без система 4х4.

Докато първото поколение 3008 беше компактен ван, новата втора генерация е типичен SUV. Метаморфозата на модела е продиктувана от потребителските нагласи. Днес пазарът е гладен точно за такива SUV автомобили и ги поглъща в огромни количества, тъй като вановете рязко излязоха от мода. Купувачите вече търсят удобството и сигурността на SUV-овете, високата позиция на шофьора, чувството за превъзходство, повишената проходимост. Peugeot 3008 съчетава тези качества по един характерен за марката начин с френска изтънченост и рационалност. Моделът е конструиран с разумните размери от 4,45 м дължина, 1,90 м широчина и 1,62 м височина. Маневрирането не би трябвало да създаде трудности в градска среда, а в помощ на по-неуверените водачи се притичат различни асистиращи системи. Отвън каросерията изглежда компактна, но сериозна и солидна. Изправена почти вертикално решетка, голям преден капак, висока странична линия, снижаващ се покрив с рейки, големи колела и впечатляващи предпазни облицовки на праговете, арките, долната част на вратите и броните – всичко това е абсолютен хит на пазара в момента. Така още с външния си вид Peugeot дава категорична заявка, че е в крак с модата и поглежда конкуренцията агресивно с присвитите като очи на хищник LED фарове (опция). Лъвските гени на автомобила са афиширани ясно и с присъствието на царя на джунглата в голямата фирмена емблема в решетката отпред и задните LED светлини, които наподобяват кървящи следи от одраскване с нокти.

Всъщност ноктите на този автомобилен лъв се намират на предния мост и се забиват здраво в настилката, за да осигурят оптимално сцепление на асфалт и извън него. Френската рационалност и наличните технически разработки на Peugeot оставят 3008 без 4х4. Така се елиминират по-високите разходи за покупка, поддръжка и гориво, намалява се теглото, подобрява се динамиката, а и на практика 99% от собствениците на SUV-ове никога не излизат от асфалта, тоест не се нуждаят от 4х4.

Peugeot 3008 е построен върху новата платформа EMP2 (като в Peugeot 308) и въпреки че е по-голям и по-сериозно оборудван от първото поколение, тежи средно със 100 кг по-малко от него – базовият модел спира кантара само на 1250 кг. Ниското тегло помага и за по-лесното преодоляване на препятствия в офроуд. Вместо задвижване 4х4 се използва системата Advanced Grip Control за оптимизиране на сцеплението на предните колела. С кръгъл превключвател до скоростния лост водачът задава пет режима за движение – стандартен, за сняг, за офроуд, за пясък и за изключена стабилизираща програма ESP. Чрез промяна в настройките автомобилът придобива различно пътно поведение за съответната настилка. За преодоляването на препятствия му помагат сериозно увеличеният просвет (21,9 см) и асистентът за спускане по наклон, който е един вид автопилот – водачът задава постоянна ниска скорост и автомобилът я поддържа автоматично, за да може шофьорът да се съсредоточи само върху работата с волана, без да натиска педалите.

Peugeot 3008 разполага и с други електронни помощници като асистент за предупреждение при напускане на лентата с функция за придържане в нея, разчитане на пътните знаци, следене на мъртвата зона, автоматични адаптивни дълги светлини, адаптивен автопилот със стоп функция (за автоматичните скоростни кутии), аварийна спирачка и асистент за паркиране с 360-градусов изглед. Бензиновите двигатели са 1,2 PureTech (130 конски сили) и 1,6 THP (165 конски сили), а дизеловите – 1,6 Blue HDI (100 и 120 конски сили) и 2,0 Blue HDi (150 и 180 конски сили). Моторите се съчетават с механични скоростни кутии или с много добър 6-степенен автоматик. Базовият бензинов вариант 1,2 PureTech (130 конски сили) ускорява за 10,8 секунди от 0 до 100 км/ч и развива 188 км/ч, а върховият дизел 2,0 Blue HDi (180 конски сили) набира до 100 км/ч за 8,9 секунди и постига 211 км/ч. Френската рационалност личи и в разхода на гориво. Peugeot е първият производител, който декларира реалната консумация (7,6 л/100 км за 1,2 PureTech). Подобна откровеност от страна на автомобилните производители е рядко срещана и заслужава едно голямо “мерси”.

Революционният iCockpit е удобен и практичен

В началото е странно, но се свиква бързо – в Peugeot 3008 основният приборен инструмент е разположен върху таблото над нивото на волана. Автомобилът е екипиран с новото поколение на т.нар. iCockpit, един вид френска революция в интериорното оборудване. Малкият волан е скосен отдолу и отгоре, за да стане по-удобен и да отвори повече място за краката на водача. Над него е инсталиран инструменталният блок, за който служи 12,3-инчов цветен екран. Той показва всички данни за автомобила – скорост, обороти, гориво, навигационни инструкции и т.н. Водачът може да зададе графиката на изображението набора на информацията по свой вкус.

Футуристичното изпълнение продължава и на централната конзола, където е разположен друг 8-инчов сензорен екран тип таблет. Под него се намират само шест бутона с вертикално активиране като в кокпит на самолет. Те дават достъп до основните функции като радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон и мобилни приложения.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете