МВнР на Русия: В доклада на Мюлер няма доказателства за руска намеса на президентските избори в САЩ

59-годишен мъж е загинал при тежката катастрофа край „Петолъчката“

Варненска улица ще носи името на легендарен плувец

Джъстин Бийбър пропя отново

Засаждат фиданка от Гранитски дъб в средновековната църква „Св.Иван Рилски“ под Царевец

Гигантски глобус става класна стая за Деня на Земята

Киселинната среда – идеална за всички болести 10 прости начина да осигурим необходимия баланс в организма

Ивайло Иванов: Задържан е служител на ръководно ниво на отряда за борба с тероризма за искане на откуп за откраднат автомобил

HBO забрани на Тръмп да ползва фрази от „Игра на тронове“

Прокуратурата в Ловеч поиска постянен арест за обвиняемия за убийство от 2016 г. в Троян

Проверяват находищата на лековито кокиче за детски паралич

След 35 години четири английски тима на полуфинал – Висшата лига превзе Европа

Бременната съпруга на Вансен Касел се снима гола (СНИМКА)

Мъж и жена отиват на съд за закана за убийство на медицински екип Екшънът се разигра през януари в отделението по хелодиализа в Търново

Млад наркодилър влиза в затвора за година

КАТ атакува каруцари и колоездачи Застрахователи съветват: Карайте с автомобил, подготвен за лошо време

Глоби до 500 лв. за развалени спирачки на колата

Патрули на КАТ започват засилени проверки на колоездачи и каруцари от утре, когато по пътищата стартира акция “Зима”. От 10 до 20 ноември полицаите ще дебнат пешеходците, а в последните 10 дни на месеца – шофьорите. През целия ноември няма да има толеранс – ако се открие нарушение, всеки водач ще си получи глобата, заканиха се от “Пътна полиция”.

Каруцарите и велосипедистите ще бъда проверявани дали спазват изискванията на закона да обличат светлоотразителни жилетки при движение извън населените места. Колелата трябва да с изправни спирачки и звънец, а талигите – дали имат “светещи” табели и елементи.

Пешеходците ще получават глоби, ако не пресичат на “зебра”, не използват подлези и надлези, или ако по улиците или извън населените места прескачат предпазни заграждения около пътя.

Глобите за подобни нарушения са от 20 до 50 лева. При проверките на мотори, леки автомобили, камиони и автобуси обаче могат да стигнат и до 500 лв., ако се окаже, че спирачната система е повредена. Ако чистачките не работят по време на дъжд или снеговалеж, санкцията е 150 лева. Катаджиите ще проверяват още дали работят “пръскачките”, реоатните против обледеняване на стъклата и системите за отопление на купето.

Основно ще се следи за изправността и регулирането на светлините. Ако не работят и е създадена опасност от катастрофа, глобата също може да стигне 150 лв. За втора зима КАТ ще проверява за дълбочината на грайфера на гумите (виж карето), чак до март догодина.

“Основните причини за пътни произшествия през зимата са свързани с гумите, светлините и спирачните системи на автомобилите”, каза Валентин Илиев, шеф на Дирекция “Автомобилно застраховане” в “Лев инс”. Снимки: Пламен Стоименов
“Основните причини за пътни произшествия през зимата са свързани с гумите, светлините и спирачните системи на автомобилите”, каза Валентин Илиев, шеф на Дирекция “Автомобилно застраховане” в “Лев инс”. Снимки: Пламен Стоименов

“Нашата статистика сочи, че през зимата основните причини за пътни злополуки са свързани с гумите, светлините и спирачките”, разказа пред “Труд” Валентин Илиев, главен директор на “Автомобилно застраховане” в “Лев инс” – най-голямата компания за автозастраховки у нас. Затова неговите съвети към всеки водач са да се замисли дали системите в автомобила му са изправни за негова собствена сигурност, а не защото може да бъде спрян и глобен на пътя.

Компанията е разработила свои правила и участва в Клуб “Активна сигурност”, където са публикувани и съвети към шофьорите за зимната поддръжка на колите. Сред тях например се напомня на водачите да проверяват поне веднъж месечно дали гумите им са напомпани според изискванията, да карат на дълъг път със заредени мобилни телефони и пълни резервоари, да следят за състоянието на акумулатора и т. н.

 

Рали шампионът Крум Дончев: Не разчитайте на зимна гума, ползвана през лятото

Рали шампионът Крум Дончев показва двата символа на зимните гуми - M+S и 3PMSF.
Рали шампионът Крум Дончев показва двата символа на зимните гуми – M+S и 3PMSF.

Не може да се разчита, че зимна гума, която е употребявана през лятото, е запазила качествата си. Не само че грайферът й се е износил, но и материалът, от който е изработена, се е втвърдил след прегряването и тя вече не изпълнява ролята, за която е била произведена. Това каза 4-кратният рали шампион Крум Дончев.

В края на юни тази година с негово съдействие “Труд” осъществи свое проучване и установи, че една трета от колите в София са със зимни гуми. Преброени бяха 1534 автомобила, от които 1027 с летни и 507 – със зимни гуми. Тогава Дончев обясни, че карането със зимни гуми през лятото е почти толкова опасно, колкото с летни гуми през зимата. Основният проблем, е че се удължава спирачният път, но също автомобилът става по нестабилен за завои, тъй като грайферите на гумите, независимо, че са по-дълбоки, се “размазват” по асфалта.

 

От 15 ноември до 1 март – гуми с 4 милиметра грайфер

Промяна на Закона за движение по пътищата, влязла в сила от 21 януари 2017 г., задължава шофьорите да карат с гуми, подходящи за зимни условия или гуми с грайфер не по-малък от 4 милиметра. При нарушение глобата за износени гуми е 50 лв., а ако са разкъсани – превозното средство се спира от движение.

Маркировката върху „подходящи за зимни условия” гуми” е M+S (или M.S, M & S, като главните букви означават Mud+Snow – кал и сняг). Същият знак имат и т.нар. „всесезонни гум”, затова от ноември 2012 г. в ЕС е въведено понятието „гума за използване при тежки зимни условия“. Та е маркирана с два символа – M+S и 3PMSF (Three-Peak Mountain Snow Flake – Три планински върха със снежинка в средата).

 

Статистиката сочи

Само 43% от европейците сменят гуми

Само 43 % от европейците сменят летни и зимни гуми, сочи статистиката на един от световните производители. Това е така, защото в Скандинавските страни масово карат и със зимни през лятото, а в страните от Южна Европа – само с летни. Най-масово – 92% сменят гумите шофьорите в Полша и Германия – 88%. Във Франция, където климатът е различни в различни части от страната летни и зимни гуми ползват едва 23%. А във Великобритания – 8 %. България е в “златната среда” на класацията с малко над 40 %.

Основната причина за тази картина в Европа е, че добрите качества на зимните гуми се проявяват при температури под 7 градуса Целзий. Над тези стойности такива гуми се износват и повреждат по-бързо от летните. Температури под 7 градуса у нас има само 3 месеца в годината – декември, януари и февруари. Според месечната прогноза за ноември 2018 г. се очакват само 3 дни с температури около 4 градуса – на 13-и, на 28-и и на 29-и ноември.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. ….“ и системите за отопление на купето“….. – Катаджийте ще ни задължат да се отопляваме???? Къде е дъното на кенефа??? Какво количество говна е нужно да изядем за да……направим нещо по въпроса???? Например…..нищо хубаво не ми идва на ум….!!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.