63-годишна баба тренира 5 пъти седмично и сваля млади мъже Лесли Максуел влиза в залата едва на 48

Прокуратурата в Своге привлече обвиняем за пожара в гората над село Реброво

Теменужка Петкова: Процедурата по АЕЦ “Белене” беше максимално публична и прозрачна

Николина Чакърдъкова ще пее с дъщеря си Мария на сцената на Пирин Фолк Илия Луков и любимците на публиката Райко Кирилов и Йорданка Варджийска са подготвили много любими песни за публиката

Прибраха в ареста чичо и племенник, обвинени в сводничество и пране на пари Окръжният съд изменил първоначалните мерки

Шефът на АПИ проверява разчистването на боклуците под магистрала „Струма“

Община Елена удостои с награда примабалерината Диляна Никифорова

ЦСКА пита държавата: Кога ще ни позволите да инвестираме в стадиона?

Кейт, Уилям и децата със самолетни билети за 365 паунда общо За разлика от частния полет на Меган, Хари и Арчи за 20 000 паунда

Пожар пламна в землището на Ветрен

От октомври стартират мобилни социални и здравни услуги в община Търговище

БСП дава Христо Ковачки на прокуратурата

Убитият в село Гранит е намерен с три огнестрелни рани На мястото на местопрестъплението са открити 8 гилзи

Икарди не иска в „Наполи“

Роботът Фьодор полетя към Космоса с думи на Гагарин Първи руски андроид на мисия на МКС

КАТ заварди пътя с 200 камери за скорост Патрулите дебнат до неделя, законът им разрешава да се крият по шубраците

КАТ извади всичките си близо 200 нови и стари камери за засичане на скорост по пътищата. Акцията започна вчера и ще продължи до неделя. Патрулите застават и по магистралите, и по опасните отсечки от първокласни, второкласни и третокласни пътища. Особено внимание ще се обърне на шосетата Русе-Бяла, Ботевград –Мездра, Кресненското дефиле и Бургас-Варна. Засилени ще бъдат и дежурстватга по възлови кръстовища и по централните булеварди в София, Пловдив, Варна, Бургас и други големи градове.

Операцията е планирана предварително и датите 16-22 април са определени от ТИСПОЛ – организацията на европейските служби за пътен контрол. Провежда се едновременно във всички страни от ЕС, обясни главен инспектор Румен Рапчев, шеф на сектор “Пътен контрол” към националната полиция. От думите му стана ясно, че нашите ченгетата не правят кампания заради последните две катастрофи на магистрала “Тракия” с общо 8 загинали и близо 30 ранени.

“Не само в България, а и в цяла Европа скоростта е основният и най-голям фактор за тежки пътни инциденти. Затова и всяка година ТИСПОЛ планира поне по 2 операции за скорост. Държавите, в които се установяват най-голям брой нарушения са Франция, Италия и Германия, но и ние сме сред първите от всички останали страни, което говори, че в България се кара доста бързо”, заяви Рапчев. Той призова всички шофьори да спазват ограниченията и да са внимателни и толерантни към останалите участници в движението.
Подобна такава акция на ТИСПОЛ имаше у нас от 21 до 27 август м.г. Тогава КАТ констатира 18 995 нарушения, с 6 046 повече, отколкото през една от седмиците на април 2017 г. Причината – от началото на юни м.г. депутатите приеха да се махне от закона знакът пред камерите за засичане на скорост. И полицаите получиха правото да снимат и от храстите.

Новото оръжие сега са 28-те лазерни камери на триноги, които пътната полиция започна да използва от 12 март. Такива устройства има в всяка една от 28-те областни служби на пътната полиция в страната. Отделно продължават да работят мобилните камери, монтирани в 148 патрулни автомобила “Опел”. На линия са и 23 стационарни радара, повечето от които бяха пуснати още от 2009 г. При последната акция на ТИСПОЛ от август м.г мобилните камери са засекли 12 535 нарушения, стационарните – 6420.

По снимките от камери се издават електронни фишове, които получава собственикът на автомобила. През миналата година са издадени 391 050 електронни фиша. Първенец е КАТ-София с 59 480 броя, следван от КАТ-Велико Търново с 37 441 броя и КАТ-Полвдив с 23 855 броя.

Любопитен факт е, че по снимки от камерите могат да бъдат съставяни и електронни фишове по снимки на коли, които нямат задължителна застраховка “Гражданска отговорност”. През 2017 г. пътните полицаи в цялата страна са издали 12 (дванадесет) такива фиша за нарушения на Кодекса за застраховането. Четири от тях са в Шумен, три в Перник, по два във Варна и Ловеч и 1 в София. Според експерти този факт говори за лоша връзка между базите данни на КАТ и застрахователите.

Румен Миланов
С тол системата
мерят и средната
скорост по шосетата

КАТ ще засича и средната скорост, с която шофьорите се движат по магистралите и скоростните пътища. Това ще се случи заедно с въвеждане на тол системата, при което ще се поставят камери за измерване на скоростта в различни точки, така че при събиране на данните да се изчислява средната. Това е една от мерките, които цели повишаване на пътната безопасност. Трасето, на което се случи катастрофата на автомагистрала “Тракия” е изрядно и отговаря на всички законови разпоредби, обясни Румен Миланов. Той е бивш шеф на КАТ, а в момента е един от авторите на новата наредба за проектиране на шосетата у нас, разработвана съвместно от УАСГ и строителното министерство. Липсата на предпазна ограда не е причината за инцидента, категоричен бе експертът. Сред мерките, които се предвижат в новата наредба е въвеждане на зони за пътна безопасност на разстояние между 8 и 16 метра от основните пътни отсечки.

Биоритми
Тройно критични дни за шофьорите

02-12

Шофьорите могат лесно да изчислят кога се падат т.нар. тройно-критични дни според теорията за биоритмите. Експерти припомниха вчера, че тя е създадена през 50-те години на минали век от учени в Европа и САЩ, а през 70-те години е имало идея да бъде приета и за изследвания на професионалните шофьори в България. По нея обаче са били тествани само наши олимпийски състезатели.
Смята се, че от дена на раждането си всеки човек изпада в цикли с продължителност 23, 28 и 33 дни. Първият е за физическа активност, вторият – за емоционална, третият – за интелектуална. Те представляват синусуиди и когато те се събират в най-ниската си точка настъпва тройно критичен ден. Преди да излязат на пътя повечето професионални шофьори у нас се изследват за кръвно, пулс и се тестват с дрегер за алкохол. Те, както и пилотите или локомотивните машинисти, имат право да откажат курс, ако не се чувстват добре.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Освен по шубраците,патрулите ще продължават ли да се крият зад кофи за боклук? По шумаците ходят влюбени двойки, за да се осамотяват. И защо новото оръжие не е на четириноги? Аз съм в цикъл на 28 дни. За това не ми е необходимо изчисление или тол – система.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.