Задържани са двама мъже, заподозрени за убийството на 53-годишна жена от Харманли

Бившият съпруг на Виктория Маринова: Не знам как ще погледна Северин Красимиров

14-годишно момче скочи от 4-ти етаж след семеен скандал в Роман

Лимузината на Путин – за продан Всеки богаташ може да купи Aurus Senat

Засякоха неправоспособен водач да управлява пиян нерегистриран мотор в Свищов Дрегерът отчел 3,07 алкохол в кръвта му

МЕТРО България отбеляза 20 години с голямо събитие за над 1000 гости Фондацията, Теодоси Спасов и 100 каба гайди се погрижиха за празничното настроение

Иван Нейков: Хората, които не са подали документи за пенсиониране, да изчакат до намирането на решение

Борисов обеща избираемо място за СДС в евролистата на ГЕРБ

Спецпрокуратурата и КПКОНПИ с акция в община Червен бряг, разследват кмета Данаил Вълов

Преразглеждат лиценза на самолетите Боинг 737 МАХ

Земетресение с магнитуд от 5,8 по скалата на Рихтер е регистрирано в Турция

И не само заради пенсиите ще става зле

Защо Валери Божинов и Николай Михайлов не са едновременно титуляри за „Левски“?

Калоян Паргов: Време е Фандъкова да спре да раздава оценки на БСП и да се погрижи за шофьорите Цветан Цветанов и столичният кмет да оставят гражданите сами да решат кой върши работа и кой си приписва заслуги, призова председателят на БСП - София

Румен Петков: Елена Йончева постъпи некоректно със Станишев, приемайки да бъде водач на листата на БСП

КЕВР започва проверка за отклоненията във водата в Харманли

Във връзка с публикувани информации в национални медии и широкият обществен отзвук за установени отклонения в качеството на водата за питейно-битови цели в гр. Харманли и други населени места в обл. Хасково, КЕВР започна проверка за изясняване на обстоятелствата по случая, съобщават от регулатора.

С писмо на председателя на регулатора до изпълнителния директор на „ВиК Хасково“ ЕООД, на основание на чл.114 от Административнопроцесуалния кодекс, се изисква в 7-дневен срок водното дружество да представи в КЕВР информация по изнесените в публикациите проблеми.

В доклада на „ВиК Хасково“ ЕООД следва да бъдат предоставени данни от направените проби от водоизточниците (местоположение и дебит), които са показали отклонение в нормативно заложените показатели за качество. Регулаторът очаква да бъде информиран също за населените места с влошено качество на питейната вода и за броя на засегнатото население. В Комисията трябва да бъдат представени копия на протоколите за физикохимичен и микробиологичен анализ на взетите проби от Регионална здравна инспекция – гр. Хасково, от началото на м. юли 2018 г. до момента, които са показали несъответствие със стандартите за качество на питейната вода. „ВиК Хасково“ трябва да информира Комисията и за начина, по който дружеството е информирало потребителите за възникналия проблем, съгласно изискванията на чл. 41, ал. 3 от Наредба № 4/14.09.2004 г. за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационните системи. Същевременно в изпълнение на задълженията си по Общите условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите, водният оператор трябва да посочи дали на потребителите е осигурено алтернативно водоснабдяване с питейна вода, включително с водоноски и къде са разположени те на територията на населените места. В доклада до КЕВР следва да бъде включена и информация за регистрираните жалби и сигнали на потребители за лошо качество на питейната вода за предходни периоди.

В посочения 7-дневен срок „ВиК Хасково“ трябва да информира Комисията дали до този момент са правени обследвания за причината за рязкото влошаване на качеството на питейната вода в региона и какви мерки дружеството е предприело и планира да извърши, в т.ч. съвместно с други институции, с цел да бъдат изпълнени нормативните изисквания за качество на предоставяната водоснабдителна услуга и да посочи срока за тяхното изпълнение.

При всички постъпващи сигнали за влошено качество на предоставяните ВиК услуги, в изпълнение на своята контролна дейност КЕВР ще продължава да извършва щателни проверки в защита на правата на потребителите. Регулаторът и занапред ще осъществява контрол върху дейността на ВиК дружествата с оглед стриктното изпълнение на техните задължения съгласно Общите им условия за предоставяне на непрекъсваеми и качествени водоснабдителни услуги на техните абонати. При констатирано неизпълнение на тези задължения регулаторът ще прилага стриктно действащата нормативна уредба и ще налага съответните административно-наказателни санкции.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.