На 21 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 21.11.2019

Доналд Туск е новият председател на ЕНП

Американският държавен секретар Майк Помпео е похвалил България за сделката за F-16

Бойко Борисов е благодарил на Манфред Вебер за призива му да се свали мониторинга върху България

Москва върнала на Украйна повредени кораби

Борисов: С Ангела Меркел вярваме, че ЕНП трябва да запази лидерските си позиции в ЕС

Премиерът Борисов е поканил Себастиан Курц в България

Свалките пречат на успеха в тениса

5 години плащаме за отнето предимство Цената на „Гражданска” ще нарасне с 240% за няколко бири

БАБХ изтегли от пазара пушена скумрия и домашен свински суджук заради листерия

Дервиши се завихрят в НДК „Сема” - ритуал и спектакъл в едно

Под земята печатат нови паспорти До края на годината се разбира кой ще прави картите с чип

Признаване на разходи за служебен автомобил

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 21 ноември 2019

КЗП засякла 25 нарушения по време на Черния петък

Комисията за защита на потребителите е засякла 25 нарушения по време на Черния петък в България. Проверени са над 170 търговски центрове и онлайн магазини. Основно става въпрос за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията.

Инспекторите са попаднали и на случай, в който е обявена старата, по-висока цена и процент намаление, без да е посочена новата. В хода на проверката обаче става ясно, че преди да бъде извършена сделката, потребителят е информиран от продавача за реалната цена, която ще заплати.

„Съществува известна логика в това, защото ако тази промоция трае само един или два дни, дори по-голям риск би се създал, ако смените етикетите на абсолютно всички стоки с нови цени и на следващия ден трябва пак да ги смените, отколкото ако обявите коректно процента и информирате клиента за точната сума, която трябва да плати”, коментира председателят на Димитър Маргаритов по Канал 3, съобщиха от КЗП

„В някои случаи, въпреки че се анонсира процент намаление и нова по-ниска цена, на касата се таксува старата цена”, даде друг пример председателят и каза, че това са отделни случаи, които показват, че макар и не масово, все пак има опити за подвеждане на потребителите.

„Когато установим такива нарушения, издаваме заповеди, с които забраняваме по-нататъшното им практикуване и налагаме санкции”, добави председателят и посочи, че в последните години произнасянията на Комисията за нелоялни практики са се увеличили, като за цялата минала година те са около 300 и засягат практики в търговските, туристическите обекти и онлайн пространството. Според него това не означава, че търговците са станали по-недисциплинирани, а се дължи на по-затегнат контрол и специално внимание върху нелоялните търговски практики, тъй като засягат неограничен кръг потребители.

Продължават усилията на КЗП за ограничаване на нелоялните практики и в сферата на телекомуникациите. По силата на съдебни спогодби два от мобилните оператори намалиха на до три месечни такси неустойките при предсрочно прекратяване на срочен договор, като съвсем скоро се очаква тази постановка да бъде възприета и от третия.

Съдът е потвърдил и произнасянето на Комисията, че не може да бъде спирана услугата по договор, по който потребителят е изряден платец, заради задължения по друг, припомни още председателят. В последните 2-3 години постъпващите в комисията жалби срещу доставчиците на услуги в сектора е намалял в процентно съотношение – от 50% на 30%.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.