Киселото мляко "Момчиловци" е достигнало до над 1 милиард китайски потребители

Киселото мляко с бранда "Момчиловци", произведено от най-голямата компания в Шанхай, е достигнало до над милиард китайски потребители. Това съобщи Иван Тодоров, председател на УС на "Български център за развитие, инвестиции и туризъм с Китай" по време на българо-китайския форум във Варна "Международни клъстерни политики". Момчиловци е по-известно от България в далечната азиатска страна, посочи той. Проектът "Момчиловци-селото на дълголетието", разработван от 7 години от Българския център в сферата на туристическите атракции дава вече своите резултати. Само преди десетина дни на среща с китайски туроператори е станало ясно, че те ще включат родопското село в своите туристически пакети. Проблемите са визите, липсата на директен полет до България и редица други фактори, но китайският турист може да бъде привлечен минимум една-две вечери. Той не ходи по 10-15 дни на почивка в една дестинация, а обикаля за този период от време поне 3-4 държави и въпросът е за колко нощувки може да бъде привлечен, посочи Тодоров.

През октомври в Китай официално ще бъде представена туристическата атракция село Момчилово, а в България през септември след празника на киселото мляко.

Във форума във Варна участват над 50 фирми, клъстери и образователни институции, като основните теми на дискусиите са туризмът, образованието и дигитализацията.

Коментари

Задължително поле