Пиян шофьор е виновен за катастрофата, в която загина сръбският певец Шабан Шаулич

Карлос Контрера от ВМРО: Гетата са язва – на ход са МВР, Прокуратурата, КПКОНПИ и съдебната власт

Кирил, коафьорът на Мис Свят Салонът на българина е номер 1 в Канада и финалист в наградите на Северна Америка

200 000 души протестираха срещу съдебния процес на 12-те каталунски лидери

Клиентка спечели срещу енерго, няма да плаща 2 681 лв. за ток Изправността на електромера е отговорност на дружеството, не на клиента

БСП напуска парламента Това реши Националният съвет на партията

Издирват 19-годишен младеж от ромския квартал за убийството в Кюстендил

Известният сръбски певец Шабан Шаулич е загинал в катастрофа

Модерен автополигон изграждат в Горна Оряховица Инициативата е получила одобрението на местната власт

Мащабна операция за обезвреждане на бомба от Втората световна война в Париж

Автобус и тролей се удариха на Орлов мост в София

Знакова сграда ще приюти социални институции

Рязко увеличаване на децата, извършили противообществени прояви в Търговище Кражби и повреждане на обществено имущество са основните прояви

Удостоиха с грамота единственото приемно семейство в Ресен Повод бе Международният ден на спонтанните актове на доброта

Георги Дерменджиев: Напълно наясно съм защо „Левски“ няма трофей 10 години

Клеманс Поеси: „Геният“ е вдъхновяваща поредица

Клеманс Поеси е една от най-талантливите млади актриси. В поредицата на National Geographic „Геният“ тя играе ролята на Франсоаз Жило. Жило е френска художничка и авторка на бестселъри. На 20-годишна възраст съдбата на кариерата ѝ е предрешена, когато среща Пабло Пикасо и става негова любовница и муза, посвещава се на това да му помогне да остане в предните редици на творческата общност, но продължава да се занимава и със своето творчество. Вече 95-годишна, тя все още е успешно работеща художничка. Финалът на този сезон на „Геният“ ще се излъчи на 17.06. от 21:55 часа по National Geographic.  Интервюто е предоставено на „Труд“ специално от „FOX“

– Ще ни разкажете ли малко за героинята си в „Гевият“?

– Франсоаз Жило се запознава с Пикасо, когато е 20-годишна. Учи за художничка, връзката им започва доста скоро след първата им среща и продължава около 10 години. Имат две деца, тя не спира да рисува и става самостоятелна, реализирала се художничка.

– Наложиха ли се някакви физически промени в прическата, грима и костюмите? Това помогна ли ви да влезете по-добре в образа на Франс

– Косата ми не е толкова тъмна, колкото косата на Франсоаз, има и протези, които помагат за състаряването. Костюмите също са изключително полезни. В началото приличам на ученичка с бели чорапки. С възрастта костюмите стават все по-интересни. Страхотни са. Повечето са много мъжки, тя носи широки панталони и други дрехи, които без никакъв проблем бих облякла днес. Все попадам на нейни снимки, в южна Франция, обула е някой работен комбинезон, за какъвто си умирам и аз – в известен смисъл това е нещо вечно. Смятам, че се е обличала невероятно елегантно, така че всяка проба на костюмите е истинска наслада.

– Как се играе човек, който е все още жив?

– Никога не е лесно, защото усещаш различна отговорност. Получих невероятен подарък – книгата ѝ за живота ѝ с твореца, благодарение на която имам пряк достъп до мислите ѝ. Това е истински лукс. Прочетох книгата няколко пъти, опитах се да изслушам възможно най-много интервюта. В един момент трябва да се потопиш в това, което правиш реално и да приемеш, че си в точно тази версия на живота ѝ. Мога да допринеса само с възможно най-голямо уважение и усет за отговорност към човека, чийто образ играя. А „Геният“ е вдъхновяваща поредица.

– Франсоаз е била бунтарска натура, прекъснала е обучението по право, за да учи живопис. Смятате ли, че Пикасо е видял това бунтарство в нея и е бил привлечен от него?

-И ма една книга за Франсоаз, озаглавена „Жената, която казва „не“. Баща ѝ я е възпитавал много строго, подготвял я е за свят, в който на жените им е много трудно. Правел го е много агресивно, детството ѝ е било тежко. Но някак си тя винаги е отстоявала позициите си. Така че, когато решила, че иска да е художничка, а не адвокатка, се погрижила да го постигне. Когато разбрала, че повече не може да живее с художника, си тръгнала. Не мисля, че някоя от другите му спътнички го е напускала. Тя разбирала кога е дошъл моментът да се освободи. Той вероятно се е влюбил в нея заради това общо за двамата качество. Определено и у двамата има някакво бунтарство, с което в началото много са се заигравали. Опитваме се да покажем началото на връзката им като постоянна игра и тя го признава. Смятам, че е започнала връзката си с него, като много добре е знаела в какво се забърква. Видяла е какво се е случило с Дора Маар, с Мари-Терез и с Олга, била е напълно наясно с какво си има работа и през цялото време не се е заблуждавала и за миг. Има нещо невероятно интелигентно в начина, по който влиза в живота му, и мисля, че той вероятно се е влюбил в това.

– Въпреки влиянието на геният, тя развива свой собствен художнически стил. Ще ни разкажете колко важно е това?

– Франсоаз не спирала да работи и да рисува, грижела се за кариерата си. Мисля, че в началото на отношенията им вече е била обещаваща и позната художничка сред колегите от нейното поколение. Тя била жена, която в един момент решила, че трябва да запази начина си на живот и свободата си, но вероятно напуснала Пикасо малко по-късно, защото имала две деца от него и трябвало да се увери, че всичко ще бъде наред с тях. Но никога не се отказала. Това е красивото в отношенията им. Партньорството им било много силно. Мисля, че когато почувствала, че е загърбила собствената си креативност, за да се отдаде на нуждите на огромната му креативна енергия, разбрала, че трябва някак да се измъкне, защото не можела да бъде единствено негова муза, без да твори самата тя.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.