Kосмическият кораб Dragon достави коледни подаръци и пивоварна на МКС

Ресторантите в Саудитска Арабия вече без отделни входове за мъже и жени

Нено Димов: Париж e по-замърсен от София, но това не ни успокоява

Костов пак игра за „Левски“ след четири месеца

Тръмп: Северна Корея може да загуби всичко заради враждебността към САЩ

АБВ пише на „Булгартрансгаз” за „Турски поток” Питат за конкретен пусков срок

Опозицията в Беларус на протест срещу задълбочаващата се интеграцията с Русия

Ски зона Банско пусна писти заради студентите

„Икар от Кочериново” грабна наградата за дебют

Съдят старец за убийство с бастун след запой

ВАР все по-близо до Първа лига

Продават резиденция за рекордните 6,5 млн. евро Пура бар и библиотека привличат купувачите

Защитата на ЦСКА №1 в елита

Джонсън призна грях – карал колело на тротоара Ново проучване отново дава мнозинство за торите

Шефът на БНБ: Икономическият растеж в България е един от най-високите в ЕС

Климатичните промени влошават корабоплаването по Дунав Усложнената навигационна обстановка по реката е нормална за сезона, увериха от ИАППД

Навигационната обстановка по река Дунав е усложнена, но е нормална за този сезон на годината. Подобна е ситуацията в целия участък на реката включително в Унгария, където вече има въведени ограничения. Засушаването и климатичните промени засягат българо-румънския участък и това оказва влияние върху корабоплаването, съобщиха от Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” (ИАППД).

От началото на месеца се наблюдават ниски водни стоежи с ниски водни количества. За първи път от 2003 г. се наблюдават водни количества от порядъка на 1700 куб. м./сек., което оказва влияние върху дълбочините и най-вече върху дълбочините на критичните участъци. В момента данните показват, че нивото при пегел Русе е минус 30, а прогнозите са до края на седмицата то да спадне до минус 40. Водните стоежи в момента са с 1 метър под нивата за ниско корабоплавателно регулационно ниво. В момента двата кораба на ИАППД – „Осъм“ и „Вит“ работят по навигационната обстановка, за да се ограничи фарватера, който е с малка ширина.

Към този момент най-критичен е участъкът в района на остров Белене на км 564 – 565, където се наблюдават дълбочини от 2 метра. За да се осигури нормалното преминаване на кораби в този участък, те трябва да имат газене 1.80 м. В участъка се наблюдава не спазване на указаните ограничения от голяма част от корабоплавателите, което води до засядане плавателни съдове и съответно блокиране на фарватера.

За справяне с критичните участъци се изпълнява проект за драгажни дейности по удълбочаването на река Дунав. В края на септември приключиха планираните дейностите за 2019 г. като те ще продължат през следващата година, когато метеорологичните условия позволяват тяхното изпълнение.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.