В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Сърбин и албанец разследват убийството на Оливер Иванович

Евродепутатите обсъждат влиянието на руската пропаганда

Еврокомисията опроверга поредна лъжа за „Труд”

Диктатурата на пролетариата, Народният съд и Възродителният процес влизат в 10-и клас

Любители откриха нова планетарна система Всички небесни тела са по-големи от Земята

7 жертви при катастрофа на колумбийски военен хеликоптер

Ключът към дълголетието са ядките и бобовите храни Проучването проследява живота на над 100 000 души

Борисов представи приоритетите на българското председателство пред парламентарната група на ЕНП

София започва разплитането на казуса с Витоша Общината създава междуведомствена комисия, която да намери изход от ситуацията

Съседка на трите жени от къщата на ужасите в Свищов: Като деца момичетата бяха даровити, пишеха стихове и рисуваха

Летим до Баку за 29 евро Всеки вторник ще има полети до София и до столицата на Азербайджан

Кличко дава 11 съвета за фитнес

Май нищо не съм забравил, чувствам се отлично – обяви Владимир Кличко, който неотдавна направи първа тренировка от 7 месеца.

С това 41-годишният бивш световен шампион по профибокс отново подклади слуховете, че не е изключено да се върне на профиринга.

В последния си бой през април украинецът падна с технически нокаут от британеца Антъни Джошуа, с което загуби титлите си на WBA, IBF и IBO в тежка категория и сложи край на кариерата си.

Все пак завидната си форма украницът дължи и на основни правила, на базата на които създаде и своя фитнес програма.

Предлагаме ви 11 съвета на шампиона, приложими както за мъже, така и за жени. Подходящи са също и за хора, работещи предимно седнали, с проблеми в гърба и изпитващи болки.

 

  1. 30-минутните тренировки са напълно достатъчни.

Интензивността и редовността е по-важна от продължителността. „Имаме малко свободно време и 30 минути на ден са напълно достатъчни“, казва Кличко.

  1. Поставете си цел.

Например, да увеличите мускулити или да намалите теглото си.  „Важното е да имате цел, без нея нищо няма да постигнете“, продължава той. По начало Кличко се е боял от бокса. Но стремежът му да постигне други цели с помощта на определен спорт става за него решаващ.

  1. Изберете си пример за подражание.

В юношеските си години Кличко имал за свой кумир Арнолд Шварценегер. После започва да го вдъхновява легендата на каратето Брюс Лий. „Това може да е любим човек, не е задължително да е спортист от единоборствата – разяснява украинецът. – Важното е да е пример за подражание.“

  1. Бъдете дисциплиниран.

Ако не се получи, все едно, продължавайте да тренирате.  Гледайте на „препятствията“ по време на тренировки, като на  онези, които срещате в ежедневието си. „Ако имате проблеми в работата – длъжни сте да ги решите – продължава Кличко. – В противен случай ще загубите работата си.“

  1. Всекидневно следете за триминутния си фитнес ритуал.

Основното за успешната тренировка е ежедневното повторение на едно и също нещо. Три минути! След като сте станали от леглото и си измиете зъбите, оставите четката – направете 20 лицеви опори, веднага след това и 20 клякания. Така всеки ден. Постоянно.

  1. Получавайте удоволствие от тренировките.

Всяка дисциплина и всякакви натоварвания, които имате, ако не ги правите с удоволствие, дълго няма да изкарате. Но удоволствието идва с натоварванията. Когато целта е ясна, тогава бързо се появава и първото усещане на щастие, което ще ви достави и съответното удоволствие.

  1. Спазвайте паузи.

Кличко ги нарича „Празник на тялото“, тоест един ден на спокойствие и безделие. Та нали тялото определено се нуждае от отдих. „Можете да тренирате не с пълна сила, тогава и успехи няма да имате – казва Владимир – Може и прекалено много да тренирате, тогава ще причините само вреда на тялото си.“

Това се отнася и за храната. Кличко препоръчва всеки ден да се спи от 7 до 9 часа и да се изпива по 3-4 литра вода. Освен това не бива да се пропуска закуската. А след спорт задължително трябва да се ядат плодове и да се пие мляко. В деня за почивка може да си направите „Празник на корема“. Ако нямате време за закуска – не е проблем. След като се събудите – изяжте две шепи с орехи.

  1. Ако тренирате гърба, тренирайте също мускулите на корема.

Онези, които планират преди всичко упражнения за силен гръб, задължително трябва да тренират и мускулите на корема – „антиподът“ на мускулите на гърба. Едностранните натоварвания предизвикват само проблеми.

  1. Слушайте тялото си.

Кличко подчертава: „Не е важно дали правите упражнението бавно или бързо. Самият аз винаги ги правя много бързо.“ Важното е да се чувствате добре и да ги изпълнявате правилно, например лицевите опори.

  1. Фиксирайте всичките си успехи.

„Нищо така не мотивира, както първите резултати – казва Кличко. – На лист хартия пишете промените – в теглото, гръдната обиколка и корема. И броя на лицевите опори. „Ако ги правите редовно, след месец ще може да правите доста повече.“

  1. Редовно правете снимки на тялото си.

Поощрявайте се с успехите си. „Ако правите редовно тренировки, ще видите бързо резултата – категоричен е украинецът. – А това мотивира.“

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.