Съдят мъж, дал подкуп за брак на българка с нелегален чужденец

Ирландия легализира абортите след референдум

Мутри отиват на балет – ето какво става

Путин разказвал вицове и се шегувал на срещата с чуждите медии

Колумбия ще стане първият „глобален партньор“ на НАТО от Латинска Америка

Шест души са ранени при сблъсъци в мигрантски лагер на остров Лесбос

Мария Захарова: Следствието по полет МН17 игнорира данните на Русия

Путин: Великобритания обвинява Русия „във всички смъртни грехове“

Тръмп смята, че срещата със Северна Корея все пак може да се състои

Днес е Черешова задушница, почитаме паметта на починалите

Ученик откри стрелба по време на изпит в Индиана, обезвреди го учител

“Левски” през 2017/18: Седем стъпки към Десетата

На 26 май 2018 да почерпят

Плътско познание с Джилиън Андерсън

НАСА ще строи завод за ракети на Луната

Ключът към дълголетието са ядките и бобовите храни Проучването проследява живота на над 100 000 души

Бобовите храни за източник на белтъчини, фибри и витамини.

Куркумата е полезна за мозъка

Изследване на учени от Харвардския университет за траен ефект върху продължителността на живота проследило над 100 000 души повече от 14 години.

За всеки 30 гр ядки дневно рискът от смърт намалява с 5%.
За всеки 30 гр ядки дневно рискът от смърт намалява с 5%.

Всички, включили се в началото на изследването, са били здрави, но 16 години след това 26 000 от тях не били сред живите. Резултатите показват, че консумиралите повече пълнозърнести храни – овесени ядки, кафяв ориз, царевица и киноа, изглеждали предпазени от много болести и особено от сърдечни заболявания. За всеки 30 гр подобна храна дневно рискът от смърт намалява с 5%, а от смърт заради сърдечносъдово заболяване – с 9%.

Пълнозърнестите храни съдържат 25% повече протеини от рафинираните. Известно е, че те увеличават минералната плътност на костите, намаляват кръвното налягане, увеличават полезните бактерии в храносмилателната система, намаляват риска от диабет.

Те съдържат и много минерали и витамини – цинк, мед, манган, желязо и витамини В1. Овесените ядки свалят холестерола и предотвратяват образуването на мазнини в кръвоносните съдове.

За по-голяма продължителност на живота се препоръчват и мазнините. Около 60% от мозъчното вещество се състои от мазнини, основно омега-3 мастни киселини. Смята се, че въпросните мастни киселини подобряват концентрацията, запаметяването и настроението. Отличен източник на омега-3 мастни киселини са мазните риби като скумрия, сьомга и сардини, лененото семе, чията, орехите.

По отношение на подправките куркума е една от препоръчителните такива, които е добре да се използват при овкусяване на ястия. Редица изследвания са установили ползата от подправката куркума за доброто мозъчно здраве. Активното й вещество куркумин подобрява паметта, забавя свързаното с възрастта намаляване на познавателните способности и противодейства на депресията. Консумацията пък на копър помага на храносмилането.

Ферментиралите храни също са добър избор за менюто. Консумацията на продукти като кисело мляко, кефир и кисело зеле стимулира полезните чревни бактерии. Човешките черва се обитават от полезни бактерии, оказващи благоприятно влияние върху мозъка. Въпросните микроорганизми отделят невротрансмитери и аминокиселини, които контролират възпалителните процеси и производството на хормони и оказват въздействие върху мозъчните функции.

Бобовите храни са също отличен източник на белтъчини, фибри и витамини от групата В. Бобовите култури поддържат кръвната захар и кръвното налягане в норма.

Проучванията доказват, че бобовите култури действат много добре за поддържане на кръвната захар и кръвното налягане в норма, за понижаване на холестерола и подобряване на чревното здраве.

 

Откритие за суперхрана

Смес от броколи лекува рак

Зеленчукът убивал 75% от туморите

Учените превърнали зеленчука в противораков агент.
Учените превърнали зеленчука в противораков агент.

Сингапурски учени са установили, че йогурт на базата на броколи предотвратява и дори лекува рак на дебелото черво.

Направеният със суперхраната йогурт убива 75 процента от туморите и над 95 процента от раковите клетки на мишки, отгледани лабораторно.

Броколито съдържа противораковия агент сулфорафан, а йогуртът – пробиотици, които поддържат естествения баланс на организмите в храносмилателната система. Учени от Националния университет на Сингапур създали безвредна форма на бактерията ешерихия коли, която е характерна за червата.

Те са я превърнали в пробиотик, който се закрепва за раковите клетки и освобождава ензим, превръщащ вещество в броколито в мощен противораков агент.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.